a.d.b. Skrevet April 22, 2003 Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 hey folks, trenger tips, triks, hjelp osv.. jeg har en volvo242 ståendes bak huset mitt. Den skal dø. Jeg og et par kamerater har nå smelt på en turbomanifold, med turbo. Mangler kun tilbakeføring av oljen fra turboen og turboslanger.. tenkte på å bruke støvsugerslanger til det dritet der. Men hvor er det lettest å kjøre tilbakeføringen til oljen? borre hull i bunnpannen bare? og.. klarer forgasseren min trykk, eller må jeg la turboen sitte mellom gassern og innsuget? Tenkte jeg skulle øke turbotrykket pent og forsiktig helt til stakkaren dør. :D btw: turboen er så vidt jeg vet en originalturbo fra en 240 tic (?) hvor mye klarer den å lade? et par bilder for now. http://home.no.net/abohn/bilforum/1.jpg http://home.no.net/abohn/bilforum/2.jpg edit: motoren er en b21 fra 1978 :D Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet April 22, 2003 Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 du klarer ikke å drepe en volvo;) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 so I`ve heard :D men man må jo prøve Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 eller så kan du donere turbo + manifold til meg for en billig penge, isteden for og drepe en stakkars volvo (som skal mye til) er ikke det bedre plan? :D Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by mwb eller så kan du donere turbo + manifold til meg for en billig penge, isteden for og drepe en stakkars volvo (som skal mye til) er ikke det bedre plan? :D den tror jeg også jeg ville gått for.. spørs jo hvor ødelagt turboen er da Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Den orginale forgasseren er beregnet på vakum, så den vil ikke fungere med trykk på.... dvs den må stå foran turboen. Problemet er at du kun vil få en minimal effektøkning, siden forgasseren ikke klarer å levere særlig mer bensin enn den allerede gjør... Antagelig kan du ikke lade mer enn 0 - 0,2 kg tenker jeg, uten at motoren går for magert, med stempelsmelting som resultat... Men det var kanskje det du var ute etter??? :D Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 I hvilken stand er dørene dine?? Hvis du først skal drepen kjøper jeg dørene dine hvis de er i god stand uten rust! Vansklig å finne gode 242 dører! :( Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Henrik du kan kjøpe bilen, så kjøper jeg turbo og manifold av deg meget billig :D og restene av bilen kan du kjøre på banen vår til vinteren! er ikke det bra plan? Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Originally posted by mwb Henrik du kan kjøpe bilen, så kjøper jeg turbo og manifold av deg meget billig :D og restene av bilen kan du kjøre på banen vår til vinteren! er ikke det bra plan? GOD PLAN!! trenger egentlig bare dører, men sier ikke nei takk til litt jorderally :) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 hehehe, her var det mye fin hjelp å få :D stempelsmelting høres bra ut ja! men jeg får grave litt og se om jeg får tak i en trykkgasser da, hadde et lite håp om at sugegassern til volvo klarte overtrykk, menmen :) turboen er 100% i god form. vann og oljeavkjølt. er det forresten originalt på volvo? har en turbo til liggendes som er i nesten like bra form, trengs bare å bli kjørt litt for å få litt olje kjørt gjennom så den glir litt bedre. den passet ikke helt på manifolden beklagligvis :/ må ha en annen pakning isåfall dørene derimot er det mer så-som-så med.. den ene er ok, den andre er mer eller mindre brukket på midten (dvs, noe løst vindu + vindusramme). skal ta en bedre titt på det imorgen, kan ta et bilde eller noe, hvis du synes det ser greit ut kan du få dør og sånne ting om du f.eks stikker innom en gang.. er nemlig ikke helt sikker på standen på dørene. Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Flott hvis du får tatt noen bilder :) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Det går faktisk greit å kjøre trykk igjennom en originalforgasser! Den bare fusker litt på lite belastning, og ikke minst på fullt trykk, dette har jeg gjort to ganger før, og det raser ganske fort uten wastegateslange. Da har du 1,2-1,3bar:D Rasa min på ca. 5 minutter med grisekjøring uten wastegate:op Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Den eneste måten å drepe en volvomotor på som jeg har erfart er å kjøre den i en fjellvegg uten olje og fylt med sand. Da skal det gå an å få tatt den jævelen,ellers så skal det mye til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Driten burde vel gi etter med kraftig nok tenningsbank..... HVis du virkelig går hardt til verks, så kan du jo få deg fire, runde bulker i panseret:) Men det skal jaggu litt til på en Volvo Bxxx maskin.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.