golfnos Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Det er forsterkeren som er på 140 W sub`ene er på 2*200. Men hva burde jeg gjøre for og få det til og virke ? forsterkeren 140w og subbene opgitt til 2*200 ;) 4 kvadrat skulle vel så og si holde opp til rundt 25-30 amp max en plass,men kommer vel ann på strekk osv. en ide slik kan være å måle spenningen inn på forsetrkeren. merkelig at den er helt død etter du satt i ny sikring? protect ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 vet, men den 20 A sikringen som sitter på kassa ryker ikke :S og de 2 første gangene sikringene gikk så spraka det i sub`en, men ikke nå mer.. er det logisk ? hei du har nok neppe noe feil med kassa di, her er det nok ledningen det er noe galt med. Den kan ligge i klem med avrevet isolasjon mot gods, i følge beskrivelsen av feilen så må det være det.. Gjør følgende, strekk en ny + kabel direkte fra batteriet og til kassa. Hvis alt funker fett da, så skift ut + kabelen .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 hei du har nok neppe noe feil med kassa di, her er det nok ledningen det er noe galt med. Den kan ligge i klem med avrevet isolasjon mot gods, i følge beskrivelsen av feilen så må det være det.. Gjør følgende, strekk en ny + kabel direkte fra batteriet og til kassa. Hvis alt funker fett da, så skift ut + kabelen .. ikke enig.... da snakker vi om "kortslutning" og da vil uansett sikringen på 60 Amper ryket også -om det hadde vært kortslutning, ellers vile kabelen blitt meget varm etterhver inntil sikringen ryket som sagt eller isolasjonen på kablen smeltet og kortsluttet til slutt... damndamn Jer er mer enig i det Jan Erik nevner, da det er bedre sammenheng. :???: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 hei du har nok neppe noe feil med kassa di, her er det nok ledningen det er noe galt med. Den kan ligge i klem med avrevet isolasjon mot gods, i følge beskrivelsen av feilen så må det være det.. Gjør følgende, strekk en ny + kabel direkte fra batteriet og til kassa. Hvis alt funker fett da, så skift ut + kabelen .. LOL, SoooCool vet som vanlig hva han prater om. Kortslutning til jord trekker over 20A, men under 60A? Riiight... Edit: Så innlegget til Matador nå, så er jo ingen vits i å strø salt i såret TO ganger. Sorry for at jeg påpeker din feilbarlighet, SoooCool! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Legg en ny 10mm strømkabel fra + på batteriet til forsterkeren og samme med jord fra forsterker til gods. Ta også å sjekk jordingen til batteriet. Da kan du sette inn en 30-40 A sikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 før du legger ledningen på nytt, så bare sjekk om det fungerer fra batteriet til forsterkeren; på utsiden av bilen, ingen vits å gjøre mer arbeid enn høyst nødvendig, hvis det viser seg at ikke ledningen er feilen ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 LOL, SoooCool vet som vanlig hva han prater om. Kortslutning til jord trekker over 20A, men under 60A? Riiight... Edit: Så innlegget til Matador nå, så er jo ingen vits i å strø salt i såret TO ganger. Sorry for at jeg påpeker din feilbarlighet, SoooCool! :P det finnesforskjellige grader av kortslutning overledning etc ... er nok det at jeg har rett her (kanskje) .. bra du liker skadefryd, men vent nå til han finner ut av det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 det finnesforskjellige grader av kortslutning overledning etc ... er nok det at jeg har rett her (kanskje) .. bra du liker skadefryd, men vent nå til han finner ut av det.. Dette ville tømt batteriet rimelig fort med 60A sikring i da! Tviler på at det er dette som er problemet, men kan være! Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jebus Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Når har jeg lagt inn en 10mm2 kabel til + på batteriet og jord. Jeg bruker en 60 A sikring siden jeg ikke hadde noe mindre akkurat da. Og nå lyser det hvertfall på power på forsterkeren men jeg hører ikke noe bass allikevel, kan det være fordi jeg har for stor sikring ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 nei. det er som regel ingenting som heter "for stor" sikring med tanke på forsterkeren. det gjør bare at forsterkeren kan klare å trekke mer strøm enn den skal ved en eventuell feil i forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 har du koblet basserne riktig på forsterkern? sikker på at alt er ordentlig skrudd til? er signal kabel fra cd-spelleren lagt opp (og har du koblet sammen de rette ledningene?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jebus Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Alt skal være koblet riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg