CumsteR Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Hva er maks turtall på VR6 sånn orginalt...? Hvis alt i toppen er supert, og nye stempler... Kan man da flytte sperra til 8000 for eksempel? Hvis man har så kvasse kammer da, att det blir vits. Eller holder ikke girkasse, råder med på det turtallet? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 skal du ha turtall, er det letting av eks svinghjul som er tingen sammen med balansering.. dette er en omfattende jobb, men totalt nødvenig skal du prøve å komme opp på de turtallsområdene.. linjeborring av blokk( iallefall linje-skjekking) slipe og balansere veiv, råder og stempler.. Men da sviver den som en katt etterpå og :) Derimot ser jeg egentlig ingen grunn i å skulle dra en vr6 motor opp på de turtallene.. blir ikke så mye effekt å hente der oppe uanz.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Hehe.. Cumster: kjørt vr6 noen gang? draget i fra 3000+ og utover er jo syyykt i fra før av da;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hva ligger sperra på orginalt? Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Som regel er det nødvendig med stivere ventilfjærer og sterkere retainere for å heve turtallssperra på en trygg måte. Dette forutsetter selvfølgelig også at bunndelen ikke river seg selv i stykker. Har du grovere kammer i tillegg er du helt avhengig av gode fjærer/retainere i toppen siden større kammer krever bedre kontroll over ventilenes bevegelse (i.e. ventilflyt og andre fysaker). Et høyere turtall vil også føre til ennå større belastning på ventilene, og det er langt fra sjeldent at en ventil finner ut at den er lei av å være så harmonisk, og heller bare dropper hele "ventiltallerkenen" på tvers ned i forbrenningskammeret og inn i stemplet. Ved dette har materialtretthet igjen drept et uskyldig offer. En liten sak til; I 99% av tilfellene er det direkte teit å heve turtallssperra, siden motoren ikke vil yte noe ekstra effekt av dette. For å få maskinen til å yte bedre på høyere turtall trenger man som hovedregel omstendig tuning til flerfoldige tusener av kroner, og disse modsene har bare 1% av folket gjort. "Omstendig tuning" her kan bety minimum 80% av følgende mods: et godt grenrør, porting, ventiljobb, kammer/ventilfjærer/retainere, ARP rådebolter, et korrekt resonnert innsug med eller uten individuelle spjeldhus, cold-air-intake, et rett avstemt effektanlegg, høykompresjonsstempler og/eller planing av topp og/eller blokk samt ei god mapping, vektjustéring og helst dynamisk avbalanséring, lettvekts svinghjul og helst ei tett girkasse med en lettere siste utveksling med mere. Klart, har du gjort mye av dette er det ingenting i veien med å heve turtallssperra, siden dette da vil ha en funksjon, og ikke bare blåse motoren til faens "fordi mye turtall er tøft". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Som regel er det nødvendig med stivere ventilfjærer og sterkere retainere for å heve turtallssperra på en trygg måte. Dette forutsetter selvfølgelig også at bunndelen ikke river seg selv i stykker. Har du grovere kammer i tillegg er du helt avhengig av gode fjærer/retainere i toppen siden større kammer krever bedre kontroll over ventilenes bevegelse (i.e. ventilflyt og andre fysaker). Et høyere turtall vil også føre til ennå større belastning på ventilene, og det er langt fra sjeldent at en ventil finner ut at den er lei av å være så harmonisk, og heller bare dropper hele "ventiltallerkenen" på tvers ned i forbrenningskammeret og inn i stemplet. Ved dette har materialtretthet igjen drept et uskyldig offer. En liten sak til; I 99% av tilfellene er det direkte teit å heve turtallssperra, siden motoren ikke vil yte noe ekstra effekt av dette. For å få maskinen til å yte bedre på høyere turtall trenger man som hovedregel omstendig tuning til flerfoldige tusener av kroner, og disse modsene har bare 1% av folket gjort. "Omstendig tuning" her kan bety minimum 80% av følgende mods: et godt grenrør, porting, ventiljobb, kammer/ventilfjærer/retainere, ARP rådebolter, et korrekt resonnert innsug med eller uten individuelle spjeldhus, cold-air-intake, et rett avstemt effektanlegg, høykompresjonsstempler og/eller planing av topp og/eller blokk samt ei god mapping, vektjustéring og helst dynamisk avbalanséring, lettvekts svinghjul og helst ei tett girkasse med en lettere siste utveksling med mere. Klart, har du gjort mye av dette er det ingenting i veien med å heve turtallssperra, siden dette da vil ha en funksjon, og ikke bare blåse motoren til faens "fordi mye turtall er tøft". Må bare si det... Meget bra og meningsfullt innlegg! Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 sperra slår inn på 6500r/min..Jeg har vr6 å du trenger ikke tenke på å flytte sperra, er ikke vits, de drar jo godt opp til 6500, men kan ikke være så mye å hente etter det ass. Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Ok... Men Tåler selve rådene/girkasse for eksempel 7500 rpm da...? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Tvilsomt, ikke over lengre tid vertfall, å viss du gjør det så kommer du til å trø den så langt hele tiden, for det er såååååååååå rå lyd i dem på slutten av turtallet :) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Hørte en Passat en gang... Som kom svin fort inn mot en bensinstasjon og mye RPM 3 gir eller noe.... Det gjorde meg frelst... Så er nok ikke utenkelig att den vil bli dratt så langt ganske ofte da, nei:D Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Faen da , jeg må få hørt den sekser lyden ass... Kjørt s6 med v8 , men den bilen er jo så godt issolert at man nesten ikke hører noe. Måtte åpne alle vinduene jeg hehe Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 kom til stavanger så skal du få høre lyden av min ;) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Hvordan er Vektfordelingen med VR6? Er det så ille...? Og må man legge 100kg med bly baki bilen? Og hvem kan vite noe mer om Råder/girkasse...? Noen her? England..? Norsk Bildelesenter? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Ingen som veit om andre I-sider som har folk med kompetanse nok til å svare på dette...? Eller mail til noen som kan svare meg.... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Ingen som veit om andre I-sider som har folk med kompetanse nok til å svare på dette...? Eller mail til noen som kan svare meg.... Søk på Vr6 forumet på Vortex Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.