sinten Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 heisann :hello: ,er det noen som vet om senator A hjulspindler ,skiver og kalippere kan monteres på ascona b? evt. hvis noen vet hva som pleier å bli brukt til ombygging til 5bolts understell så skrik ut. Siter bmw 320i pug 405D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 ingen som vet??? Siter bmw 320i pug 405D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Jeg mener at Ascona 400 har 5-bolt akslinger.Er vel den letteste måten å skille de ekte fra de kopiene som finnes. (rett meg hvis jeg tar feil) Men hvilke deler som er brukt kan jeg desverre ikke si noe om. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Senator A har McPherson framme, så det går ikke og bruke noen deler derifra. Ascona 400 har henta deler fra Commodore B. Bak er det ikke så vanskelig. Må bruke stikkaksler fra Commodore B eller C. Akslene må nok kortes inn litt. Framme er det værre. Ascona 400 bruker spindler og nav fra Commodore B, men en spesiell styrearm for riktig geometri. Denne styrearmen ble ikke levert standard på noen opel annet enn Manta/Ascona 400 Bruker du styrearm fra Commodre B blir geometrien visstnok helt feil. Er litt bilder og info på http://www.ascona.tk Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 takker masse for all informasjon Siter bmw 320i pug 405D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Senator A har McPherson framme, så det går ikke og bruke noen deler derifra. Ascona 400 har henta deler fra Commodore B. Bak er det ikke så vanskelig. Må bruke stikkaksler fra Commodore B eller C. Akslene må nok kortes inn litt. Framme er det værre. Ascona 400 bruker spindler og nav fra Commodore B, men en spesiell styrearm for riktig geometri. Denne styrearmen ble ikke levert standard på noen opel annet enn Manta/Ascona 400 Bruker du styrearm fra Commodre B blir geometrien visstnok helt feil. Er litt bilder og info på http://www.ascona.tk Hva mener du med at akslene må kortes inn litt? hvordan skal man få gjort slikt? Utdyp det litt mere... er morro å vite... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hva mener du med at akslene må kortes inn litt? hvordan skal man få gjort slikt? Utdyp det litt mere... er morro å vite... stikkakslingen altså. De er for lange for røra på ascona akslingen. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 stikkakslingen altså. De er for lange for røra på ascona akslingen. Forstod bare ikke at det kunne la seg gjøre å korte inn stikkakslene. Kappe og sveise dem? uten at det slår seg, og uten at man får kast... umulig.... Derfor lurte jeg på åssen man skulle gjøre slikt... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Tror det er såpass lite at en bare kan massere enden som skal inni diffen. Er nok best og gå ut i fra en Commo B aksel, for de er visst litt kortere enn Commo C. Har ikke gjort noe av dette selv, så er ikke 100% sikker på alt. Husk at det finnes to forskjellige størrelser på Commo akslene bare. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 greiste er vel bare å få lage NYE stikkaksler å putte i store akslen med nytt oppheng ;) må gå ann å få laga til nye styrearmer vel, så ackerman vinkeln blir riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 UniCardan i Oslo er de eneste jeg vet om som driver med innkorting av stikkaksler. Jeg har en HiLux aksel som jeg skull ha fått korta inn noen desimeter. Spurte for 1-2 år siden, og da ville de kjøpe nye "blanks" dvs emner fra USA til den nette pris av 4.200kr+mva/stk. Så med litt småtteri kom det på 10K i deler +mva og arbeid. Menne.. dere GM gutta.. Opel lånte ikke noen deler fra USA mon tro? Summit har jo "alt" til am-car akslinger. Både Chevy og Ford. Og hva bruker de down under i .au og .nz? Sjekk ut hva de bruker i drag-miljøene der på Holden osv.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 en kamerat som hadde manta ¨400¨ hadde commo b stikkaksler sa han.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Vet om en nedsarva Manta B som har 5 bolt understell å 400 styling som man sikkert kunne kjøpt dela fra, garantert ikke en orginal 400.. Har bilde på mobil men vet ikke kossn man kan få lagt dem ut på nett :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 http://www.engelund-racing.com selger 5bolt nav til ascona\manta B Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg