Gå til innhold

5 bolts ascona

Ranger emnet


sinten

Anbefalte innlegg

Senator A har McPherson framme, så det går ikke og bruke noen deler derifra.

 

Ascona 400 har henta deler fra Commodore B.

 

Bak er det ikke så vanskelig.

Må bruke stikkaksler fra Commodore B eller C.

Akslene må nok kortes inn litt.

 

Framme er det værre.

Ascona 400 bruker spindler og nav fra Commodore B,

men en spesiell styrearm for riktig geometri.

Denne styrearmen ble ikke levert standard på noen opel annet enn Manta/Ascona 400

Bruker du styrearm fra Commodre B blir geometrien visstnok helt feil.

 

Er litt bilder og info på http://www.ascona.tk

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senator A har McPherson framme, så det går ikke og bruke noen deler derifra.

 

Ascona 400 har henta deler fra Commodore B.

 

Bak er det ikke så vanskelig.

Må bruke stikkaksler fra Commodore B eller C.

Akslene må nok kortes inn litt.

 

Framme er det værre.

Ascona 400 bruker spindler og nav fra Commodore B,

men en spesiell styrearm for riktig geometri.

Denne styrearmen ble ikke levert standard på noen opel annet enn Manta/Ascona 400

Bruker du styrearm fra Commodre B blir geometrien visstnok helt feil.

 

Er litt bilder og info på http://www.ascona.tk

 

Hva mener du med at akslene må kortes inn litt? hvordan skal man få gjort slikt? Utdyp det litt mere... er morro å vite...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikkakslingen altså. De er for lange for røra på ascona akslingen.

 

Forstod bare ikke at det kunne la seg gjøre å korte inn stikkakslene.

Kappe og sveise dem? uten at det slår seg, og uten at man får kast... umulig....

Derfor lurte jeg på åssen man skulle gjøre slikt...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er såpass lite at en bare kan massere enden som skal inni diffen.

Er nok best og gå ut i fra en Commo B aksel, for de er visst litt kortere enn Commo C.

Har ikke gjort noe av dette selv, så er ikke 100% sikker på alt.

Husk at det finnes to forskjellige størrelser på Commo akslene bare.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

UniCardan i Oslo er de eneste jeg vet om som driver med innkorting av stikkaksler. Jeg har en HiLux aksel som jeg skull ha fått korta inn noen desimeter. Spurte for 1-2 år siden, og da ville de kjøpe nye "blanks" dvs emner fra USA til den nette pris av 4.200kr+mva/stk. Så med litt småtteri kom det på 10K i deler +mva og arbeid.

 

Menne.. dere GM gutta.. Opel lånte ikke noen deler fra USA mon tro? Summit har jo "alt" til am-car akslinger. Både Chevy og Ford. Og hva bruker de down under i .au og .nz? Sjekk ut hva de bruker i drag-miljøene der på Holden osv..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår