Gå til innhold

Sykeste jeg har sett på lenge

Ranger emnet


kylling

Anbefalte innlegg

Tar det til ettertanke, men lar det bli med det.

Hva det gjelder EVO'n som runda 300 grensa, vel... Det har seg nå slik at det blir som regel annonsert når ett tuning firma gjør ett "gjennom-brudd"

 

Og når det gjelder kjøreegenskaper er det mye annet enn << orginale sammensunkne dempere og senkefjører >> som kommer inn i bildet. Skjønte ironien din, men det har mye med karosseri, str. på stabilisatorsteg, stivhet osv osv og gjøre når det er snakk om slike hastigheter. Og når en bil blir gammel blir det svakheter i slike ting, det gjelder også andre ting enn volvo.

 

Men har egentlig ingen som helst tro på at du forstod noe som helst av dette.

Virker mest som du er sur pga at jeg "fornærmet" volvo :knob:

 

Kjenner deg ikke, og du har sikkert dritmye peil på bil (eller opel), men jeg syns det er fint at du trur at det er andre enn deg her som har peil på bil...

 

Du kan sikkert myyye mer om bil enn meg asså, men jeg skjønner tydeligvis mer enn du trur...

 

Og JA, jeg fatar jævli lett når noen disser Volvo...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

400-450 hk holder uansett ikke til og kjøre 300km.

 

Er nå ikke bare hk som teller, og om det hadde gjort det vil jeg nå påstå at 450 hk skulle holde.. Vet om en kar med Volvo 850 T5, som har bygget og dillet med motoren på den i mangen år. Den når 315 km/t og har nett rundt 400 hk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner deg ikke, og du har sikkert dritmye peil på bil (eller opel), men jeg syns det er fint at du trur at det er andre enn deg her som har peil på bil...

 

Du kan sikkert myyye mer om bil enn meg asså, men jeg skjønner tydeligvis mer enn du trur...

 

Og JA, jeg fatar jævli lett når noen disser Volvo...

 

Har ingen verdens ting mot volvo, tok læra mi hos gaden og wist. Volvo er gode biler, men er ingen hastighetsbil. Spesielt ikke 740 (som nevnt her) og 240 seriene som er alt for klumpete og store til og ligge bra i slike hastigheter. Nå kommer sikkert en hel haug med ihuga volvo entusiaster til klage og syte, men slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er dere så opphengt med det at den gikk i 300???? han som starta tråden ville sikkert bare si at de gikk sjuuuuukt fort.. er det så farli om den gikk i 280 istede for 300 som han som starte tråden sa?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og de teoriene dine :hammer

 

Joda den kan klare 300... Men folk sier det er litt usannsynlig i situasjonsbeskrivelsen, ikke at bilen skal klare 300 km/t.

 

:D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at trådstarter antydet 300km/t+ PÅ NÅLA. Er ikke uvanlig med 5-10% feilvisning på speedometeret. 10% i 300km/t tilsvarer 30km/t.

 

Dette tilsvarer en reell hastighet på 270km/t, og det er vel ikke urealistisk om bilen har noen hunde hk. Kjerra mi skal gjøre 225km/t med lusne 170 gamp.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen verdens ting mot volvo, tok læra mi hos gaden og wist. Volvo er gode biler, men er ingen hastighetsbil. Spesielt ikke 740 (som nevnt her) og 240 seriene som er alt for klumpete og store til og ligge bra i slike hastigheter. Nå kommer sikkert en hel haug med ihuga volvo entusiaster til klage og syte, men slik er det bare.

 

Helt ok at folk har forskjellige meninger. Noen mener det går og andre ikke. Sånn er det bare, så jeg ser ikke poenget i å krangle noe mer om detta..

Ok??

 

Det som egentlig irriterte meg mest er at jeg liksom ikke skulle skjønne en dritt av det du snakka om fordi jeg hadde ei anna mening enn deg...

 

Så da kan vel dem som mener at en 740 klarer 300 mene det, og de som ikke mener det la det væra....

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, var på vintermeet på skedsmohallen på fredag. Da jeg vant ut at jeg skulle til lørenskog, kom jeg bak to røde biler. En litt mørkere Volvo 740 og en Wolksvagen Corrado. Disse karene hadde antagelig planlagt ruten til Rælingstunellen hvor de plutselig spant av gåre oppover. Er lenge siden jeg har sett noe så sykt. Det smalt og bråkte noe helt sunnsykt inni bilen min som plutselig kom veldig langt bak dem. At de hadde over 300 på nåla på toppen skal jeg ikke se bortifra. Er dette noen her på forumet? Noen som veit hva dem har under panseret?

 

 

300 km/t med aerodynamikken på en 740?! Finn en feil.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']vet ikke åssen veien ser ut der' date=' mn 300 er vel ikke SÅ urimelig:P? får jo trossalt nesten 190m mitt råskinn av en 1,6l 80hk:P[/quote']

 

 

HAHAHAHA

hvis du får 190 oppover tunnellen med en 1.6 så skal jeg kappe bilen min i småbiter og spise den til frokost.

Om du klarer over 140 så blir jeg imponert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er folk som virkelig har peiling her ja:P

 

Høres nesten ut som at siden det er en volvo så kan den ikke klare 300?

 

Gutter tenker dere skal lære der om fysikk og astronomiske lover her ja!

 

Har selv sett film av en Sølv farget Volvo 242, som har hatt mye mere en 250km/t i denne tunnelen.

 

Vil da ikke akkurat si at denne er så Aerodynamisk ?

100EOS1D-980D9008_980D9008.jpg

 

Veit ikke om dere husker denne jeg ? (Be-4-you Volovo'en?) denne har bevist at også volvo kan gå bra !!! m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA

hvis du får 190 oppover tunnellen med en 1.6 så skal jeg kappe bilen min i småbiter og spise den til frokost.

Om du klarer over 140 så blir jeg imponert

 

Hehe la meg også tilføye at min gamle bil (en Ford scorpio 2.0l) gjorde glatt 175km/t opp tunnelen!!!

 

Klarte også og komme meg opp en annen tunnel ganske fort også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår