colt Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Har pratisk prøve i verksted teknikk til tirsdag også skal vi peke ut komponenter på en bil, kan de fleste men er noen jeg er litt usikre på. Derfor lurte jeg på om dere her inne kunne hjelpe meg men enten bilder eller forklare hvor de sitter, her er de jeg er usikre på; -Utløserarm Kopling(clutch) -Bremsetrykk regulator -Bremsekraftsforsterker -Ekspansjonstank Takker for all hjelp på forhånd. -Stig Siter Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V -Lite gjort hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Ikke det at jeg kan hjelpe deg, men kanskje en ide og oppgi hvilken bil det er snakk om? :) Lykke til iallefall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Utløserarm er armen som sitter på gir kassa for å frigjøre clutchen. ikke noe god forklaring uten bilder Sitter på Master bremsesylinderen, ser ofte ut som to veldig lange muttre. 5 til 10 cm lang. Eller så kan det være lastregulator som sitter på bærebrua bak. kommer to rør inn i klumpen og to ut. Sitter også en fjær på denne komponenten. Bremsekraftforsterker er en stor rund boks som sitter mellom torpedoveggen og master bremsesylinderen. Ekspansjonstank er tanken hvor du fyller kjølevæske. Sitter høyere enn motoren. En forklaring, men gidder ikke å linke til bilder. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Skal gi deg en link til det første spørsmålet (utløserarmen for clutchen, clutch lever/fork på engelsk, det midterste bildet til venstre): http://www.edmunds.com/ownership/techcenter/articles/43837/article.html Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colt Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Tusen takk for alle svar.. Siter Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V -Lite gjort hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30320 Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Utløserarm er armen som sitter på gir kassa for å frigjøre clutchen. ikke noe god forklaring uten bilderSitter på Master bremsesylinderen, ser ofte ut som to veldig lange muttre. 5 til 10 cm lang. Eller så kan det være lastregulator som sitter på bærebrua bak. kommer to rør inn i klumpen og to ut. Sitter også en fjær på denne komponenten. Bremsekraftforsterker er en stor rund boks som sitter mellom torpedoveggen og master bremsesylinderen. Ekspansjonstank er tanken hvor du fyller kjølevæske. Sitter høyere enn motoren. En forklaring, men gidder ikke å linke til bilder. tror det er ekspansjonstanken i forbindelse med bensintanken det er snakk om!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Det heter vel kullefilter det? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colt Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Det heter vel kullefilter det? Hvor befinner denne seg ? Er litt n00b på dette området, men er en grunn til at jeg går på skole og skal lære slikt... Har prøven i morgen. Sier åssen det gikk her i morgen en gang på formiddagen/ettermiddagen... Siter Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V -Lite gjort hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koKKin Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 har selv dette på skolen nå :D bremsekraft forsterkeren sitter mot sjåføren i motorummet er en rund sak, som har slange til innsuget slik at d blir vakium inni den som gjør at det blir lett å trykke inn bremsepedalen. vanskelig å forklare egentlig. har hatt prøve i dette selv for en stund siden å det gikk bra :D Siter Volvo V50 1,6D 2008 Volvo v40 1,8L 1998 (solgt) Bmw 318is 1994 (solgt) volvo 244 dl 1981 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Har pratisk prøve i verksted teknikk til tirsdag også skal vi peke ut komponenter på en bil, kan de fleste men er noen jeg er litt usikre på. Derfor lurte jeg på om dere her inne kunne hjelpe meg men enten bilder eller forklare hvor de sitter, her er de jeg er usikre på; -Utløserarm Kopling(clutch) -Bremsetrykk regulator -Bremsekraftsforsterker -Ekspansjonstank Takker for all hjelp på forhånd. -Stig Utløserarm: en "arm" som sitter i girkassa som drar clutchen bakover når du trår inn pedalen. Rett og slett løser ut clutchen som det sies i navnet. Bremsetrykk regulator: En ventil som regulerer bremsetrykket forran og bak på bilen. Se under bilen, bak. Går bremserør inn og ut på den! Bremsekraftforsterker: Rundt metallboks som sitter mellom torpedoveggen og hovedbremsesylinderen. Lett å se! Ekspansasjonstank: Tank man fyller kjøleveske på, går slanger til radiatoren fra den! Håper dette var til no hjelp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colt Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Utløserarm: en "arm" som sitter i girkassa som drar clutchen bakover når du trår inn pedalen. Rett og slett løser ut clutchen som det sies i navnet. Bremsetrykk regulator: En ventil som regulerer bremsetrykket forran og bak på bilen. Se under bilen, bak. Går bremserør inn og ut på den! Bremsekraftforsterker: Rundt metallboks som sitter mellom torpedoveggen og hovedbremsesylinderen. Lett å se! Ekspansasjonstank: Tank man fyller kjøleveske på, går slanger til radiatoren fra den! Håper dette var til no hjelp:) Bra forklart, takk for all hjelp dere.. bare å håpe på det beste i morgen da! Siter Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V -Lite gjort hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Hvordan gikk det? :) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colt Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Fikk 5'er... bomma på 4 av 20 ting... altså 16 riktige... 2 var dumme feil... og den 3. var bremsetrykk regulatoren, lette bak under bilen, men den var ved torpedoveggen. Husker ikke den siste feilen akkurat nå.. men gikk ganske bra. Siter Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V -Lite gjort hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Gratulerer! :) :thumb Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg