Gå til innhold

2,5 16v med turbo?


Volvo242R

Anbefalte innlegg

Lurer litt på og montere turbo på min 190 2,5 16v, vill i så fall ta ut 450hk ca . noen som har erfaring med dette?

-holder standar oljepumpe?

-holder standar veiv?

-hvem selger kamaxler som er bygget for turbo?

-hvordan vill asd systemet virke med så mye effekt?

-hva gjør man med topp pakning, litt vanskelig og motere pianotrå etter som det er åpning mellom sylinderene?

-er det annen utveksling på diffrensialen på automat og manuell 2,5 16v?

 

huff det ble mange spørsmål :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer litt på og montere turbo på min 190 2,5 16v, vill i så fall ta ut 450hk ca . noen som har erfaring med dette?

-holder standar oljepumpe?

-holder standar veiv?

-hvem selger kamaxler som er bygget for turbo?

-hvordan vill asd systemet virke med så mye effekt?

-hva gjør man med topp pakning, litt vanskelig og motere pianotrå etter som det er åpning mellom sylinderene?

-er det annen utveksling på diffrensialen på automat og manuell 2,5 16v?

 

huff det ble mange spørsmål :biker

 

ta den en tur på 190 forumet..

-oljepumpa holder

-veiva holder

-trenger ikke byttekammer men det er det mange som skaffer

-asd klikker vel men den er jo bare og koble bort

-kjøper kobberpakning snakk med flisundetmotorservice.dem sier kobberpakninga skal tåle 1bar.

-utvekslinga=har ikke peiling..

spør litt på 190forumet mange med peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

jeg ikke få sett hva som står på teknisk forum. jeg har registrert meg i forumet men, får bare opp "kun for medlemer med spesielle retigheter" hvis jeg prøver og komme inn på teknisk forum.

må være betalende medlem for å lese der.190Kr i året seff :thumb

kan vel spørre der hvor det står 190 discussion..veit ikke hvor populært det er men det finner du ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster bare 190,- pr. år, 100,- ut året for å være medlem.

Oljepumpa de er ok nok, veiva er veldig god.

Dette er en påkostet motor fra fabrikk som er av det bedre.

Når det gjeler kammer så virker de orginale kammene som trimkammer på en turbomotorer. Ellers så har jeg et sett med kammer som vil være enda litt mere trimkammer. Dem er på 263grader og 11,5 i løft.

Dem er laget til å passe i en org. motor eller turbomotor.

Er flere som bygger sånne motorer nå. De fleste bygger ikke selv, men setter bort jobben, men det er noen som bygger det meste selv.

En motor på 450hk kommer på ca 100 000,- litt ettersom hva du gjør selv og åssen kontakter du har.

 

Send meg gjerne en mail på tor.anton@mb190klubb.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kunne ikke kjøpe de kammene av meg mye billigere da?har et komplett sett som du har bestilt fra han, er samme kammene .

 

Tenker du på effekt og holdbarhet så er det en del bedre med en 190 motor enn volvo motor.

du tuller vel? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vel ikke det 350-450hk i en 2.5-16 er ikke å ta i, da holder det å.

Det fine med en MB motor er at ikke så mange har fjøstrimmet dem å fått noen teoretiske hk som ikke holder mål. Der stiller vel volvogjengen ganske sterkt.

Finnes dem som har skrudd trykk og fått tak i en og annen chip å mener dem har hundrevis av hk.

I en MB må du kaste insp. å det er en god begynnelse.

Men topptrimmer du en motor å bytter alt så holder det meste uansett merke, er noen blokker o.l som ikke blir så happy da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vel ikke det 350-450hk i en 2.5-16 er ikke å ta i, da holder det å.

Det fine med en MB motor er at ikke så mange har fjøstrimmet dem å fått noen teoretiske hk som ikke holder mål. Der stiller vel volvogjengen ganske sterkt.

Finnes dem som har skrudd trykk og fått tak i en og annen chip å mener dem har hundrevis av hk.

I en MB må du kaste insp. å det er en god begynnelse.

Men topptrimmer du en motor å bytter alt så holder det meste uansett merke, er noen blokker o.l som ikke blir så happy da.

for 100.000kr, skal jeg klare å få mye mer enn 450hk av en volvomotor.

 

men, men.. vi kan diskutere dette dagen lang, jeg vet hva jeg snakker om og det gjør åpenbart ikke du. (ang. volvomotorer altså).

forøvrig har jeg ikke inntrykk av at volvofolk skryter på seg mye hk, det er mer inntrykket mitt av cosworth folk.

 

mercedes motorene er ikke akkuratt de mest avanserte heller da, hehe.. men den 2.5 16v er jo helt grei.. den er ikke noe super om den er i org. stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at blokka er ei M102 blokk,men det er gjort en del med innmaten.

Det er f.eks. smidd innmat i en 16v motor.

Toppen på en 2,5-16 er den samme som på en EvoII.

 

Går å få over 450 hk i en sånn motor å,men tanken var å være veldig realistisk og at det skal holde litt mere en et par pådrag.

 

100 000 er ikke så veldig mye penger når det gjelder trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår