Gå til innhold

Svakhet Hos Alle Poloer

Ranger emnet


EVO6

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samme 085 femtrinns kasse i alle Polo 5tr fra sent 80 tall og opp

 

Har ikke problemer med min kasse. Skjønner ikke at alle gutta med 6N raser kassene sine. Jeg har jo dobbelt så mye hk (og dreiemoment) og min holder. Stort sett 5te giret som ryker. En svakhet er simringen inn på gearoverføringen. Den lekker lett, men er lett og bytte. Simringen koster vel rundt 70 kr. Når denne lekker blir det for lite olje i kassen. 5te gir ligger høyt i kassen og får derfor dårlig smøring.

 

Kassen er bygd for å tåle 155 nm orginalt, G40 har 150nm

 

Tror det er mye herjekjøring ute å går. Har enda ikke hørt om en jente som har rast kassen sin......

 

EDIT: HAr kompiser med 190hk+ og over 225 nm som får kassene til å holde......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klarer vel å rase en girkasse hvis man rivstarter og driver å herjer. DE er jo bygget til bilen så de skal ikke ryke hvis man kjører normalt og med orig, effekt. Men det kan jo være svakheter. Men er riktig som poloclassic sier at det er merkelig at det er bare menn man hører om raser girkasser. Må vel bety noe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:respect Vil bare informere alle som har eller har planer om og kjøpe dere polo,

at Alle poloer har en svakhet med girkassa.. Den ryker.. :fire: .. er oxo vanskelig og få tak i ny.. Den er ikke akkurat så billig heller... :drive2

 

ALLE vet at gearkassene på Polo 6N spesielt er ufatteligt dårlige... Må desverre si at jeg fikk oppleve dette på den harde måten. Jeg hadde en 97 mod 6N 16v som gearkassen ikke ville mær på. Endte med jeg kjøpte en DTX kasse fra Sverige.. Den skulle de ha 17tusen for , fikk den for 14500 med alt. Dette var med 1 års garanti.

Finner mangen gearkasser i sverige så er ikke så vanskeligt å få tak i ny , men at det er relativt dyrt er det vel ingen tvil om.......

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig opp og ned.. Jeg har kjørt polo 6n i 5 år og har aldri hatt problem med girkassa.. Har DTX kasse i gti'n nå, den sies å gå før 100tkm.. Så vi får se.. er på 75tkm nå..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det. Men gadd ikke inkludere 70-tallet siden jeg ikke husket nøyaktig når Polo`n kom. Poenget var at jeg synes det var rart det satt samme gearkassen i en 1980 modell som en 2005 modell.

 

4 trinns kassene har ikke dette problemet i det hele tatt. 5 trinns kasse kom først på Polo GT i 1984. Ser du på en 5 trinns kasse ser du hvor plassen til 5te giret er støpt utenpå 4 trinns kassen.

 

Ble først vanlig/std med 5 trinns kasse i 6N i 95-modellen.

 

Har kompis med 245 hk og orginal 085-kasse bortsett fra diffsperre, han har ikke hatt problemer med kassen, bortsett fra Gemini diffen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt no problemer med kassa mi, og det som skrives om jenter blir litt feil pga i en tidligere tråd her beviste vi at de fleste som hadde bytta kasser, hadde det vært kvinnelig eier først...Min har ikke hatt det...Og jeg kjører jo ikke bestandig pent heller...men er forsiktig med kassa...

Eneste er at det er litt stress å få den i revers noen ganger, men det er vel også en klassisk feil...

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer når du nærmer deg 140000 km eller noe over.

 

endte med at jeg måtte overhale kassa som står på min ibiza. gått 160067 når den skar seg.

 

var lageret på kubbe akselen som var problemet, og dette var kjent. fikk reddet motfestet( clutch huset) og skiftet lagerene, olje osv. var en liten knast på ei tann,som jeg fikk filt ned.

 

kassa på min er DCJ. ikke 1 i hele norge. kun bytte kasse, med 17500,- + mva imellom.

ikke faen tenkte jeg. når man kan kjøpe brukt motor med kasse for 6-7000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 95 modell polo 6n er kjørt 275000 km uten et eneste problem med girkassen. bank i bordet

 

Hei Ørjan ;p

Vel.. Du har vært heldig då , problemet med min gamle 6N 16v var at den spolte for mye ved brå aks i 1 gear...

Min kasse var vel gått ca 60-65000 km når den ikke ville mer.. Skal nevnes at min gule gamle hadde dame som eier.. Kanskje hun ikke har brukt clutch`n ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 95 modell polo 6n er kjørt 275000 km uten et eneste problem med girkassen. bank i bordet

 

 

Da håper jeg at jeg er like heldig som deg!!!

 

Min har gått 117' nå og jeg kjører ikke særlig mer enn rundt 10 i året...men det blir vel litt mer nå med pendlinga til skolen...

 

Men har et mål om å få meg en bruksbil/vinterbil snart og da blir det LENGE til Poloen runder 140'km....

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår