Gå til innhold

Har problemer med at subben kutter, etter tilkobling av nytt frontsett og forsterker

Ranger emnet


Reinert A

Anbefalte innlegg

Etter at jeg har koblet til et nytt frontsett og en til forsterker i bilen har jeg fått problemer med subben min.

 

Anlegget mitt består nå av en Dynabel BF 0804, forsterkeren til Pioneer TSW-101SPL. Frontsettet er Infinity Reference 6510cs, forsterkeren til dette frontsettet er gammel 4 kanaler, husker ikke navnet på den i farten, bruker den bare fordi det er bedre enn spillern.

 

Etter at jeg har spilt noen minutter så kutter subben min å spille, eller så spiller den veldig lavt.

 

Jeg tenkte kanskje at dette skyldes at forsterkeren fikk forlite strøm og ikke greier å levere nok strøm til begge forsterkerene.

 

Jeg målte strømmen på forsterkeren til å være ned i ca 11.20 v , pratet men et par stk og de sa at dette ikke skulle være nok til at suben skulle kutte.

 

Jeg har også tenkt på at kanskje spilleren ikke greier å levere signaler nok til at begge kan spille. Tenkte å prøve en annen spiller. Spilleren er en gammel Aiwa og har to RCA utganger.

 

Må også legge til at subben fungerer fint vis jeg slår av forsterkeren til frontsettet.

 

Noen som har no forslag til hva det kan være? Jeg har aldri vært borti dette problemet før og det kom etter at jeg koblet til den nye forsterkeren og frontsettet.

 

Takker for alle forslag.

 

Vennelig hilsen

 

Reinert Andersen :thumb

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg har koblet til et nytt frontsett og en til forsterker i bilen har jeg fått problemer med subben min.

 

Anlegget mitt består nå av en Dynabel BF 0804, forsterkeren til Pioneer TSW-101SPL. Frontsettet er Infinity Reference 6510cs, forsterkeren til dette frontsettet er gammel 4 kanaler, husker ikke navnet på den i farten, bruker den bare fordi det er bedre enn spillern.

 

Etter at jeg har spilt noen minutter så kutter subben min å spille, eller så spiller den veldig lavt.

 

Jeg tenkte kanskje at dette skyldes at forsterkeren fikk forlite strøm og ikke greier å levere nok strøm til begge forsterkerene.

 

Jeg målte strømmen på forsterkeren til å være ned i ca 11.20 v , pratet men et par stk og de sa at dette ikke skulle være nok til at suben skulle kutte.

 

Jeg har også tenkt på at kanskje spilleren ikke greier å levere signaler nok til at begge kan spille. Tenkte å prøve en annen spiller. Spilleren er en gammel Aiwa og har to RCA utganger.

 

Må også legge til at subben fungerer fint vis jeg slår av forsterkeren til frontsettet.

 

Noen som har no forslag til hva det kan være? Jeg har aldri vært borti dette problemet før og det kom etter at jeg koblet til den nye forsterkeren og frontsettet.

 

Takker for alle forslag.

 

Vennelig hilsen

 

Reinert Andersen :thumb

 

11,2 V hørtes jo altfor lite ut da.. (er det med motoren i gang så sliter du)..

event prøv å koble remote direkte til + ..

kontroller alle jordings tilkoblinger ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite ja, men skulle holde i følge noen jeg har prata med og ja, det er når motoren går..

 

remoten har det aldri vært no problem med,

 

alle jordingene er fine,

 

11,2 V hørtes jo altfor lite ut da.. (er det med motoren i gang så sliter du)..

event prøv å koble remote direkte til + ..

kontroller alle jordings tilkoblinger ..

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med motor igang skulle du hatt minimum 14V...minst 13V når du spiller.

 

stig

 

Jeg har pratet med 2-3 stk på irc, blandt annet Hifonic som også er her på forumet, han sa at vis det var under 10 så var ikke detta bra for forsterkeren...

 

Kan jo hende at dynabel forsterkeren trenger mer strøm for å spille...

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært letere å hjelpe deg om vi fikk svar på om du hadde mer enn 13 volt med motoren i gang eller ikke... som sfh nevnte... alacocaina

 

Han nsa det var 11,2V med motoren i gang.

Her ville jeg helt klart fått opp strømmen.

 

Hva er spenningen på batteriet foran??

Hva er spenningen på dynamoen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nsa det var 11,2V med motoren i gang.

Her ville jeg helt klart fått opp strømmen.

 

Hva er spenningen på batteriet foran??

Hva er spenningen på dynamoen??

 

okei...må skaffe meg større briller ser ut som... :hammer

 

hehe, anyway det er absolut for lav laddespenning isåfall!! enten bateriet er defekt eller regulatoren/dynamoen er dårlig. Når du koblet på en extra forsterker så "overskyder" du det maksimale strøm mengde som gikk til den ene forsterkeren... da den ligger på grense til å være for lav så skal det i tilleg deles på 2 forsterkere.... flushit violin

 

ellers vil bare nevne at generelt er SPENNINGEN som er hovedsakelig for å ladde batteriet, strøm mengden bestemmer hvor fort den laddes.... cheers

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nsa det var 11,2V med motoren i gang.

Her ville jeg helt klart fått opp strømmen.

 

Hva er spenningen på batteriet foran??

Hva er spenningen på dynamoen??

 

Jeg har ikke målt disse 2 enda, kan gjøre det neste gang jeg skal ut å kjøre...

 

Når jeg sa at jeg målte 11,2 v så var dette når jeg spilte veldig høy musikk..

 

når bassen var på det værste målte den 11,4.. men når jeg ikke spiller no er det på 14,4 eller no sånt..

 

Skal måle på battriet når jeg spiller og ikke spiller etterpå..

 

Takker for svar

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du koblet subben il forsterkeren?

Ser at subben er på 2x4ohms spoler.

BF0804 skal ikke brokobles til under 4 ohm.

Mulig denne er lastet for mye ned?

 

Den forsterkeren tåler fint 2 ohm, han jeg kjøpte den av (rizla) sa det funket fint :D burde ikke være det som er problemet...

 

Har brokoblet 2 kanaler pr spole.

 

Takker for svar

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt ute målt nå!

 

Har hele tiden rundt 14V på batteriet, når jeg spiller høyt og lavt og når bilen går eller ikke....

 

Jeg har en kompis som er trikker som har en sånn spennins klemme, sånn jeg setter rett på + kablen.. vi får se åssen det går...

 

Satt i bilen istad og hadde kun subben på, fant jeg ut at subben spiller veldig lavt til tider, spiller helt vanlig i noen sekunder og noen ganger så kutter den helt...

 

Står helt stille for meg her nå...

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

 

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten opplysning: Dersom du brokobler to kanaler pr. spole på høyttaleren, MÅ du være bombesikker på at signalet inn på forsterkeren er MONO! Hvis ikke, kan du ødelegge forsterkeren din, da hver spole kan "jobbe i motsatt retning" til tider!! Altså at høyttaleren får venstre signal på den ene spolen, og høyre på den andre - når spolene helst bør gå samme vei med et signal som er i samme fase.

 

Dette kan også være årsaken til det du skriver over her...

 

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår