Gå til innhold

Min Kjære manta!

Ranger emnet


Mekkern

Anbefalte innlegg

prøve motor innkjøpt, en 2.2i frå rekord.... tenkte eg skulle prøve på en turbo konventering...so får vi sjå kor det går...Tips ønskes om kva eg kan gjere.. Korleis bygge, kva eg treng.....

 

Takk;)

 

 

PS; har NULL peiling om Turbo! :S damndamn

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PS; har NULL peiling om Turbo! :S damndamn

 

Hehe. Blir jo desto morro..

 

Du får så deg sammen med oss da veit du. Vi skal bygge snurbo maskin nå snart vi også. Men vi har valgt å bruke volvo maskin til vi får til et system som funker. (har en B23 med neddreide stempler ol liggende, garantert at de blir forbruksvare...)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjyndte på høgre sida idag, såg ikkje heilt bra ut der nei...

 

hjulbue bak hjulet

Bilde536.jpg

 

hjulbue framom b.hjul.

Bilde535.jpg

 

rusthol, frammom kanal

Bilde534.jpg

 

rusthol, nært

Bilde533.jpg

 

 

bjynde å sveise på mandag, imorga skal eg til Skodje å ha lyd på ei kulturmønstring, hoff..:P d blir penga til manta'en jah:D

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så tåler jo 2,4 nokså mye. har ikke hørt om noen som har turbo konvertert denne motoren, men det skal jo gå. Er jo smidde råder og stempler i den.

 

har faktisk muligens en 2.4 på hand no..frå omega...crossflow motor det?

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk muligens en 2.4 på hand no..frå omega...crossflow motor det?

 

Omega 2,4 er CIH. (Cam In Head)

2,4 16v er nok kun en dagdrøm for de fleste. Den motoren ble produsert for gruppe A og B. (Ascona 400 og Manta 400) Og har vel en verdi på 40 000kr og oppover...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bilen står å eg får ikkje gjort so mykje no, er så grusomt kaldt!

Om det er noen som har eller kjenner noen som har deler til Manta, Ev.Delebil. så er det bare å sei ifrå! treng div interiør...

 

 

 

slik står den no...

Bilde570.jpg

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

snart ferdi denne bilen nå...;) dn ska bli køyreklar, ferdi lappa til 30.oktober.. må ha dn som arbeidsbil...så blir d lakkering etter 2-3 lønning;) så da blir det en fiiiiin A Manta på sunnmøre;) ska sjå om ej fe lagt inn noken bilde av arbeidet imorga:afro

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår