Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Mekkern

Min Kjære manta!

Rate this topic

Recommended Posts

Har kjøpt mantaen no å bjyndt å skru.

trur eg vil beholde motoren som står i, er en 2.0i, d har vert gjort litt forskjelli md motoren, skifta kam, stivere fjøre, skifta løftara på den. Så den er temmeli kvikk, han som har gjort d, har skifta bakaksling og, så det er fra en B manta, 2.0 liter....står Getrag kasse i dn også..så for 2500,- er bilen verdt pengene!

 

har hatt ut motoren nå, og bjyndt på fronten.

måtte omtrent rive av skjermane, der var sikaflex rundt hele kante, og innapå, har det vore sveist en del rust før ser d ut til. må bjynde å skjære t å sveise inn nytt...mn d går bra...

Noken som veit om det ska gå an å skru av fronten? den er sveist med meg i allefall...

 

Bilder kjem etter kvart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Likte den. Ser at det har vært gammel "slede" med to ekstra baklykter, scoop,Cromespoke felger... hehe manglet bare revehalen for å stå til stilen fra 80 tallet. hehe. Bra kjøpt for 2500kr :) . Ikke så ofte en ser Manta A lenger. Skal ikke selge de speilene dine? Du kan få motor i bytte, en og en halv 2,2 motor...? :pimp

Eller selger du hele bilen for 3000kr??? hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Likte den. Ser at det har vært gammel "slede" med to ekstra baklykter, scoop,Cromespoke felger... hehe manglet bare revehalen for å stå til stilen fra 80 tallet. hehe. Bra kjøpt for 2500kr :) . Ikke så ofte en ser Manta A lenger. Skal ikke selge de speilene dine? Du kan få motor i bytte, en og en halv 2,2 motor...? :pimp

Eller selger du hele bilen for 3000kr??? hehe

 

 

hehe, lurer på om ej kansje får md et par ekstra sånne speil..;) har ikkje hatt tida til å hente resten av delene..

 

tenkte ej skulle ta fleire bilder av bilen slik som den er nå..

Share this post


Link to post
Share on other sites
fronten er nok punktsveist på som de fleste andre deler på bilen, det er vel nesten bare skjermene som er skrudde på... rå bil by the way

 

hmm..for ej lure på å skjære av heile fronten på den, den lippa under fronten som går bakover er so å sei vekk.. so dn må ej mest truli lage ny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Likte den. Ser at det har vært gammel "slede" med to ekstra baklykter, scoop,Cromespoke felger... hehe manglet bare revehalen for å stå til stilen fra 80 tallet. hehe. Bra kjøpt for 2500kr :) . Ikke så ofte en ser Manta A lenger. Skal ikke selge de speilene dine? Du kan få motor i bytte, en og en halv 2,2 motor...? :pimp

Eller selger du hele bilen for 3000kr??? hehe

 

 

å forresten, Bilen Blir ikkje solgt før den er ferdi..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blir bra detta. :thumb

 

Si i fra om du trenger motor deler... begynner å bli litt trangt om plassen inne se.

(fikk nettopp en 2,0l med kent kam som hadde gått 4løp før den gav seg. skal hente den i morra.. Skal ha kammen :D ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blir bra detta. :thumb

 

Si i fra om du trenger motor deler... begynner å bli litt trangt om plassen inne se.

(fikk nettopp en 2,0l med kent kam som hadde gått 4løp før den gav seg. skal hente den i morra.. Skal ha kammen :D ...)

 

 

Hehe, jah, eg får meg kansje en 2.2i no...so flytta eg bere over toppen min..;) Som har spissare kam, stivare ventilfjøre, mekaniske løftara(orginalt hydrauliske)

 

Skal ut å ta noken bilder no.... So dei kjem ganske kjapt inn.. :thumb dragcar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo CIH... hmm. Til hvor mye kroner?

Om du vil koste på motor, så tror jeg drturbo (Tommy) hadde et sett med stempler og råder til turbo.

 

Om du vil kjøre lav budsjett turbo for å prøve og feile, så må du få tak i en gammel 1,9s fra før 72. De rådene er smidde. Og burde tåler overladning og en effekt på opp mot 200hk. Det er vel akseptabelt i en gammel Opel? hehe.

Ellers så tåler jo 2,4 nokså mye. har ikke hørt om noen som har turbo konvertert denne motoren, men det skal jo gå. Er jo smidde råder og stempler i den.

Eller så funker jo B23ET nokså bra. Men som mange før har sagt, volvo i Opel er fy fy... hehe

 

Er det 2,0l topp du har med trim kam? Den blir fin på 2,2 bunn. Det lover jeg deg. Kjører selv nå med 2,0E bunn og velhøvlet 2,0 topp (2mm) og mild kent kam, den går godt (for 2,0 å være), går omtrent likt som den gamle 2,2 før den gav opp, bare at effekten ligger i toppturtallet på denne, og 2,2 gav seg etter 4000rpm. Om du setter 2,0 topp med trim kam på 2,2 bunn så får du en god motor som trekker godt fra bunn av (Nm) og når momentet tar slutt tar hestene over.. Blir billigre og bedre det tror jeg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.