Gå til innhold

Min Kjære manta!

Ranger emnet


Mekkern

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempetøff manta! Hva slags farge skal du lakkere denne bilen i?

Ville personlig ha gått for en turbomotor fra calibra hvis jeg hadde vurdert turbomotor. Har sett flere som har gjort dette med mantab, men vet ikke om det er vanskeligere i manta a?

 

DSCN0171.jpg

Bilde tatt fra lånketreff i Mai...

 

skal aldri ha calibra(kanblibra) motor i..:iconsm .har bare hørt om folk som har problem med dei motorane... so den står eg over... før ej sette calibra turbo skal ej ha diesel i mantan:P:thumb

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje haurt om nåke spesielle problem me dei motorane, anna en når folk får registerras.

Men d e som regel bere når dei ikkje gidde å skifte reg.reim.

 

Men gammale Jøtul e tøft. D ej he ståande i alle Asconaane mine ;)

Btw. va på Hareid for ei stond sida å henta mej en. Karl Atle so egde den.

Høyre du får omtrent same motoroppsette so ej planlegge.

Ka topp du broka? Gassar eller sprut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje haurt om nåke spesielle problem me dei motorane, anna en når folk får registerras.

Men d e som regel bere når dei ikkje gidde å skifte reg.reim.

 

Men gammale Jøtul e tøft. D ej he ståande i alle Asconaane mine ;)

Btw. va på Hareid for ei stond sida å henta mej en. Karl Atle so egde den.

Høyre du får omtrent same motoroppsette so ej planlegge.

Ka topp du broka? Gassar eller sprut?

 

på kaffor en motor?

2.2i'en? tenkte ej skulle flytte rett over toppen som eg har på 2.0i en som står i bilen nå...den ska ver fin, so tenkte eg at eg skulle bruke innspruten som eg har på 2.0'en..har hørt at eg kan sette 3L hjerna frå en senator rett på...for å gji litt meir sprut...mn veit ikkje?

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vart litt irritert tidligere idag, hadde ut bilen å snudde den, for å sveise restan av rusta på venstresida(mangel på garasjeplass, så må stå på hall8 inn til en vegg)

 

å etter eg hadde jekka dn opp å stabla under md dekk, kom eg på at eg skulle ta bilder..:P

sååe, får heller ta masse bilder av jobbinga på venstresida;) har bare denne veka igjen så bjynder eg å jobbe, så no blir det fullt opp til dama sei stopp..

 

tok bilde av min "Spoileren" min;)

 

Bilde008-1.jpg

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ugg.

 

blir bra dette. har akkurat sveist inn nye indre buer på vectra'n selv.

bra ascona'n har gode buer, for så veldig morsomt var det ikke.

men kjennes godt å vite at en har tatt det da :thumb

 

 

hehe, jækla mykje arbeid..:P lage ny bit på 10cm i gange..:P går ikkje fort da...

mn imorga blir d å få på plass skjermen, å bjynde å sparkle;)

så skal eg få på frontskjørte<3 har sånt, "nebb" :D::D::D: så blir d lakkering md boks..:p der som d trengst, så gokjenning...åsså etter vinteren, etter eg har tent litt penga, so blir d heil lakkering=)

 

har slikt nebb:

 

1127297-bilde1-annonse.bmp

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal aldri ha calibra(kanblibra) motor i..:iconsm .har bare hørt om folk som har problem med dei motorane... so den står eg over... før ej sette calibra turbo skal ej ha diesel i mantan:P:thumb

 

Skal gi deg et tips om å ikke alltid tro på det du hører.

CIH er noe gamelt brom, med tilhørende mye dårligere muligheter for effekt uttak pr. liter i forhold til de nyere 16V motorene. Tap av oljetrykk, svetting/lekkasjer, dårlig smøring til rådelager, som igjen fører til rådebank og totalhavari, jallatronic innsprøytning som i mange tilfeller kan bli et stort irritasjonsmoment++ (gjelder seff ikke om du går for gassere, men som igjen har sine bakdeler).

Men potensiale for en god holdbar motor er der med de rette og, i mange tilfeller, dyre delene.

 

Har du en C20LET med coscast topp, og som for nok bensin, samt den rette servicen, har du en krute god motor.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi deg et tips om å ikke alltid tro på det du hører.

CIH er noe gamelt brom, med tilhørende mye dårligere muligheter for effekt uttak pr. liter i forhold til de nyere 16V motorene. Tap av oljetrykk, svetting/lekkasjer, dårlig smøring til rådelager, som igjen fører til rådebank og totalhavari, jallatronic innsprøytning som i mange tilfeller kan bli et stort irritasjonsmoment++ (gjelder seff ikke om du går for gassere, men som igjen har sine bakdeler).

Men potensiale for en god holdbar motor er der med de rette og, i mange tilfeller, dyre delene.

 

Har du en C20LET med coscast topp, og som for nok bensin, samt den rette servicen, har du en krute god motor.

 

joaa, mn no gjir ej mj longt i heile bilen.. e dritt eli, få dn på veien å få skilt på...så eg får bruke den...så får vi sjå md lakkering å motor etter vintern... lure på å kjøpe en bil til, noke so enkelt som en volvo...d e so enkelt! lett å skru på, å rusta d so e d bere å bytte dela..fe no ikkje tak i en dritt til min bil.. framskjermane har eg sveisa fast å styr, bare dritt... dritt lei hele greia..

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår