ZtilongZ Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hei! I det siste så har jeg lagt merke til noe med bilen min! Når jeg kjører, og slipper gassen så drar bilen littegranne mot høyre... Så gasser jeg igjen, og så "drar" den mer mot venstre igjen... Det skjer når jeg gasser og slipper gassen litt brått, og ikke jevnt liksom. Bilen er en 91 mod som ikke har hatt noen problemer med før. Har også lagt merke til at den "nøkker" litt når jeg skal gire fra 1. til 2. gir også... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 skeivslitte bremser foran? eller kanskje skeiv forstilling? bare forslag.. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Har ingenting med bremsene å gjøre, de er "gode som gull" :) ...er bare når jeg gasser/slipper gassen... damndamn Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Det kom ikke samtidig med f.eks bytte til vinterdekk el.l.??? På min så river og sliter det i rattet når jeg gir på...drar ofte hardt til ene siden ved pådrag, og skvetter tilbake når jeg slipper gassen. På engelsk kaller de det "torque steer". Hvis du har skjevslitte dekk eller feil i forstilling kan den beskrevne oppførselen tilkjennegi seg ved gass/motorbrems Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Det kom ikke samtidig med f.eks bytte til vinterdekk el.l.??? På min så river og sliter det i rattet når jeg gir på...drar ofte hardt til ene siden ved pådrag, og skvetter tilbake når jeg slipper gassen. På engelsk kaller de det "torque steer". Hvis du har skjevslitte dekk eller feil i forstilling kan den beskrevne oppførselen tilkjennegi seg ved gass/motorbrems Det har faktisk kommet etter at jeg la om til vinterdekk... Må sjekke dette! Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Spørs bare om det ikke er en viss sammenheng der da. Kan faktisk variere fra dekk til dekk, noen dekktyper er verre enn andre... hvis du f.eks har strekk på sommerdekkene og ballong på vinterdekkene kan dette gjøre at bilen sporer mer. Min gjorde iallefall det.... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 vanligste årsaken til dette er slitt foringer rundt om i bærearmer, stabilisatorstaget og øvre fjærbenslager.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Det virker som at dette skjer bare ved rundt 70+ km/t... Er ikke der når jeg gjør det samme i 60 og nedover... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 vanligste årsaken til dette er slitt foringer rundt om i bærearmer, stabilisatorstaget og øvre fjærbenslager.. Støtter denne, da med unntak av foringene rundt stab.staget. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Støtter denne, da med unntak av foringene rundt stab.staget. enig. grunne til at dette skjer er at ve pådrag, så dras bærebroen fremover og gjør forhjulsstillingen for spiss.. så legger den seg tilbake når du går av gassen.. skjekk også forstillingsgeometrien.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Den var på Eu-kontroll for litt over 2 måneder siden...?? Kanskje 3... Hadde de ikke påpekt/funnet ut dette da? Jeg skal sjekke på en helt rett og flat vei i morra og se om det er sporinga på veien mot Drammen, eller om det er noe galt... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Alle tipsene du har fått her kan være rett, men jeg tror jeg ville sjekket endeledd i styringa, Opphengskuler. Foringene til stab stag og fjærbeinslagrene først. Det er jo tydelig at spissinga di forandrer seg når du gasser eller slipper gassen. Da er noe utslitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg