tikka Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 jeg skulle til jobb i dag, og når jeg hadde kjørt ca 800 meter. så begynnte olje lampa og pipe. når jeg peilte olja så var den nesten nede på minimum. så jeg helte på en halv liter, men den forsatte og pipe. så når jeg skulle hjem så peip lampa igjenn. så jeg helte på resten av kanna (1 L). men lampa piper forsatt. hva er galt? kan det være formye olje? olja står ca 1.5-2 cm over max merket nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 dårlig olje trykk. sjekk olje pumpa di!!! ikke kjør mer en du MÅ! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hva skal jeg sjekke den for? hva må jeg gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 åssen motor har du? jeg antar at du må opp med motoren og bytte olje pumpe. noen andre her med peil på golf motorer som kan bistå med hjelp? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 golf 2 1,6gl 90 mod noen som vet pris på å bytte olje pompa`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Oljenivået skal ALDRI over maksmerket! Sjekk kontakten i oljetrykksbryteren bak på toppen og den nede ved oljefilteret. Trolig dårlig kontakt som er årsaken, om du ikke hadde hatt oljetrykk ville du nokså snart ha fått tikking av ventilløfterene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hva kan skje hvis oljen er over max merket? hvordan kan jeg fjerne noe av oljen uten å kaste alt? bilen har altid tikket litt, men blir tikkingen kraftigere hvis det er olje pompa som er gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Kjøp ny oljetrykksbryter, koster deg 150 kr på Møller, så er problemet vekk. Hadde nettopp dette problemet på min sin, men det ER lurt å sjekke oljenivå FØR mann heller innpå det Shell har på lur av olje. For mye olje? Det skaper vell for mye trykk, og lager vell "helvette" på samtlige pakninger og lager? Correct me if I'm wrong.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hva kan skje hvis oljen er over max merket? Trykket i motoren kan bli for stort slik at tetninger begynner å lekke. Mellom maks og min går det ca 1 liter, om du ikke har overfylt altfor mye er det ingen fare. hvordan kan jeg fjerne noe av oljen uten å kaste alt? Skru ut tappepluggen og renn av litt før pluggen settes på igjen. Blir litt søl ;) bilen har altid tikket litt, men blir tikkingen kraftigere hvis det er olje pompa som er gåen? Ja, det blir (mye) mer tikking om trykket forsvinner. Går ut ifra at din motor tikker mest rett etter oppstart når den har stått over natten (eller lengre). Det er denne tikkingen du da får. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 kan jeg kjøre med bilen, eller er dette dumt. bilen tikker ikke mer enn normalt. peilet olja nå. siden bilen har stått en stund. så er den litt over max. har riglet i ledningen som går til filteret, men lampa lyser enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Type R Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jeg hadde samme problem m golfen jeg hadde. . . .der var d sila som sitter i oljesumpen som hadde blitt tett! ser den hvis du skrur av bånnpanna! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Gå til nærmeste bilrekvisitasjappe og kjøp deg oljetrykksmåler som du monterer i bilen. Da ser du med en gang hvilket trykk du har og om det er en giver som er defekt, eller om du rett og slett ikke har trykk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Gå til nærmeste bilrekvisitasjappe og kjøp deg oljetrykksmåler som du monterer i bilen. Da ser du med en gang hvilket trykk du har og om det er en giver som er defekt, eller om du rett og slett ikke har trykk. nå må jeg være litt slem her.. Hvordan forventer du at en person som så vidt klarer å fylle på olje skal klare å montere en oljetrykksensor?+?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 nå må jeg være litt slem her..Hvordan forventer du at en person som så vidt klarer å fylle på olje skal klare å montere en oljetrykksensor?+?? Haha :) Man skrur ut den originale giveren og skrur så inn en "Y-kobling" der giveren var. I denne monterer man så den nye giveren til måleren + den gamle giveren. Ledningen til den gamle settes på igjen, til den nye trekker man en ny ledning inn til instrumentet som monteres strategisk plassert ;) Koble til pluss og minus på instrumentet, samt lys tatt fra originalbelysningen om dette er ønskelig. Verre er det ikke, dette klarer selv bestemor ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Haha :) Man skrur ut den originale giveren og skrur så inn en "Y-kobling" der giveren var. I denne monterer man så den nye giveren til måleren + den gamle giveren. Ledningen til den gamle settes på igjen, til den nye trekker man en ny ledning inn til instrumentet som monteres strategisk plassert ;) Koble til pluss og minus på instrumentet, samt lys tatt fra originalbelysningen om dette er ønskelig. Verre er det ikke, dette klarer selv bestemor ;) er nok litt mer enn det vettu din babyhmm? først så skal man klare å finne en y kobling som passer med gjengene både på blokka, nye føleren og gamle føleren. Så skal man dra strøm til sensoren og inn i kupeen. Koble dette til et fornuftig sted som kun har strøm når tenninga er på osv osv Bestemorra mi hadde ikke hatt kjangs. Skal vedde på at mesteparten av folka her ikke veit hvor oljetrykk sensoren sin er engang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.