Gå til innhold

Noen bilder av nyanskaffelsen...

Ranger emnet


BimmerFanatic

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje fikk med seg i en annen tråd her på Passat-forumet, kjøpte jeg i forrige uke en '91 Passat 1.8CL som skal være primært en bruks-/vinterbil. Bildene som lå i annonsen så litt stusselige ut, så i går ettermiddag/kveld ga jeg bilen en grundig omgang med vask og polering...resultatet ble egentlig over all forventning. Her er et par bilder...

 

HPIM0977_small.jpg

 

HPIM0989_small.jpg

 

HPIM0991_small.jpg

 

HPIM0993_small.jpg

 

HPIM0996_small.jpg

 

HPIM0992_small.jpg

 

Jeg må innrømme at jeg er storfornøyd med kjøpet og synes dette er mye bil for 21 lapper ihvertfall. Får bare håpe at den holder noen år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo absolutt godkjent ut! Ser ut som en meget godt holdt bil. Fin i lakken og passende felger. Ser du har litt obligatorisk rust på bakluken også ;)

Er innsiden like fint holdt?

Noen planer for bilen eller blir det kun en sliter?

Nok et fint eksempel på at passater er pene selv om de er dønn original!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kjøpet var nok ikke dumt. Bilen så veldig strøken ut på bildene i alle fall :) eneste jeg så på var farge forskjell grill / skjerm men det treng ikke være noe annet en et nytt lag lakk etter stein sprut. Grillene på disse bilene har ofte mye stein sprut, men det er helst de litt nyere ( 92,93 osv) for det er annen type lakk på dem, "miljø lakk" som far kaller det..

 

Hvis du slenger på lakk på speilene og nedre del av fangerne får du en bil som ser litt nyere å "freshere" ut ;)

 

Gratulere med bilen da!

No anna en den z3 råtta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innsiden like fint holdt?

Noen planer for bilen eller blir det kun en sliter?

Innsiden er 100% strøken, med unntak av et bittelite hull i baksetestoffet på størrelse med et maiskorn...nesten ikke synlig. Det er også tre skruehull på siden av midtkonsollen etter en mobiltelefonholder, men disse hullene skal jeg dekke med...ja akkurat: en mobiltelefonholder. Har ingen planer med bilen annet enn å holde den i nogenlunde stand teknisk og kosmetisk. Er i utgangspunktet en sliter... :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg så på var farge forskjell grill / skjerm men det treng ikke være noe annet en et nytt lag lakk etter stein sprut.
Stemmer bra det, front/grill og panser er tydeligvis omlakkert og det er en ørliten fargeforskjell. Godt observert... ;)

 

Hvis du slenger på lakk på speilene og nedre del av fangerne får du en bil som ser litt nyere å "freshere" ut ;)
Spørs om jeg gidder å koste på den det...men jeg har faktisk vært inne på tanken allerede! Selv om det kun er en sliter/bruksbil er det jo litt OK at den ser nogenlunde bra ut også.

 

Gratulere med bilen da! No anna en den z3 råtta ;)
Takk for gratulasjonen, men vær litt forsiktig med Z3-uttalelsene dine...jeg kunne jo risikere å bli både såra og vonbroten, hehe... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan være sårende å bli erta for bil merket :D

 

På min bil har jeg lakket både fangere og speil selv med boks, bare matta /pussa ned fangerne, maskert, grunna, lakka og klar lakk. Det blir ok, å er jo en grei løsning hvis man ikke vil bruke mye penger å sende på lakkering.

Speilene er enda enklere, å der kan du atpåtil ta å lakke selve speilet å ikke feste mot døra. Dette er finest spør du meg, å det blir vanskeligere å se farge forskjellen sia fargene ikke ligger helt mot hverandre.

 

Gamle mor nedi veien her har en passat med lik farge som din faktisk, å ho klarte å lakke ene speilet med boks (å det ble fint) da barne barnet hennes presterte å knuse det gamle etter litt rygging i en trang garasje.

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok til og sette utrolig pris på bmwen etter og kjørt rundt i passaten en vinter, med tanke på effekt forskjellen. Fine biler begge to!
Hehe, det kan nok godt hende...og jeg håper vel egentlig det også, det er jo tross alt bimmern som er leketøyet. Men jeg synes likevel at Passaten er veldig god å kjøre til tross for alderen. Komfort og støynivå er bra og bilen ligger stabilt og fint på veien i høyere hastigheter. Med litt oppfølging og pleie, både teknisk og kosmetisk håper jeg at denne bilen kan holde noen år fremover... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår