Capiciti Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 jeg har en dynabel 9412 subwoofer, dynabel monoblokk, og jeg har koblet opp alt, strøm til forsterkeren, signal og styrestrøm fra cdspilleren til forsterkeren. og høytaler ledninger... Men ingen dunk-dunk... Har prøvd med to ulike cd-spillere, men det er blir ingen bass, men forsterkeren slår seg jo på, så hva kan være problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 jeg har en dynabel 9412 subwoofer, dynabel monoblokk, og jeg har koblet opp alt, strøm til forsterkeren, signal og styrestrøm fra cdspilleren til forsterkeren. og høytaler ledninger... Men ingen dunk-dunk... Har prøvd med to ulike cd-spillere, men det er blir ingen bass, men forsterkeren slår seg jo på, så hva kan være problemet? Har ikke søått av all bassen på cd spilleren da? Eller slått av all gain på forsterkeren? Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capiciti Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 har ikke hatt av all bass på cd-spilleren.. kan det være dette som er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 anntar at du har kontrollert at elementet fungerer? er det noen reaksjon i det heletatt, elle re det helt dødt? edit: nei, bassen på cd-spilleren må være på, ellers får som regel ikke forsterkeren noe serlig bass heller. men den skulle jo fremdeles få nok til å gi tegn til liv ifra seg. sikker på at linjeutgangen er aktivert? eller i mitt tilfelle hvor jeg kan velge mellom 2 utganger selv om jeg bare har en, så velger jeg vanlig line-out får jeg ikke lyd i forsterkeren, men når jeg velger sub-out så fungerer det fint. dette var en sony xplod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capiciti Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 ja, elementet fungerer! gir lyd fra seg når jeg kobler til den subwooferkontrollen til forsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capiciti Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hvordan isåfall aktiverer jeg linjeutgangen? trodde dette skjedde automatisk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"RULLE" Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Hva med innstillingen på forsterkeren??sjekk at den spiller i lowpass... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capiciti Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 ok! men det er altså mulig at det ikke blir lyd overhode pga. noen av disse instillingene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 det skal normalt ikke skje nei. det eneste som kan gjøre at det ikke kommer noe som helst lyd er hvis forsterkeren ikke får noe signal. de fleste subber klarer frekvenser mye høyere enn du kan sette HP filteret til, så du skulle uansett hørt nedre del av mellomtonen. ja, jeg vet at noen subber sperrer for rundt 200Hz, dere trenger ikke å starte en diskusjon om det. men jeg Vet at 9412 klarer mellomtoneomerådet også.. :P det jeg ville prøvd var å koblet opp en annen forsterker om du har mulighet til det, abre for å bekrefte at forsterkeren er i orden. siden du allerede har prøvd med 2 spillere så vidt jeg forsto det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capiciti Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 ja får jo prøve det da! men et annet spm. på forsterkeren er det 2 innganger, merket med channel 1 og 2. har koblet signalkabel inn på disse...er dette rett, eller er det meningen at jeg skal bruke et y-ledd på den ene inngangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 det er BF4501 du har anntar jeg? her skal du bruke begge inngangene for å få mono, og når det gjelder utgangene er det valgfritt hvem av de du bruker da de er koblet sammen i parallell uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capiciti Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 jepp! var igrunn d jeg trodde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg