Gå til innhold

Importere Supra fra Japan

Ranger emnet


Arnt

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det ikke bare frakten av kontaineren som koster da. Koster noen kroner og få ordnet papirer i Japan, pakking av kontainer, havneavgifter i japan og norge osv. Men så veldig mange Tusen lapper skulle det vel ikke bli da :confused:

 

Skjønner at importørene ønsker og kjenne noen kroner da, men det er ikke alle som tar seg like godt betalt da. toyotatuning.no er ikke så værst i pris da.

 

Det som er værre, er at enkelte annonserer biler med feil opplysninger.

F.eks. bil som ble annonsert som og være i god teknisk stand, når papirene i Japan, på den bilen, sier at motoren ikke er kjørbar, og bilen har div. andre feil også :hammer

Mange av bilene som har kommet til norge, er av det billigste og dårligste de kunne skrape sammen i Japan... violin

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg regnet på, og det er nok litt å spare på å gjøre ting selv. (riktignok ikke så mye som 50k, men men)

 

Vær obs på at bilene i Japan er listet opp med utropspris når du ser på prislister/salgshistorikk på auksjoner i japan.

 

Og, med dette som så mye annet, så er det fryktlig greit å betale litt ekstra for å få det gjort av noen som KAN dette og HAR gjort det før...

 

Men, for all del, sjekk opp alt, og gjør det selv, kanskje du kan tjene penger på oss andre en da. :afro

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som selger biler for eksport fra Japan da. Men så er det og finne noen man tør sende 30-50 tusen kroner til, og håpe på at det er en bil i kontaineren når den kommer :confused:

 

Skal ikke male fanden på veggen, Japsene er ærligere en folk flest da :D

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at bilen skal også fraktes til kaia i japan, lastes på båten, lastes av båten osv.. du må regne med flere uforutsette kostnader. dessuten er den en viss risk i å importere selv ettersom du ikke har noen garanti for at bilen er som beskrevet. om du handler gjennom et importfirma trenger du ikke kjøpe bilen om det viser seg at det er en brom-dunge..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal ikke male fanden på veggen, Japsene er ærligere en folk flest da :D

 

Tja.... Hvor mange har ikke kjøpt biler fra Japan og funnet ut at folkene som puttet bilen i kontaineren har tatt med seg noen deler hjem???

Eller for den saks skyld bare "kastet" bilen i kontaineren uten å feste den...

 

En god kamerat av meg fikk en temmelig "naken" Skyline til Norge, en bil som manglet seter, stereo, fmic, felger/dekk, carbonpanser, vinge + styling samt at av instrumentene i A-stolpen var det bare avklippede ledninger igjen av.

Bilen var også bare lastet inn i kontaineren med gaffeltruck og hadde fått relativt mye skader etter den behandlingen.

 

Dette var den andre bilen han kjøpte. Den første ble betalt men kom aldri...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi. den svei.. har hatt noe kontakt med TAKA på centralmotor.net

 

han sendte meg bilder og video av en 94 mod gtr han har inne. viste til ei skrape og ei lita bulk i døra. virket greit. 100000 yen for forsikring og frakt til drammen. men så er det ikke bare selger man skal stole på nei.. men dekker ikke den "forsikringen" om en haug mangler??

 

vet japan auto fikk en ribba supra(var tatt på kaia i gøteborg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan skaffe biler fra england ferdig regga der og klar til å sendes til norge ,med alle papirer.

 

Er det noen tvil så,kan dere sikkert se en ny profil der min toyota supra RZ twinturbo 1994 mod.

 

Kommer om ca 30 dager...

Hvordan legger jeg inn bilder,har bilder ser dere?

PS!!! GTR-R33 er også muligt,men litt vanskligt da alle biler i japan er mer eller mindre 300 hk og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan skaffe biler fra england ferdig regga der og klar til å sendes til norge ,med alle papirer.

 

Er det noen tvil så,kan dere sikkert se en ny profil der min toyota supra RZ twinturbo 1994 mod.

 

Kommer om ca 30 dager...

Hvordan legger jeg inn bilder,har bilder ser dere?

PS!!! GTR-R33 er også muligt,men litt vanskligt da alle biler i japan er mer eller mindre 300 hk og oppover.

 

Legg ut bilder her: http://www.imageshack.us og kopier den øverste linken etter du har lasta opp bildet og lim det inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager,men datane i militæret er ikke helt villige,Får ikke kopiert linken der den er lagt opp,beklager.

Men om 4 dager er jeg hjemme og da legger jeg ut bilder av motor inne i bilen og utvendig.

kan si at bilens fakta er:

Toyota Supra RZ Twinturbo

87.000km.

Feb.1994mod

Gull/gul metallic

Effektanlegg filter og chip/computer.

Ca mellom 325-330hk.

RHD

2997 cc.

Chassi NO: JZA80-0016626

Model Code: E-JZA80-ALFQZ

 

Pris jeg seller den for ca. 350 000 ferdig registrert med norske skilter ,dermed sagt nye LHD lyker osv.. som trengs for godkjenning.

Bilen har noe styling.

 

Håper noe en intreserte,vet det er vanskligt å bare komme her og legge slik fakta ut,men tiden vil vise seg/dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

conteiner frakten fra japan er syk

 

jeg fikk inn 2 x 40" high cub konteinere i dag.. pakking av konteinerne og frakten kom totalt på 105.000,- ink mva

 

da er jeg oppe i 12 konteinere på et år.. de tjener fett disse sjø frakt fokene...

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår