Gå til innhold

94 eGT m airbag, bytte til annet ratt..


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Har lest og lest om dette på forumet nå. Men ikkje funnet noe om det faktisk er mulig og få bilen godkjent uten airbag.. så lurte på en liten sak. Har sitt på 100 andre GT`er fra 94 og ingen av dem har airbag!? Mens min har.. med kontrollampe, klistremerke i panseret og hele pakka.. Så om eg hadde byttet ratt, fjernet lampa, fjernet klistremerke så kjørt opp til vegvesenet og sagt, hvorfor står det airbag i vognkortet når bilen ikkje har airbag?? "er jo ingen andre 94`gter som har det??" Sitt litt dum ut.. :)

 

er det muligheter for noe slikt? får eg MÅ skifte ratt, skinn trekket som er orginalt på rattet er snart helt slitt bort og henger og slenger.. mer trafikk farlig det en og fjerne baggen.. hva annet kan eg eventuelt gjøre?? OG BTW, noen som vet hvor dem selger tøffe og rimlige ratt?

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til et biltilsyn litt vekk fra der du bor, og fortell alt av navn og bilmerke og alt..bare sånn at de ikke heeelt tilfeldigvis skulle huske at du ringte og spurte og fikk nei, men gjorde det alikevel. ikke at det er sannsynlig at det skjer men, bare i tilfelle..er jo bare et annet telefonnummer ;)

Og når du får svar, så kan du skrive det her, for jeg lurer også...

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var samme rutinen som med passasjer airbag'n...!

 

Må få den profosjonellt tatt ut, og koble på ein motstand's dippedutt for å

lure airbag sjekk systemet. Så må den gjennom ein god papirmølle, for å

omregistrers som ein bil uten Airbag.. Vist du skal ha Airbag i til ein seinere

anledning, så er det samme mølla igjen..

 

Burde ikkje vere noe forskjell på fører siden, eller passasjer siden!??

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår