Gå til innhold

cruse control i gd

Ranger emnet


LMB__

Anbefalte innlegg

Du trenger:

En Actuator med wire og brakett (plugges inn i kontakt ved høyre støtdemper tårn og skrues fast på tårnet

 

Ny gasspedal med festebrakketten (wiren går på gasspedalen)

 

Kontrollboks (plugges inn i kontakt som finnes oppunder dashbordet på høyre side av rattet)

 

Hovedbryter (plugges inn i kontakt som finnes bak et blind deksel i dashbord på høyre side av ratt)

 

Hendel pakka på rattstammen.

 

Bryterene på clutch og bremse pedalene.

 

 

Grunnen til at jeg kjøpte i USA, var at Norske biler med Cruise Control er levert med Vakum aktuator, noe som funker dårlig med min turbo konverterte motor.

jeg fikk derfor tak i en aktuator med el motor fra en MX6 GT som har turbomotor orginalt.

 

Hvis du klarer deg med en vakum aktuator, så kan det tenkes at delene kan være å finne på et Norskt huggeri.

 

Ps det skal visstnok være noen forskeller mellom biler fra 88-89 og 90-91, så pass på at du får delene fra en 88-89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for info!

 

ta gjerne noen bilder! morro å se ossen det ser ut.

 

jeg skal ta meg en tur til sverge på mandag og få tak i delene jeg trenger, var på et huggeri der, og der hadde samtlige biler crusie control... hehe

 

noen som har litt peil på hva prisen ligger på hos norske huggere?

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i sverge i dag og henta meg alle delene til crusie controllen!

brukte omtrent 2 timer på å skru det ut... hehe

 

men nå har jeg litt problemer med å finne ut hvor den kontroll boksen som skal sitte ved rattet skal sitte.... finner ikke noe plass til å skru den fast, noen som kan hjelpe meg?

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ga 800 svenske for alt... synes ikke det var så ille, og da fikk jeg garanti at det funka... eller så fikk jeg nye deler.

 

mangla en vakumslange som jeg får reise å hente i mårrå tenker jeg...

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom jeg fikk bildene så kan jeg legge dem ut jeg...

hehe

 

ResizeofResizeofResizeofIMG_0063.jpg

ResizeofIMG_0069.jpg

ResizeofIMG_0068.jpg

ResizeofIMG_0066.jpg

ResizeofIMG_0064.jpg

 

nå funker cc'n min... var uvant å bare ake og styre liksom... hehe

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår