LMB__ Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Noen som har peil på om ac anlegget blir ødelagt om det mangler et rør på det så det står åpent liksom? og er det noe gummi eller lignende som kan brukes som erstattning for knekte alu/tinn rør? håper noen kan hjelpe meg! Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 ta en god tang og knip igjen røret. :) Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærtbært Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Noen som har peil på om ac anlegget blir ødelagt om det mangler et rør på det så det står åpent liksom? og er det noe gummi eller lignende som kan brukes som erstattning for knekte alu/tinn rør? håper noen kan hjelpe meg! Et A/C anlegg MÅ være TETT! Har du hatt lekkasje, må anlegget repareres,vakuumeres og fylles på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 ja det veit jeg... men lurte på om anlegget tar skade av og stå åpent ? Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 skade og skade-trekkes jo lett fukt og møkk inn i systemet da med de problemmene det fører til om en vil ha anlegget i drift igjen. A/C-anlegg er IKKE for hobbymekanikere, ta det bort eller få det reparert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Ja det tar skade av å stå åpent. Er ei "tørke" som fjerner fuktighet/kondens i ac-gassen. Når anlegget står åpent vil denne til slutt ikke virke og du får da dårligere virkning i anlegget. Denne kan jo skiftes da, men er som regel dyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Ja det tar skade av å stå åpent.Er ei "tørke" som fjerner fuktighet/kondens i ac-gassen. Når anlegget står åpent vil denne til slutt ikke virke og du får da dårligere virkning i anlegget. Denne kan jo skiftes da, men er som regel dyr. det vil komme kondens og fukt inn i kompressoren og olja i kompressoren. vært slik over tid, gjerne om røret er knekt må nok kompressoren skiftes, og da blir det fort dyrt, med tanke på at verksted tar 3-4000 for å tette en lekkasje,vakumere og fylle.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 trenger ikke dra til et bilverksted for å fixe A7Cen da, prat med et lite firma som driver med frysedisker og sånt, se fixer slikt kjapt, BEDRE og billigere enn et bilverksted-som med all respekt å melde-har null peiling på kuldeteknikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 ja,er jo ikke no problem det. har faktisk fagbrev til å kunne ordne det.. skulle bodd nærmere hellothere hehe!! cheers everybody!! men forresten.. er det mazdaen du har ac på?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 om det forresten skulle lekke ut gass, bør man holde fingre osv litt unna.. ikke sunt å innhale/ komme i kontakt med R134a Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 takker for svar.. har prøvd å tette igjen rørendene så godt som mulig, får nytt rør i løpet av uka. så da må det vakumeres og få ny gass, så får jeg håpe det funker. veit ikke om 2 uker, med igjen teipa rør er så ille? veit ikke hvor lite annlegget tåler, men skal vel ikke bli ødelagt på 2 uker? Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 men forresten.. er det mazdaen du har ac på?? Jeg tipper det er ladaen han har ac på.... :thumb Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Jeg tipper det er ladaen han har ac på.... :thumb var det jeg regnet med :respect tenkte det kanskje var en annen bil jeg drunk om det har kommet minimalt med fukt inn går det nok greit skal su se :jackinbox Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 om det forresten skulle lekke ut gass, bør man holde fingre osv litt unna.. ikke sunt å innhale/ komme i kontakt med R134a Jeg lever enda, og jeg tømte hele mitt anlegg i en ganske så uventliert garasje wtf? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 dreiv på å reparerte på en traktor for litt siden. Der vi klarte å knekke AC røret. Vi stod der en stund før vi kom oss unna, vi var ganske gule etter hvert.. Men snakket med gjengen på verkstedet som reparerer AC annlegg at innånding ikke er spesielt bra, men ikke farlig så fremst man ikke stikker røret i munnen eller nesen og puster inn.. Og kom seg unna ganske raskt.. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg