Gå til innhold

Vinterbil - deling av forsikring sommer/vinterbil

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Hei

 

går det ann å del på en forsikring, altså;

 

 

Vinterbilen:

 

November, Desember, Januar, Februar, Mars

 

&

 

Sommerbilen:

 

April, Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober

 

 

 

Handle vinterbil snart tror jeg, sommerbil er på vei. Surt å betale fullt forsikring for begge, tenkte jeg...

 

Tviler.

 

Må ha en forsikring pr bil. Men det finnes vel noe som heter sesong forsikring..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det dere har kommet med hittil i tråden er fantasi!

 

For det første har man noe som heter hovedforfall (den datoen du tegnet forsikringen), og såvidt jeg vet (og har erfart alle gangene jeg har prøvd å få mine forsikringsselskap til å være litt fleksible) kan du ikke engang endre fra kasko til delkasko utenom ved hovedforfall.. Skal du si opp forsikringen får du avskiltningsbegjær hvis du ikke tegner ny raskt. Funker vel også dårlig å "jukse" med å si du har solgt bilen f.eks, siden du skal ha forsikring på samme bilen igjen etter noen mnd alacocaina Sesongforsikring har jeg aldri hørt om, selv om jeg flere ganger har prøvd å slippe å betale full forsikring hele året for en vinterlagret Porsche 911... Og at årsavgifta er en smal sak å slippe unna deler av er vel regelrett pissprat.. Må jo avskilte bilen innen en viss dato der vel.. Og tollvesenet er jo kjent for å være skikkelig fleksible :hammer Mye mas, hvis det i det hele tatt er mulig vil nå jeg si...

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongforsikring har jeg aldri hørt om, selv om jeg flere ganger har prøvd å slippe å betale full forsikring hele året for en vinterlagret Porsche 911....

 

Kamerat som ordna dette på sin G60, Om sommeren så hadde han del kasko, Og om vinteren så fikk han ordna sånn at det ble bare tyveri/hærverk, hvis han leverte inn skiltene. En god del billigere forsikring.

 

vet ikke akkuratt om det heter SESONG forsikring da;) Men blir på måte det.

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat som ordna dette på sin G60, Om sommeren så hadde han del kasko, Og om vinteren så fikk han ordna sånn at det ble bare tyveri/hærverk, hvis han leverte inn skiltene. En god del billigere forsikring.

 

vet ikke akkuratt om det heter SESONG forsikring da;) Men blir på måte det.

 

Ifølge de x-antall forsikringskundebehandlerne jeg har snakket med opp igjennom årene, er det kun ved hovedforfall du kan endre "type" forsikring(mellom ansvar, delkasko-brann-tyveri eller full kasko). Da kan du ikke bytte tilbake før neste hovedforfall om ett år... Mulig det funker hvis du gidder å levere inn/hente ut skilter 2 ganger pr bil pr år.

 

Vet om tilfeller der folk har fått til en endring av forsikring utenom hovedforfall, men det var fordi kundebehandler "tok en spansk en". Nytter jo ikke å satse på at neste kundebehandler tør å bryte reglene når du skal bytte tilbake heller..

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sommerbilen på 75% med full kasko, leverer skiltene,og har brann/tyveri på den. Også setter jeg 75% med ansvar på vinterbilen, fungerer fint...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at noen tar opp dette. Dette er det føere som lurer på

('',)

 

 

Jeg tar sommerbilen på 75% med full kasko, leverer skiltene,og har brann/tyveri på den. Også setter jeg 75% med ansvar på vinterbilen, fungerer fint...

Hadde du vært så snill å forklare litt mer i detalj, hvilket forsikrings selskap etc. når du kan gjøre det.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegner du noen måneder av gangen eller? Skjønte ikke helt :)

 

Jeg tar ikke å deler opp mnd, bare setter opp forsikring på 1 år som de fleste andre, men deler opp betalingen i 4... når jeg setter forsikring fra den ene bilen til den andre blir de pengene som er til overs (den perioden jeg har betalt for) overført til den andre bilen. U see ? Jeg kan skjønne at det ikke var den beste forklaringen ja

uhhmmwhat?

 

Edit: Mad_dog: Gjensidige bruker jeg...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke å deler opp mnd, bare setter opp forsikring på 1 år som de fleste andre, men deler opp betalingen i 4... når jeg setter forsikring fra den ene bilen til den andre blir de pengene som er til overs (den perioden jeg har betalt for) overført til den andre bilen. U see ? Jeg kan skjønne at det ikke var den beste forklaringen ja

uhhmmwhat?

 

Edit: Mad_dog: Gjensidige bruker jeg...

 

 

Tror jeg skjønte det sånn ca. hellothere

 

Takk for infoen, jeg pleier å bruke Postbanken og tror jeg vil ta opp dette med dem neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun fått til å "oppgradere" fra ansvar eller delkasko og opp til full kasko, utenom hovedforfall. Har fått nei hvis jeg har forsøkt å "nedgradere" til delkasko på vinteren. De godtar sikkert "oppgraderinger" KUN fordi det blir mere penger i kassa dems :fire: Mulig det kan være forskjellig praksis fra selskap til selskap og også fra kundebehandler til kundebehandler? Jeg har isåfall ikke hatt flaks hittil...

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår