Gå til innhold

Toyota Avensis

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by pettergutt

Er det noen på forumet som har en sånn? Lurer på om det går an å gjøre noe med den. Gjerne noe motorgreier. Evt. noe styling

I japan får du de orginalt med samme understell og motor som Celica gt-4 st-205. Husker ikke hva de heter da.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
I japan får du de orginalt med samme understell og motor som Celica gt-4 st-205. Husker ikke hva de heter da.

Caldina GT-T heter den .. og er faktisk mer forskjeld enn du vill tro..

selv om designet er så og si det sammen

 

(klikk her for bilde)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Noen som er LITT pr-kåt her? får opp 3 tråder her på avensisforumet... og alle er avsluttet med bilde av en svart gammel avensis... ;)

:wave

 

Er jo en helt ok avensis men.....

 

Ellers går nye d-4d avensiser dårligere en vag tdi'er! Nettopp testet! :win

 

Gammel ja :P LOL.

 

 

Kan hende den går ett par kilometer fortere men da er neppe kvalitet testet, biler skal jo holde ett par år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel ja :P LOL.

 

 

Kan hende den går ett par kilometer fortere men da er neppe kvalitet testet, biler skal jo holde ett par år også.

 

Ikke bare går den fortere, men akselrerer og drar mye bedre en riskokern! :hammer

 

Kvalitet? Jeg har ingen problemer med min jeg nei... og har hatt flere eldre Audier og aldrig hatt noen større problemer. Naboen har en '86mod Corolla og den var jo helt feilfri.. så fikk jeg prøve den og SÅ nervøs har jeg aldrig vært før.... klonka og klanka, dunka og banka + at den var "nervøs" på veien. men den var HELT i orden! :drive2

 

Og materialfølelsen i disse japanske bilene klarer jo bare såvidt å overgå duplo!

 

Men at den i sine 10 første år nok er mindre på verksted er vel ikke nå å prøve å benekte.

 

cheers

 

Men .... spørsmålet var... pr-kåt? ;)

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi folk... *oppgitt* Så redde for at folk flest skal finne ut at toyota er av akkurat like bra kvalitet interiør messig som audi er, har sterkere motorer til samme pris, holder seg bedre i pris, og har mindre feil.

 

Har du litt over 400.000kr så kan du kjøpe en A4 140hk tdi, eller en avensis 2.2 177hk/400nm f.eks.

 

Og når du sier det er duplo føelse, så betyr det bare at du ikke har testet en ny avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*toyota folk* alacocaina

 

Når det gjelder det du sier.... En Toyota har ikke like bra matrialfølelse som en Audi. en Toyota er og blir en konkurent til Passat, og også dær leder tyskeren over japsen i kvalitet. Lexus er jo litt nærmere Audi, men ikke helt der. Nå skal det sies at den nye serien med Toyota har gjort et kvantesprang i kvalitet på interiøret, men det har fremdeles lang vei å gå. Og jo.. jeg har prøvd den nye Avensisen, jeg vurderer til og med å kjøpe en, nettopp pga. at du får mer "pang for the buck" + at du slipper en del elektronikkfeil. Dog, en generell grunn til at det er mer elektronikkfeil på tyske biler er fordi de ofte har mer funksjoner en japsene og at europeerne er først ute med disse.

 

Det som er en sannhet med modifikasjoner er at toyota holder seg bedre i pris. Her finnes det unntak. Rav 4 har jo en utrolig bra bruktpris, sikkert en ok bil for de som vil ha en sånn, men jeg vil ikke. Og den "gamle" A4'en til audi har lidd under et voldsomt høyt importnivå. Se derimot på f.eks. golf vs corolla. Der ligger golfen et stykke over. Audi A6 holder seg også godt. Nybiler av Audi av høyere klasse kan ofte ha litt høyere prisfall en Toyota, men det er pga. utstyrsnivået. Det du betaler mye ekstra for er utstyr og dette får du ikke igjen penger for når du selger. Og på en Toyota Avensis er jo utstyrslista minimal, mens lista på en A6 er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lang! Får du f.eks. solarpaneldrevet AC, Adaptive xenon lys, luftfjering, stemmestyring eller en adaptiv cruise control på en avensis? ;) Du får vel heller ikke Diesel og automat?!

 

Nå har jeg enda ikke prøvd 177hk, men har tenkt å gjøre det når jeg får tid. Jeg har prøvd 150hk'en og den var jo ok. Men den gir ikke samme "futt" som 140hk'en til vag. Den går gått, men kommer den over 4000 rpm "dør" den helt.

 

Det jeg mener med duplofølelse er at det er veldig mye glatte flater som ser veldig billig og plastik ut + at knappene er i hardplast og litt mer plasticfantastic all over. Og hvorfår må denne rørepinnen i midten av bilen være en halv meter og ha STORE utslag? min 10cm lange spake gjør nytten og er mye mer behagelig å bruke.

 

Det som slår meg er at jeg ofte har vært å prøvd japanske biler og tenkt.. "jøss, dette var jo bra. Det har skjedd litt de siste årene." Så er jeg så "dum" å sette meg inn i en Audi.... solgt. Får ikke satt ord på hva det er, men man får en følelse av at noen har fått til helheten så mye bedre. Ingenting er utelatt. Jeg har også lagt godviljen til, men jeg får ikke en Toyota til å bli like bra. Dra å prøv den nye Audi A6'en så skjønner du hva jeg mener. Garantert!

 

I tillegg... Prøv en audi med Quattro! eller, om du ikke har tenkt å kjøpe en.. ikke gjør det, det blir fryktelig vanskelig å lavære!

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår