Gå til innhold

Toyota Avensis

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

Når det gjelder materialfølelsen, så får vi være enige om å være uenige :) Jeg har rota rundt inne i en ny audi a4, og inne i en ny avensis, og for meg virker det helt likt.

 

Vi kan være helt enige om at audi har mer feil ivertfall, skal ikke krangle på det :)

 

Når det gjelder prisen, så er det kanskje ikke SÅ ille forskjell. Men du må ikke sammenligne audi A6 og avensis, for de bilene er ikke ment å konkurrere mot hverandre. Avensis konkurrerer mot A4, ikke A6. A6 er en dyrere og større bil, så sammenligning blir feil. Og det er en rimelig stor mengde med ekstra utstyr du får til avensis'en faktisk.

 

Har prøvd litt forskjellige audi'er. 300hk audi a3 1.8t med feite brembo bremser+++, trimmet rs2, 380hk s2, 240hk audi a4 1.8tq, a4 1.8t standard er alle prøve kjørt. Romstert litt rundt i de nyeste modellene hos møller, men ikke prøvd å kjøre de. Audi er veldig fine biler, absolutt. Har til og med tenkt tanken å kjøpe meg en audi når jeg får solgt celica'n. Det som ikke frister så mye er de relativt dyre feilene som har gått igjen med disse bilene (luftmasse mengde måler o.l som ryker for ingenting).

 

Men, som sagt, vi får være enige om å være uenige her. Det koker vel ned til at vi har litt forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

beklager .. men audi ... bra materiell kvbalitet? .. unskyld meg .. men jeg kjenner VAG folk som selv inrømmer at nyere biler så ligger japsene mye lengre forran i alt ..

og slutt å snakk om lexus som om de var audi konkurenter .. audi er ikke mer enn VW med ringer istedenfor VW merket ..

 

hadde det ikke vert for at audi ble så mye omtalt etter rally satsingen på 80tallet så hadde de nok gått konkurs .... IGJEN på begynelsen av 90tallet

 

det er faktisk IDENTISK material i en A4 som i en passat (nå faktisk ikke samme design .. men samme materiale)

og for meg føles det billig .. en A4 føles også veldig trang ut nede ved pedalene ..

 

vis meg et eneste bevis på at audi er bedre enn toyota (og ikke bland inn lexus.. som er eldre i den sjangeren enn audi.. bare for å minne om det)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager .. men audi ... bra materiell kvbalitet? .. unskyld meg .. men jeg kjenner VAG folk som selv inrømmer at nyere biler så ligger japsene mye lengre forran i alt ..

og slutt å snakk om lexus som om de var audi konkurenter .. audi er ikke mer enn VW med ringer istedenfor VW merket ..

 

hadde det ikke vert for at audi ble så mye omtalt etter rally satsingen på 80tallet så hadde de nok gått konkurs .... IGJEN på begynelsen av 90tallet

 

det er faktisk IDENTISK material i en A4 som i en passat (nå faktisk ikke samme design .. men samme materiale)

og for meg føles det billig .. en A4 føles også veldig trang ut nede ved pedalene ..

 

vis meg et eneste bevis på at audi er bedre enn toyota (og ikke bland inn lexus.. som er eldre i den sjangeren enn audi.. bare for å minne om det)

 

Hihi! Jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal starte.... har du ikke skjønt noe? Du snakker jo bare bullshit

 

Jeg har selv snakket med mange som kjører Toyota som synes bilen er gørr kjedelig å kjøre og at den er litt "billig". Men kjøper Toyota fordi den er driftsikker, og det kan jeg som sagt være med på er et ok argument. Gjelder dog ikke alle japanske biler. Toyota er her i en særklasse sammen med subaru.

 

"inrømmer at nyere biler så ligger japsene mye lengre forran i alt...", som f.eks?

 

Så hvem konkurere Lexus med da?

Og siden VW og Audi er de samme bilene så er vel Toyota og Lexus det og da? Ser du ikke at argumentet ditt ikke holder vann?

 

Materialvalget i en VW og en Audi har mye til felles, men ta f.eks. Seat Leon, VW Golf og Audi A3:

seat leon

Golf V

Audi A3

 

Regner med at selv en fyr som deg klarer å se at disse bilene selvfølgelig har noe til felles men at Audien klart er mer påkostet en golf og seat....

 

Ta Avensis mot A4:

 

avensis

Plæstikkkk fæntæstikk

audi A4

Audi A4 2

 

Regner med du også her ser forskjellene? Midtkonsollet i alle bilene er nok laget av et plastikkmateriale, MEN forskjellen er jo at i Toyotaen ligner det faktisk på duplo... med STORE, GLATTE plastikkflater med noe som så alt for godt vises er "plastikk-karbon" el.l.

 

Den nye Passaten faller litt mer i "billig" kategorien, og har litt mer "billige" løsninger en Audien, men har fremdeles en bedre følelse i fingertuppene når du tar på interiøret. Jeg synes heller ikke Lexus skiller seg så mye fra Toyota.... Fremdeles samme meterlange rørepinne i midten og en meterlang plastikspake for å styre håndbremsen.

Jeg har prøvd en hel masse Audier oppover tiden, og den eneste jeg har hatt problemer med pedalene på er Audi A2... DENNE er laget for damer med stilettheler og smale føtter, men utenom det skal du være utrolig plattfot for å ha problem med pedalene.

 

Audi ,BMW og merc stiller mer i samme klasse.

 

Når det gjelder historie.. Lexus ble dannet i 1983, og den første Lexusen kom i 1988. Samme år ga Audi ut Audi V8 og helt fra 1983 Har Audi hatt en "luksus-utgave" som heter Audi 200. Når det gjelder alder har Audi røtter tilbake til 1958... og Lexus til 1983.... så hvem kan ikke historien sin her?

dukenukem

 

 

Et punkt der Audi er bedre:

På glatt vei. Audi Quattro. Vil du ha flere? assman

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan være helt enige om at audi har mer feil ivertfall, skal ikke krangle på det :)

 

;)

 

Når det gjelder prisen, så er det kanskje ikke SÅ ille forskjell. Men du må ikke sammenligne audi A6 og avensis, for de bilene er ikke ment å konkurrere mot hverandre. Avensis konkurrerer mot A4, ikke A6. A6 er en dyrere og større bil, så sammenligning blir feil. Og det er en rimelig stor mengde med ekstra utstyr du får til avensis'en faktisk.

Var ikke meningen å sammenligne A6 mot A4 heller, men utstyrslisten på disse 2 er ikke så utrolig forskjellig. Ja, det finnes en god del utstyr til Toyota (her også) mot Audi A4

 

Har prøvd litt forskjellige audi'er. 300hk audi a3 1.8t med feite brembo bremser+++, trimmet rs2, 380hk s2, 240hk audi a4 1.8tq, a4 1.8t standard er alle prøve kjørt. Romstert litt rundt i de nyeste modellene hos møller, men ikke prøvd å kjøre de. Audi er veldig fine biler, absolutt. Har til og med tenkt tanken å kjøpe meg en audi når jeg får solgt celica'n. Det som ikke frister så mye er de relativt dyre feilene som har gått igjen med disse bilene (luftmasse mengde måler o.l som ryker for ingenting).

 

Men, som sagt, vi får være enige om å være uenige her. Det koker vel ned til at vi har litt forskjellig smak.

 

Luftmengde måler problemet er vel over nå. Det samme er problemet med forstillinga. Multilink systemet fra 97 til 02 har vel ikke vært en lykkelig historie nei.. ;) men på de nye skal dette være en saga blott. Min har iallefall ikke noe problem med dette.

 

Og ja, det handler nok om smak + følelser og prioriteringer. Jeg kunne kledd en Toyota Supra da.. ;)

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er Nei.

 

A2 og A3 er laget for damer

 

Du kunne ikke ha funnet noen dårligere interiør bilder av Toyota? Du fant det dårligste eksemplet, så fant du en a4 med alt ekstrautstyr. Hold deg til VAG forumet ditt du å snakk for deg selv der.

QUOTE]

 

Jeg vil tørre påstå at Audi A2 er en bil for bybruk, men at det er en damebil vil jeg ikke si. se f.eks. denne

 

Når det gjelder A3 hadde den gamle litt jentepreg over seg ja, men den nye har et helt annet preg.

 

Men det som er et faktum er jo at Toyota Corolla og Avensis sedan er gubbe bil nr. 1.

 

Det bildet du fant der er jo fremdeles et godt eksempel på det jeg mener. Den er jo mye bedre en den du har, men fremdeles litt for plæstikk. og bortsett fra knappene på rattet og skjermen i midtkonsollet er det ikke mye forskjell på en med mye eller lite utstyr av audiene.

 

Skal dra til mitt audiforum når vi blir enige om at Audi er bedre en Toyota.. ;)

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE kunne kledd en supra :-)

 

Ps! Hvis du vil prøve DIGG girkasse, sett deg inn i en av de nye celica'ene og lek litt med girkassa der. Ikke noe rørepinne der, skal jeg love deg. Digger den SÅÅÅÅÅÅÅ mye.

 

Den har jeg faktisk ikke prøvd, så det må jeg vel. Bare så synd at det er så lite T-sport utgaver... og at disse ikke kommer med 4hjulstrekk. Har sett en helt svart en her i byen, med sotaruter, rå styling og godt senka. Knalltøff bil, men... hvorfor så liten motor?

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er Nei.

 

A2 og A3 er laget for damer

 

Du kunne ikke ha funnet noen dårligere interiør bilder av Toyota? Du fant det dårligste eksemplet, så fant du en a4 med alt ekstrautstyr. Hold deg til VAG forumet ditt du å snakk for deg selv der.

 

toyota_avensis_diesel_3.jpg

 

Bra du viser ett godt eksempel, en med kassettspiller :D

 

Når det er sagt, så har Avensis kommet seg, men setene i Avensis, attpåtil på executive, er ikke særlig imponerende, alle jeg har prøvestittet har hatt en horisontal kant som legger seg rett bak skulderbladene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg faktisk ikke prøvd, så det må jeg vel. Bare så synd at det er så lite T-sport utgaver... og at disse ikke kommer med 4hjulstrekk. Har sett en helt svart en her i byen, med sotaruter, rå styling og godt senka. Knalltøff bil, men... hvorfor så liten motor?

 

Bilen veier 1100kg, og minste motoren yter 143hk. Det er ikke GRISE DÅRLIG, men vinner ingen premier heller. Syns det er fint de har laget en, ellers ville jeg aldrig hatt råd til å kjøpe min :) Skulle gjerne hatt en t-sport såklart, men man må nøye seg med det man har råd til. Og det ville vært gøy hvis toyota hadde laget en GT4 utgave.

 

Den har blitt populær i utlandet, som har ført til at det er mye artige ting å få tak på til den. Alt fra bolt-on turbokit som gir 200+ hk, opp til 300+ hk kit, ny og sterkere innmat til girkassa, stag opp og ned og frem og tilbake, stempler, råder, kammer, topper, grenrør osv osv osv. Og masse styling, såklart :)

 

Men, som sagt, prøv girkassa hvis du har mulighet. Det er en del toyota virkelig har gjort rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, så har Avensis kommet seg, men setene i Avensis, attpåtil på executive, er ikke særlig imponerende, alle jeg har prøvestittet har hatt en horisontal kant som legger seg rett bak skulderbladene mine.

Problemet mitt i Avensisen var helt totalt mangel på korsryggstøtte. Kjørte et par mil og var helt gåen. Executiven med skinn og elkorsryggstøtte var dog mye bedre.

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi begynte ikke å konkurere mor MErcedes og BMW før de lanserte A8 på 90-tallet.. før det var de store audiene bare ... store audier.. like ubruklige som den VW phaton

 

noengang lest Tester da LS400 kom ? .. hvilken biler ble den sammenlignent med? joda .. Jaguar, Merce og BMW .. hvor var audi? .. neida det var i en lavere klasse..

kan ikke sammenligne mellom klassene vetu...

 

Og ja .. man kan nesten si at LExus og Toyota er samme .. men hva så.. i asia har Toyota biler som konkurere med Rolls Royce tilogmed..

(og når den nyeste utgaven av Century ble lansert i 96 lå den mange år forran rollsern..)

 

Legger også merke til at du sammenligner Gamle biler (eks, IS200) med nye biler.. og jeg anbefaller deg å faktisk sette deg i bilene og føle rundt FØR du ser på bilder og kritisere..

forskjelden mellom Toyota og audi er stor .. i toyotas fordel..

Alle går fremover.. begge har holdt seg temliog likt siden hvertfall 80tallet.. men i dag .. er interiøret mye bedre i en toyota enn en auda.. Se inni selv.. ikke se på bilder

 

"Men det som er et faktum er jo at Toyota Corolla og Avensis sedan er gubbe bil nr. 1"

Fordi 70% av kjøpetrene er kvinner? .. hmm neid et kan ikke stemme .. er jo GUBBE biler.. hmmm

 

PS: Quattro .. hva faen er så spess med det .. er en av verdens utallige 4wd systemer .. i dag er det Honda som har den mest avanserte.. BMW som har den mest roste..

og Toyota som er største produsent av awd systemer for personbiler..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi begynte ikke å konkurere mor MErcedes og BMW før de lanserte A8 på 90-tallet.. før det var de store audiene bare ... store audier.. like ubruklige som den VW phaton

 

noengang lest Tester da LS400 kom ? .. hvilken biler ble den sammenlignent med? joda .. Jaguar, Merce og BMW .. hvor var audi? .. neida det var i en lavere klasse..

kan ikke sammenligne mellom klassene vetu...

 

Det du sier er bare helt feil. Audi V8 har vært sammenlignet med Jaguar, Merce og BMW. se f.eks. :her

 

Det beste må jo være denne artikkelen der Lexus blir til og med sammenlignet med VW phaton. og hvor er så Toyota?

 

Legger også merke til at du sammenligner Gamle biler (eks, IS200) med nye biler.. og jeg anbefaller deg å faktisk sette deg i bilene og føle rundt FØR du ser på bilder og kritisere..

forskjelden mellom Toyota og audi er stor .. i toyotas fordel..

Alle går fremover.. begge har holdt seg temliog likt siden hvertfall 80tallet.. men i dag .. er interiøret mye bedre i en toyota enn en auda.. Se inni selv.. ikke se på bilder

Når har jeg brukt IS200 i sammenligningen?

Når det gjelder å se inni selv så er det nettopp det jeg har. Da jeg begynte å se på biler gikk nok du fremdeles i bleier....

Påstanden din om at Toyota har et bedre interiør en Audi er jo helt tom. Du har jo ingen argumenter andre en at... "det er sånn"

Men må vel bare ta en ung "trikker" med en gammel kebabtralle på ordet.

 

"Men det som er et faktum er jo at Toyota Corolla og Avensis sedan er gubbe bil nr. 1"

Fordi 70% av kjøpetrene er kvinner? .. hmm neid et kan ikke stemme .. er jo

GUBBE biler.. hmmm

Og det ser du utifra hvilken statestikk?

Nå har vel jeg vært på veien minst 5 om ikke 7 år mer en deg, og utifra mine opplevelser er iallefall 70% av alle toyota corolla og avensis sedan eiere eldre menn.

Avensis stasjonsvogn derimot eies av familiefedre. Rett etter at jeg kjøpte min bil kom det en familiefar med hele familien på slep og parkerte vedsiden av meg. Han hadde en helt ny Avensis stasj. Han kom bort og ville slå av en prat. Han hadde så lyst på en Audi og spesielt A3'en. "men kona sa vi måtte ha toyotaen". Så når følelser og bilinteresse får velge blir det ikke Toyota, men når budsjett og kjærring får ta over....

 

At det kan være 70% damer som står "bak" mannen sitt kjøp av Toyota, ok.

 

PS: Quattro .. hva faen er så spess med det .. er en av verdens utallige 4wd systemer .. i dag er det Honda som har den mest avanserte.. BMW som har den mest roste..

og Toyota som er største produsent av awd systemer for personbiler..

 

Tja.. det faktum at det var verdens første komersielle AWD system og at Audi har hatt 25 år på å utvikle det sier for meg mye. Kvaliteten er også en helt annen en på f.eks. Honda sitt.

Hva med holdbarhet: Ta en 93 modell Audi 90 quattro med 136hk. Hvor mange hester tror du man kan sette på det AWD systemet før det gir seg? Har du noen gang hørt om en Audi Quattro som har hatt problemer med driverket? Det har ikke jeg.

 

Til daglig/normal bruk vil nok de fleste permanente awd systemer være bra nok, men har du lyst til å "bruke" bilen er det nok audi og subaru sitt system som fungerer mest optimalt. Eller du kan jo prøve en Volvo xc70? Det lå tidligere ut en film på web som viste en test mellom Subaru og Volvo. Der ser man virkelig behovet for et godt system. Hvis noen vil ha den kan jeg sende den pr.mail eller noe.

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

He he, heit her inne ser jeg :-)

 

Har selv hatt Audi i mange år, og har nettopp kjøpt meg Toyota Avensis Exec.

Og for 4 måneder siden kan jeg trygt si at jeg aldri har vurdert en toyota som familie bil, de har for meg vært for kjedelige.

Så jeg har de siste årene kjørt Mercedes, BMW og Audi.

 

Etter jeg tilfeldigvis skulle levere noe i nærheten av en toyota forhandler, og hadde litt god tid gikk jeg inn å kikket litt...

2 dager senere var bilen bestilt.

 

Må ærlig innrømme at en slik kvalitetsfølelse som den nye avensis gav meg er godt oppe i mercedes standar mange plasser i kupèen. dørene, lukkes perfekt med den mest kompakte lyd som før var forbeholdt S klasse og øveresikt BMW'er, dashbord og knapper er faste å fine, minner mye om standaren i nye Saab 9,5 (som er en god, kompakt bil), ut tenkte og praktiske løsninger openbarer seg nå å da etterhvert som bilen kom i bruk, noe som gjør meg som kunde overbevist, overbevist om at dette ikke blir siste gang toyota skal vurderes, her har noen tydligvis tenkt litt.

 

Sammens med noen uheldige lettvidtløsninger som f.eks plastdekkselet over navigasjonen (der den gammle navi skjermen var). Det fungerer, men gir en følelse av praktikk istede for gjennomtenkt mekanikk, som ikke helt er oppe i mercedes land.... men men. Legg merke til at jeg ennå ikke har nevnt audi.

 

Når da prisen på en velutstyrt Toyota Avensis ligger 100 000kr

under en ny mercedes c klasse med samme utstyr... ja da er valget enkelt, og det litt enkle plastlokket blir plutselig veldig enkelt å svelge, den kvalitets følelsen jeg mente dette dekselet manglet ble godt innhentet av alle andre små detajer jeg gjerne ville sett på både mine forrige utgaver av både Mercede, BMW og Audi. Jeg tenker på at det er kunder som betaler en stor pris for merket og deres kvalitet pr. kr er ganske mye lavere enn toyota kundens, jeg vet for jeg har hatt begge deler.

F.eks at Toyota legger et beskyttende lag med dempende masse inne i falsen til hjulbuen, her har bl.a Mercedes kunne spart penger i stor skala. Men hvem sitter med alle disse kjekke, smarte løsningene, og et "billig" plastdeksel da, jo meg. Ikke de stakkarene som betaler skjorta for å senere må oppdage triste ting med sin bil, som vil alle engang gjør, de har bare batalt MYE mer og de triste tingene skjer tidligere.

 

Ser man på ettermarkedsverdi og KVALITET, da tenker jeg på bevist driftsikkerhet, delepriser, service priser, oppdateringer etterhvert som ting blir avdekket, osv osv. så blir regnestykket latterlig enkelt, så enkelt at jeg synes det er rart noen med bakgrunn i Vag / Audi gidder å bruke så mye tid og energi her inne på å bevise noe som er umulig....

 

Tenk bare vist Audi skiftet alle delene som feilet (uansett merke feiler noen komponenter), uten å ta noe for det, de bare fortalte deg at ditt og datt var gjort å at du må ha en god tur videre.

Da tror jeg du hadde vært en mere fornøyd kunde, du burde i allefall være det for det er dine penger spart og ikke minst dine bekymringer spart. Men slikt skjer ikke hos deg, det er hos Toyota dette skjer, å det er nytt for meg også, men jeg tror det går greit å venne seg til det.

 

Gjør i stede som meg; vask audien, skifte stagene i forstillinge slik at de holder litt til, ta en forstillings kontroll, skift olje, eller ta en storservice. Sett den deretter pent og nyvakset på parkeringsplassen for så å prøv å få en god innbytte pris mot en Toyota Avensis, du vil ikke angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klonka og klanka, dunka og banka + at den var "nervøs" på veien. men den var HELT i orden! d kan den nok ikke ha vert..

 

du snakker om klonking dunking.. er vel ingen andre bilprodusenter i denne verden som har laga verre forstilling enn Audi/vw!! multiknirk kaller vi det på jobben ...

skal bare lage en kjapp liste av de vanlige problemene me Vag..

 

-Forstilling

-Vindus pusser gjennomføringer foran og bak

-Pusser motorer bak brenner hjærne opp pga viskern sitter fast

-Bremsekraftforsterkere som er fylt med vann! 3stk denne vinteren på 02-04Mod

Bremsecalippere bak henger seg(gjelder flere merker da men)Ikke avensis..hoho..

 

+++

Prøv en audi med Quattro! eller, om du ikke har tenkt å kjøpe en.. ikke gjør det, det blir fryktelig vanskelig å lavære!

 

Vel jeg har hatt en S6 4.2 og kan la det vere.. å gi nesten 700kr for et oljefilter er hull i hue! å mellom 4-5000pr br. skive er helt sinnsykt++

 

Kjøpte Bmw 528 etterpå..veldig fornøyd me delepriser å holdbarhet..

 

Men er enig me deg om at audi er gode biler.. men skal ha råd å holde dem med like oxo..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår