Gå til innhold

Tobbelobben

Bruker
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tobbelobben

  • Bursdag 01/10/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Hjemme i huset mitt

Tobbelobben's Achievements

  1. Samme erfarign som deg, funker uten noe større "hassle" enn at den kan være litt tungstartet i veldig kalde perioder (les.under -15grader). Men hvordan firma i sverige bruker du? Og hvordan er du fornøyd med service og utføresle?
  2. Hei, Er det noen flere som opplever at Avensisen er litt tungstartet i kaldere vær enn -10 grader? Jeg måtte i dag prøve 3 ganger før bilen startet skikkelig, er dette normalt, eller er det noe som er galt? Bilen er gått 35000km og alle servicer fulgt.
  3. Noen som har vært av med deksel for å komme til grøftelysene?? Har bilen på bukk nå, og slik jeg ser det må jeg av med noe av innerskjermen som henger sammen med dekselet under... er det virkelig så tungvint?
  4. Vist registerreim og vannpumpe må byttes er dette en go del jobb, sånn sett er ikke 17k så "mye". MEN jeg har i allefall ville sjekket prisene på dette i Sverige, de er ofte MYE rimeligere på timespris en norske firma.
  5. Funket greit nå, sikker jeg som gjorde feil førstegangen... Men, nå må folket finne en kur for denne plinginga som kommer ved åpendør med nøkkel i/tenning på. Kjip når man skal vaske bil med dørene åpne og vil høre på radioen...
  6. Jeg testet min på rulle, 110hk og 277nm på hjul org. Med KCR som er skrudd på ekstra hakk ytet bilen 141,7hk og 345nm på hjul. Du merker ikk så mye ved vanlig kjøring, men ved måling ved referanse i bakke med og uten chip er farten 115km/t mot 95 org. Da akses det fra 1500 omdr. i 4 gear i gankse bratt oppoverbakke
  7. Tobbelobben

    Ny Avensis

    Jeg har gjort begge deler på min bil. Montert xenon på langlys og KCR boks. Alt funker bra, kjør på. Livet er for kort til å spekulere i slike ting, bare å montere det :)
  8. Vet at tidligere modeller har vært plaget med dette. Det har dog med at lyktene er for tette... det blir ikke nok ventilasjon. Er vanlig å tenke at siden det er vann der inne må det finnes en lekkasje, men det er faktisk kondens som ønsker å komme ut... Det var noe lignende som i den første linken din, bare at jeg ikke tok ut lykten. og Toyota har brukt en overgang mellom reflektoren og pæren som må fikses/fjernes. De pærene du linker til er vel vanlige glødepærer... gå inn på ebay og søk på xenon kit 35w (eller 55W vist du vil ha værstinglys):-)
  9. For det føste, "boksen" legger til drivstoff som igjen skaper mere eksos = (på diesel biler) gir mere ladetrykk og gir i sin tur mere luft. Man lurer ikke bilen til å tro at den får mere luft, den gjør faktisk det. Det signalet som styreenheten sender til ventiler osv. i fuelsystemet, bestemmer innsprøytningstrykket over dysene, det er dette grunntrykket som blir hevet ved montering av en "boks". Da er det svært viktig at trykket blir hevet riktig, hverken for mye eller for lite, det har både med kapasiteten på dysene å gjøre (det er derfor man øker trykket, for å gi mere fuel på samme tid) og at man vil unngå at dysene blir tregere ved for høyt trykk. Det er noen "bokser" av billig kvalitet som øker åpningstiden på dysene i tillegg til trykkøkning på grunntrykket og da risikerer man å få inn fuel på feil tidspunkt, noen som kan gi motorproblemer og i allefall svartrøk og dårlig forbrenning. Så som alt annet her i verden er ikke en sko en sko, ei heller en bil en bil, og absolutt er ikke en boks en boks.
  10. Og neste gang du er på service så kommer bilen orginal tilbake, og du har tapt hver krone. Når jeg var inn til førstegangs service på Toyota ble bilens "hjerne" resatt med nye data som bl.a omhandlet partikkelfilteret osv. Hadde jeg da ikke hatt KCR boks, ville alt vært tapt. Det skal mye til for å overgå muligheten til å fjerne denne også montere når det er bruk for den igjen. Har som sagt kjørt snart 15k km med min bil "trimmet" med KCR og har aldri hatt noe problem.
  11. Kjøp deg en box da vel... og jorda er flat:drunk:
  12. Bilen har hatt ABS system før. Dette er demontert og jeg skal nå legge opp "gammel" type bremsekrets. I den anledning ble jeg fryktelig i tvil på hvilke uttak på hovedsyl. som skal gå hvor... Den hadde i utgangspunktet to aktive utganger som gikk til ABS enheten, det var den innerste og ytterste utgangen, den i midten var blendet av, men åpnet av meg i forsøk på å finne ut hvordan denne funker. Er det noen som VET hva som skal hvor? http://www.aroonie.com/mbe/190/Bremsef.JPG
  13. Bilen har hatt ABS system før. Dette er demontert og jeg skal nå legge opp "gammel" type bremsekrets. I den anledning ble jeg fryktelig i tvil på hvilke uttak på hovedsyl. som skal gå hvor... Den hadde i utgangspunktet to aktive utganger som gikk til ABS enheten, det var den innerste og ytterste utgangen, den i midten var blendet av, men åpnet av meg i forsøk på å finne ut hvordan denne funker. Er det noen som VET hva som skal hvor? http://www.aroonie.com/mbe/190/Bremsef.JPG
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår