Gå til innhold

Vintersnurr!

Ranger emnet


FiveTen

Anbefalte innlegg

JA Da var snøen her i Bodø!!!! =D

 

Og det er FLÅTT synes jeg! Da kan man slenge og "drifte" uten å ødelegge hjulene og uten å slite så mye på driverk etc! MEN! I går var jeg å gjorde noe dumt/artig! =p

 

Jeg presterte å ta en "liten diskret" 360-graders snurr....opp på fortauet! Med noen ganske så høye kanter! Og jeg trodde først jeg hadde revet av bakakslingen eller noe slikt for det reiv å smalt VELDIG i det jeg for sideveis opp på kanten i 50 km/t! Men jeg fant ut at det ENESTE som var skjedd var en totalvraket felg(stålfelg, verdt ca kr 0,-) og at festet for jekken var klemt litt sammen, så jeg må bruke ei tang for å rette det ut, så er alt helt bra!

 

Bortsett fra enda en liten ting(som bare delvis skyldes mitt lille "uhell"! =p ). Og det er at jeg fikk et lite hakk i ene kanalen...og der viste det seg at den var så å si gjennomrustet! uhhmmwhat? HVA skal jeg gjøre med dette? Går ut fra at det gjelder flere plasser enn akurat her! Og er det vits å gjøre noe i det hele tatt?

 

MEN tilbake til topic... Noen andre som har noen liknende (eller mindre ille eller værre) historier fra årets møte med glatta? =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har bare vært å slædda uten noen skader:P *enda..*

 

hvor kan man slædde i bodø, uten å få polti-lænsmann på nakken? skal oppover til bodø dn 4;) må jo slædde litt da :D

er det noen spesiell plass folket oppholder seg eller er d bare å gasse løs på veien? *vil egentlig ha en liten plass å leke meg litt på, før jeg må kjøre nedover ijenn* :hammer cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er (dessverre???) ikke inne i bil-miljøet i Bodø...jeg har bare bil, og synes det er veldig artig! =p Stortsett så synes folk jeg er latterlig som liker Volvo, men jeg er trofast!!! =p Men stortsett finner jeg meg bare en plass og snurrer litt....bare noen få svinger før jeg kjører videre i tillegg til at jeg (såklart??) tråkker LITT ekstra på gassen i nesten alle svinger og ellers når det går! =p Så veit desverre ikke av noen spesielle palsser! Om noen andre vet så må di gjærne si fra!! :) Skulle gjerne hatt en stor åpen plass å spinne på, der vi fikk lov slik at vi hadde sluppet ulykker, anmeldelser og sure naboer og med-trafikanter! Tror kansje jeg må gjøre en insats for å få til noe slikt! :) Men blir vel fort et lite sammenstøt når man leker seg! =p Jeg er bare 18 så dette er første vinteren jeg kjører aleina, så er litt ekstra spennende å gasse og spinne litt! =P Har heller ikke så mye erfaring da....men liker å regna meg selv som en dyktig sjafør uansett da....alderen tatt i betraktning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra enda en liten ting(som bare delvis skyldes mitt lille "uhell"! =p ). Og det er at jeg fikk et lite hakk i ene kanalen...og der viste det seg at den var så å si gjennomrustet! uhhmmwhat? HVA skal jeg gjøre med dette? Går ut fra at det gjelder flere plasser enn akurat her! Og er det vits å gjøre noe i det hele tatt?

 

du kan poppnagle en plate uttapå å male med no jalla maling hvis du vil ha ha en billig løsning frem til hele kanalen er opprusta og du bytter den.. hehe..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo seff litt jobb.. har ikke gjort dette selv da.. på bilen min kunne man stikke begge henda inn i kanalen, så jeg bare popp nagla for å få det godkjent på eu.. kjøpte kanaler til 250 kr stk men gadd ikke gøre jobben selv :p så det kom på 10000 inkl sveising av gulv å innerkanal.. så var vel 7k for kanal å inner kanal.. er vel bare å kjære av gamle å sveise på ny.. hehe

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal oppover til søstra mi dn hælga, såe tenkte jeg at d kunne vært skøy å truffet flere folk:)

 

såe skal nok ut å kjøre på lørdags kvellen.. :hammer selv om d kanskje er mere politi ute da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fortell meg hvor det er bra å sladde i bodø.. jeg fant ut at jeg har et hus der oppe for en mnd`s tid siden.. skal opp å ta en titt på det i vinter

 

Du bare plutselig fant ut at du hadde et hus der ja..

 

Skulle ønske jeg fikk slike overraskelser...

 

"øy fant no plutselig ut at je hadde en ferieleilighet i spania"

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare vært å slædda uten noen skader:P *enda..*

 

hvor kan man slædde i bodø, uten å få polti-lænsmann på nakken? skal oppover til bodø dn 4;) må jo slædde litt da :D

er det noen spesiell plass folket oppholder seg eller er d bare å gasse løs på veien? *vil egentlig ha en liten plass å leke meg litt på, før jeg må kjøre nedover ijenn* :hammer cheers

 

 

Kan sladde overalt i bodø... Har parker volvoen for vinteren, men pappa har en VW caravelle rwd den er morsom på vintern :)

 

hehe, joda! =p Det er jo en mulighet! =p Men går det å bytte bare selve kanalen???? Hvordan gjør man det, og er det veldig dyrt og mye arbeid?

 

er dyrt å fikse det på verksted Bodø karosseri fabrikk skulle ha 5000,- får bytte en gulvplate på ca. 50x50 cm.. da hadde jeg demontert alt.. plata kosta ca. 270,- til Veng og jeg sveiset den inn på ca. 1 time..

 

Kanalen bytter du enkel selv de er for det mest punktsveiset, du borre bar ut punkten sagger litt og de er av, jeg brukt 2 dager på bytte på en volvo jeg hadde..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen, jeg har lyst på 4wd/awd... :hammer var å tok en snurr på en parkeringsplass her på nesna, ente opp med at jeg ble stående midt på plassen... :fire: :hammer

 

tror neste bil blir Subaru :D cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG LAN DER JEG :hammer

 

får hive meg på trenden jeg og da.. ble en 180 graders snurrr rett i grøfta her.. kommer ikke lankt med utslitte sommerdekk på en 240 med sperre akkurat. kjørte i 50 så var helvete løs.. 5 meter bak bilen sto det en STOOOOOOOOOOR kom. glad det gikk bra som det gjorde. men flaks som jeg altig har så kom det ingen biler i møte eller noen personskader.. bilen er like hel også, eneste som skjedde var en liten ripe i kanalen... cheers :wave

detta blir andre gangen på 3 dager. :cab

 

slenger opp noen bilder og.

 

Bilde010.jpg

Bilde011.jpg

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår