xanakor Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 hei. jeg lurer på hvilke modeller av 240 som har insprøytning. hva er betegnelsen på insprøytningen på volvo? hvilket år kom de med insprøytning? har 240 i planene skjønner dere sikkert! hvordan er insprøytningen kontra forgasseren? bensinforbruk, prestanda o.l. har alle 240 gle insprøytning? hvor mye ca på mila bruker en original 240 med insprøytning? med normal kjøring.... på forhånd takk! stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 B21E, B23E, B230E, og B230F, F'n kom vel i 88 Insp. er overlegent på alle områder i forhold til forgasser selv om det er enklere å feilsøke på en forgassermotor hvis du ikke har tilgang på verkstedsutstyr. Dette er ikke noen grunn til å unngå innsp.motor da det er HEELT KLART å foretrekke. Gud løkk :D EDIT: i tidlige 240 tider var det E-motor bare i GL, På 80 tallet tror jeg det kommer an på hva den som kjøpte bilen ny bestilte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 innsprøytning er jo selvsagt konge.. var ikke helt imponert over bensinforbruket på classic'n fx motorn å automat da.. er som sagt de motorene over oxo finns det vel fb å fx i tillegg.. så er det jo turboutgavene også da.. utgave fra 1990 å opp har f, så tror jeg de feste glt fra 84 å opp har b230e å f.. el tar jeg feil? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 EDIT: i tidlige 240 tider var det E-motor bare i GL, På 80 tallet tror jeg det kommer an på hva den som kjøpte bilen ny bestilte Kanskje det.. Min '83 har en B23A.. (Forgasser altså, xanakor) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 innsprøytning er OVERLEGENT! har en 90mod. stasjonsvogn som har gått 564700km samme har automatkassen gått. den bruker UNDER 0.8 på langkjøring (kosekjøring med cruicecontrol) B230F + M47 gir deg forbruk helt ned i 0.63L7mil (og det skal visstnok vere mulig og komme enda lenger ned!) det beste med innsprøytning er jo egentlig, bortsett fra bensinforbruk: KALDSTARTSEGENSKAPER! null choke selv i 30 minusgrader... :D 240 med innsprøytning kom med LH-Jetronic 2.4 (innsprøytning er el. styrt inj. mekanisk innsprøytning teller ikke. kan overhode ikke sammenlignes!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 vet om en 91 mod 230f som hadde gått 1.300.000. Den gikk som taxi i ski og skulle vist gå greit helt til den ble kræsja i et tre.. motoren står hos lokal volvo skrotern på nesodden.. hehe.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 240 med innsprøytning kom med LH-Jetronic 2.4 (innsprøytning er el. styrt inj. mekanisk innsprøytning teller ikke. kan overhode ikke sammenlignes!) jeg har B230F(s!?) i 740'ien min, og jeg har forstått det slik at jeg har LH-2.2? det er en fra 89.. men merkelig om de allerede har begynnt å bruke LH-2.4, men "går tilbake" til 2.2..? (hvis ikke jeg tar helt feil nå! men det er jo 2.4 som er å foretrekke?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 jeg har B230F(s!?) i 740'ien min, og jeg har forstått det slik at jeg har LH-2.2? det er en fra 89.. men merkelig om de allerede har begynnt å bruke LH-2.4, men "går tilbake" til 2.2..? (hvis ikke jeg tar helt feil nå! men det er jo 2.4 som er å foretrekke?) De første utgavene av b230F har LH 2,2! (88-89 sånn ca. ) Veit ikke helt forskjellen annet enn at 2,4 har sånn lettvinn feilsøkings ting! Kan feilsøke selv for å finne ut om diverse ting har tatt kvelden, som f.eks gasspjeld,LMM givere osv.. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 jeg skal nok aldri ha gasser ijenn... :iconsm har E-motor da.. :yak: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 har gasser motor sjøl,er helt greit drag,men er ofte litt vanskelig og få start på når det er kaldt Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hei intresang tråd ,så jeg sniker inn noen spørsmål som har med temaet her :) Lurer på å bygge om min B20 motor til en nyere type insprøytning (fra 240 ol.) men vet ikke helt hvem som er den beste (lettest å montere/driftsikker/enklest oppbygd etc.) typen innsprut å se etter hos høggeren for ombygging til dette(skal også settes ladelufttrykk på). Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 det beste med innsprøytning er jo egentlig, bortsett fra bensinforbruk: KALDSTARTSEGENSKAPER! null choke selv i 30 minusgrader... :D Det blir vel litt galt å si, er vel egentlig bare en utviklet automastchoke, kaldstartsdyse :iconsm :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hei intresang tråd ,så jeg sniker inn noen spørsmål som har med temaet her :) Lurer på å bygge om min B20 motor til en nyere type insprøytning (fra 240 ol.) men vet ikke helt hvem som er den beste (lettest å montere/driftsikker/enklest oppbygd etc.) typen innsprut å se etter hos høggeren for ombygging til dette(skal også settes ladelufttrykk på). I følge flere volvo-guruer er den beste innspruten som kom på rødblokka Motronic (b230et, 740) Enkelt oppbyggd og den tåler mye før den beggyner å kødde.. Kan ta ut utrolig mye med relativt små ombygginger..! Er brukt til over 500 hk! Men skal vel sies at den ikke er særlig drivstofføkonomisk da, men det er vel hk man skal ha, ikke økonomi?? :volvsmile Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 fordelen med innsprøytning er mindre forbruk og enklere kaldstart. Ulempen er at hvis den tuller er det et helvete å reparere så fremt ikke ting har gått skikkelig til helvete, til å hjelpe deg her har du heldigvis diagnose. Å ja. 240n jeg hadde gikk på under 0,7 på langkjøring. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 I følge flere volvo-guruer er den beste innspruten som kom på rødblokka Motronic (b230et, 740) Enkelt oppbyggd og den tåler mye før den beggyner å kødde.. Kan ta ut utrolig mye med relativt små ombygginger..! Er brukt til over 500 hk! Men skal vel sies at den ikke er særlig drivstofføkonomisk da, men det er vel hk man skal ha, ikke økonomi?? :volvsmile Jupp ,ok takker , da er jakten på det igang :) men er vel ikke lett å få tak i til ET motor da, er b23e stort sett det samme? er det på 740 fra 84-87 dette? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.