Ezo Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hvordan kan man kutte vekta på bilen, uten å fjerne komfort/ytelse? Er det mye å spare på ved å bytte til karbon panser? Isåfall, hvor mye vekt forsvinner der? Noen andre metoder? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Det du bør tenke på er at jo lenger ut i endene av bilen, og høyere opp jo betre for kjøreegenskapene. Og har du en framtung bil ville eg først vurdert det framme. Fjern først av alt tungt stereo, fjern støymatta under panseret, bytt ut setene med lette bøtteseter, eventuelt bytt elektriske seter ut med manuelle, ikkje fyll spylertanken heilt opp, men kun nok til det du trenger, vurder størrelsen på felgene, og vekta ((det er mange kg å spare ved å både gå ned litt på størrelse og å samtidig kjøpe noen veldig lette felger) (lettere felger er bra for komforen og)). En vanlig måte er å fjerne lydmatter, men der må du vurdere kor mye du kan fjerne og samtidig beholde den komforen du ønsker. Vil du legge ned litt arbeid og penger og ønsker betre giring og gassrespons kan du og lette tannhjula i girkassen og svinghjulet for noen kg, samt du kan spare litt vekt på å kjøpe deg et carbonpanser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Slanke sjåføren :D Hullborre alle ikke bærende konstruksjoner. Bytt til lettere materialer der det er muligt. Kombinasjonen komfort/ytelse og lett vekt er jo litt motstrebende da fjerning av f,eks støydemping (som Italieno nevner) tar vekk komforten. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 alt kommer jo an på hvor mye av komforten du er villig til å ofra.. du kalarer ikke å få letta bilen mye å fremdeles ha den originale komforten.. karbon panser, bakluke, dørrer(dette går jo utover lommebok og utseende), felger, evt. ta ut baksetene, bytte speil, skifte litt motordeler, titanium eksos(dyyyyrt)... så du bør ha "penge" ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 må da være begrenset hvor mye et panser veier vell? Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 her en link på hvordan du slanker en Volvo 240, men kan sikkert brukes på flere biler. http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/weight_savings_volvo.htm Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 må da være begrenset hvor mye et panser veier vell? Det er det. Spørs på hvilken bil panseret er og hvilket materiale det er lagd i.På min er panseret i aluminium og veier mindre enn et karbonpanser! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Glassfiber skjermer, bytte ut dørplata med alu plate som er poppa på. fjerne takluke ol. poppe alu plate. Fjerne bensintanken, bytte til en i plast som rommer mindre. hulborre alt av ikke bærende (helst ikke så det trekker inn i bilen) Alt av matter ol må ut. Lydisolasjon på en bil er mye ekstra vekt. En ting som er ok, er at man har litt tyngden lavt. Så å tilbakeflytte motor etter etter letting, samt senke bilen gir tilbake noe av vei grepet. Alu felger er jo et myst. Få tak i noen som ikke veier så mye. Bytte motor, til en med alu topp ol. (motor= mye vekt. ) Kanskje slanke seg 10kg.. Der er det mange % vekt å fjerne.. hehe.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.