Gå til innhold

Liten Motor :(

Ranger emnet


Mummielge

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg går ut i fra at det er noen me ganske god peiling. så derfor spør jeg.

Har en audi 80 1994 som jeg har tatt på meg som et prosjekt. har styling å alt. men det er en ting som er så sinnsykt sund, å det er at bilen min kun er en 90 hk bil :( noe som jeg mistrives sterkt med. er det noen som helst som kan hjelpe meg å komme med innspill om hva jeg kan gjøre med min 90 hk audi 80 fra 1994 til å bli en liten racer bil :) samme hva slags innspill.. alt hjelper

 

Det er jo sund at jeg har alt å at bilen snart for et bra utsende men ikke har NOE form for motor :(

 

 

Mvh Tom Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg går ut i fra at det er noen me ganske god peiling. så derfor spør jeg.

Har en audi 80 1994 som jeg har tatt på meg som et prosjekt. har styling å alt. men det er en ting som er så sinnsykt sund, å det er at bilen min kun er en 90 hk bil :( noe som jeg mistrives sterkt med. er det noen som helst som kan hjelpe meg å komme med innspill om hva jeg kan gjøre med min 90 hk audi 80 fra 1994 til å bli en liten racer bil :) samme hva slags innspill.. alt hjelper

 

Det er jo sund at jeg har alt å at bilen snart for et bra utsende men ikke har NOE form for motor :(

 

 

Mvh Tom Helge

 

 

Dette er det utrolig mange som spør og fabulerer om! Søk, så finner du nok dette svaret mange steder.. Hvis du ikke har tenkt til å bruke en haug med tusenlapper og en masse timer med skruing, godkjenning (hvis du i det hele tatt får det godkjent), er det bare å selge bilen og kjøpe en racer bil violin

Begynner du med motorbytte/bremser+++, bør du få det godkjent av biltrangsynet og melde fra til forsikringsselskapet så du slipper å få regress hvis du krasjer.. Trimming av 90 hesteren din blir ihvertfall ikke billig, hvis den skal bli en racer bil motor :hammer

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye du kan gjøre med motoren din for at den skal bli litt friskere, men det finnes grenser for hvor mye du får ut av denne. I overkant av 200 hk på en 1,8 er fullt oppnåelig men dette koster! Å få en slik ombygging godkjent er ikke noe problem enten du trimmer den motoren som står i eller skifter til annen motor. Det du ikke slipper unna er oppgradering av bremsene.

 

Jeg har gjort litt forandringer på min 1988 A80 1.8S, har byttet til en relativt snill trimkam og satt på en litt større forgasser. Dette kostet nesten ingen ting (2600 kr), men gjorde mye på motoren. Mer om dette kan du lese HER.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si jeg vil ha meg en turbo. F. eks en sånnen som denne jeg har relatert linken til. http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=18&category_id=27&sub_category_id=45&object_id=93

 

Vil dette gå? Er det for mye arbeid til at det er vits til og begynne på?

Noen som har gjort dette i en vanlig Audi 80 2.0 90hk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår