Gå til innhold

Frastjælt bilstereoen min...

Ranger emnet


Germanlook

Anbefalte innlegg

Som du sier får man software basert bevegelsessensor, og så kan man ha en arbeidslampe med bevegelsessensor som gjør at filmet område blir tilstrekkelig opplyst når det skjer noe. Og snapshot funksjon med høyere kvalitet enn streamingen slik at man får noen bra bilder når det er bevegelse.

Problemet er vel at man egentlig skal ha tillatelse, og at politiet ikke kan bruke disse bildene i en eventuell straffesak :(

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Neste gang de evt dukker opp er jeg forberedt!....

 

Ja det tenkte jeg også, men de greide det igjen.

Jeg skjønner ikke at de tør, at de ikke er mer redde for å bli tatt.

Hadde de visst hvordan jeg hadde reagert hvis jeg hadde oppdaget dem tror jeg de hadde tenkt seg om en gang til. Jeg har en 1 meter langt 50mm. rundstokk i merbau stående ved inngangsdøra og ser jeg et menneske inni bilen min om natta er det slå-først-og-spørre-etterpå!

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig irriterende at folk ikke kan la andres ting være i fred. har blitt frastjålet en del jeg også, men ikke hatt noen episoder med bilen enda.

 

menneh, alarm, har dere ikke det eller? bør vel høre den om bilen står rett utenfor om natten. de klarer jo kanskje å koble fra batteriet eller sirenen, men tar jo tross alt litt tid å gjøre dette da, og da spørs det om de tør å være tilstedet for å finne ut om du ble vekt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilalarm (Cobra) med f.eks guardsystem eller annet utringer system som varsler deg direkte, når alarmen går, er man kjapp nok rekker man ned å hilse på de før de prøver å løpe til neste bil med 145,2 brekte bein heyyou

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilalarm (Cobra) med f.eks guardsystem eller annet utringer system som varsler deg direkte, når alarmen går, er man kjapp nok rekker man ned å hilse på de før de prøver å løpe til neste bil med 145,2 brekte bein heyyou

 

2 veis alarmer er glimrende på det viset. Særlig når man kan justere følsomheten på alarmen og den har bevegelsessensorer. Om mottakeren din piper midt på natta, er det stor sannsynlighet for at det enten er en fjott som prøver seg, eller naboens katt. Either way........they're dead :hammer

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd...

 

bare ett lite tips...

 

Følg med på QXL, det har i det siste vært flere annonser på bilstereo med priser som det skulle være stjålet... Og det har manglet f.eks deksler o.l. Mye av det tyder også på at det har blitt stjålet, jeg har sendt en melding til qxl, og de sa de skulle følge opp det, da det samme hadde skjedd før

 

Du kan ikke hevde dette. Selvfølgelig er nok noe som selges stjålet, men det gjelder vel alle rubrikkannonser (aviser,finn.no,zett.no etc). Jeg har en Pioneer-spiller tilsalgs på QXL. Kjedelig å bli nærmest beskyldt for at den skal være stjålet (selvom alt av deksler og orginalesker følger med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke hevde dette. Selvfølgelig er nok noe som selges stjålet, men det gjelder vel alle rubrikkannonser (aviser,finn.no,zett.no etc). Jeg har en Pioneer-spiller tilsalgs på QXL. Kjedelig å bli nærmest beskyldt for at den skal være stjålet (selvom alt av deksler og orginalesker følger med).

 

Vil anbefalle å skaffe et kjøpsbevis fra forhandler på dette, de pleier å kunne oppdrive slikt uten større problemer. Gjorde det selv når jeg fikk frastjålet spilleren min og kvitteringen var borte.

 

Da slipper du mye av problemene som kan dukke opp.. :)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 veis alarmer er glimrende på det viset. Særlig når man kan justere følsomheten på alarmen og den har bevegelsessensorer. Om mottakeren din piper midt på natta, er det stor sannsynlighet for at det enten er en fjott som prøver seg, eller naboens katt. Either way........they're dead :hammer

 

mvh

 

Glenn

 

Alle som stjeler bilstereo skulle vært dumpa midtfjords... eneste "fornuftige" tyverisikringen jeg har kommet frem til er å montere anlegget så bra at 99/100 tjuvpakk ikke gidder å prøve engang... Eller ha noe levende med 8 hårete ben som krabber rundt baki bagasjen cheers

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå får en jo tak i webcam med bevegelsessensorer og ypperlige streamingsmuligheter om bilen ikke er parkert altfor langt unna. Et bilde av det stygge trynet på tjuvene er jo finfine saker ;)

401.jpg

http://prisguide.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=27995

Med bevegelsessensor og koster under 200,-.

Da sensoren blir trigget, lagrer den videoklippet på maskina...

(minuset er at low light filter BØR være på, og da tar den litt få bilder pr.sek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpa midtfjors i nord der russerkrabben kunne kløpet dem i pungen når de nådde bunnen! Eller eksportert til Amazonas som levende Pirayafor.

Det som er ille er at om de ikke skulle få ut sub eller forsterker så herper de gjerne sakene. Hagla henger løst på veggen når jeg tenker på sånne :fire:

 

Kanskje en idè om folk med kompetanse innen elektronikk og/eller mekaniske kunnskaper satte seg ned og pønska ut ei lur løsning?

Sikkert nok av disse på forumet, en samla braintrust av enkelte her inne kunne sikkert kokt sammen en patent med potensiale til å bli kommersiellt interessant...

 

(minuset er at low light filter BØR være på, og da tar den litt få bilder pr.sek)

Det skulle være en smal sak å modde på en utløser for ei 500W arbeidslampe som gjør det lyst som dagen. Bare å bruke kretsen for bevegelsessensoren det ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke et kamera/webcam vært felt inn i dashbord/tak/speil, med trådløs overføring til pcen? Gir vel et par gode nærbilder...

El Gringos behøver jo heller ikke å få vite at noen har tatt bilder av dem, holder å levere bildene til politiet og legge dem ut på et dertil egnet forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår