monteverdi Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Skal pp eu-kontroll med bilen og i den forbindelse lurer jeg på følgende: Kjøpte en nissan for ca 6mnd siden og denne har 2 tusenmeterlykter i fronten. De er kobla slik at de lyser når jeg slår på fjernlyset. Det finnest ingen bryter å slå de av med slik at bare det vanlige fjernlyset lyser. Jeg sysn bare det er et problem at de lyser pga at jeg da må begrense bruken av fjernlyset siden tusenmeterene lyser lengre og blender møtende trafikk. Har derfor tatt ut pærene på tusenmeterene. Men er dette ulovlig, noen sa til meg at alle lys på bilen skal fungere. Må jeg heller ta av hele lyktene eller eventuelt montere bryter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Det du bør/skal gjøre, er å; Montere bryter til ekstralysene som er montert på bilen. Eller så kan du ta vekk ekstralysene som er montert på bilen, fordi alle monterte lys skal virke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 sist jeg var på biltilsynet var det slik at de ekstra fjernlysene MÅTTE lyse når du slo på originalt fjernlys.. så det høres ut som du bare kan sette inn pærene og vise den slik den er! :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Sjekket med vegdirektoratet for en stund siden og fikk vite følgende : Du kan ha maks 4 fjernlys tent samtidig, dvs du behøver ikke noen bryter i ditt tilfellet. Det jobbes med å få det til å gjelde for 6 lys samtidig (EU-tilpassning). Alle lys på bilen må virke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Har gjort det enkleste, å fjerne hele skiten. Bruker aldri ekstralys alikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Har gjort det enkleste, å fjerne hele skiten. Bruker aldri ekstralys alikevel. bor i by du eller ? :hammer Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Har gjort det enkleste, å fjerne hele skiten. Bruker aldri ekstralys alikevel. Det er du det. Ikke alle som har gatelys helt hjem, der hvor jeg kommer fra er vell ca halvparten av bilene i kommunen utstyrt med ekstralys. Det er jo fordi det er mye mørke utrafikkerte veier, å da er det deilig å ha mye lys. 1000-metringene mine har redda meg fra dyrepåkjørsler utallige ganger, har riktignok kjørt på et par dyr også da men. Så velg etter behov, men lys er sikkerhet kan han jo tenke på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg