bilgal86 Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Tror clutchen begynner å bli en smule dårlig på bilen min, synes den kan være tung på giran. Girkassen er det slark i...hvis man trør hardt på gasspedalen så går girstanga til høyre, ganske mye....liker ikke det helt for å si det sånn :/ Dessuten når æ kjører så dirrer det i pedalen, ekkel dirring....Vet noen hva det kan være. Jeg er vel ikke nødt til å både bytte girkassa å clutchen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Tror clutchen begynner å bli en smule dårlig på bilen min, synes den kan være tung på giran. Girkassen er det slark i...hvis man trør hardt på gasspedalen så går girstanga til høyre, ganske mye....liker ikke det helt for å si det sånn :/Dessuten når æ kjører så dirrer det i pedalen, ekkel dirring....Vet noen hva det kan være. Jeg er vel ikke nødt til å både bytte girkassa å clutchen? Det med at girstanga går til høyre er iallefall ikke girkassen sin feil. Det er p.g.a. at 240 har så myke/elendige motorfester. Hvilken pedal dirrer forresten?? Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det med at girstanga går til høyre er iallefall ikke girkassen sin feil. Det er p.g.a. at 240 har så myke/elendige motorfester.Hvilken pedal dirrer forresten?? Det er gasspedalen som dirrer. Kan jeg utbedre det at girstanga går til høyre? Dessuten: Det er nesten umulig å gire fort fra første til andre gir, fordi den kommer i hakket til reversen. Litt småirriterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Motorfeste på traversen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det er gasspedalen som dirrer.Dessuten: Det er nesten umulig å gire fort fra første til andre gir, fordi den kommer i hakket til reversen. Litt småirriterende. Drar du i knappen for å få bilen i revers når du skal gire fra 1-2 gir.. virker nesten slik:P Har aldri merka det problemet på noen biler eg har kjørt... å ja...eg har gira fort:) Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Drar ikke i knappen. Har kjørt såppass mye med den bilen at det gjør jeg ikke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 sjekk motorfestene dine du. Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det med giring fra 1 til 2.. revers sperra? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 jeg har også relativt store problemer med _raske_ girskift! er ikke at jeg hiver den i revers, men er så stor motstand(er vel monstersynkroniseringa som gjør det) lurer på om det kansje kan kome seg ved oljeskift på kassen.. det med sykt myke fester på volvoer, husker snakk om at "diselputer" var tingen..er det slike til 740 og..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Dessuten: Det er nesten umulig å gire fort fra første til andre gir, fordi den kommer i hakket til reversen. Litt småirriterende. Kan jusere reverssperren med to skruver, gjort på under 5 min Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 jeg har også relativt store problemer med _raske_ girskift! er ikke at jeg hiver den i revers, men er så stor motstand(er vel monstersynkroniseringa som gjør det) lurer på om det kansje kan kome seg ved oljeskift på kassen.. det med sykt myke fester på volvoer, husker snakk om at "diselputer" var tingen..er det slike til 740 og..? Høre med bcb! De har forsterka motor puter til 240 iallefall (har akkurat kjøpt dem selv). Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Kan jusere reverssperren med to skruver, gjort på under 5 min Skal sjekke det. Skal ta oljeskift snart på bilen. Må få lønning først :p Får håpe det blir bedre da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.