Gå til innhold

Cereal: Volvo 850 T5 95mpd

Ranger emnet


Cereal

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg "ny" bil, det ble til slutt en 95 mod Volvo 850 T5.

Bilen var orginal når jeg kjøpte den bortsett fra at den var chippet hos

Sam Steffanson i Sverige. Bilen har gått 180 000km og det fulgte med komplett servicehefte, fulgte også med kvitteringer for alt som er gjort på bilen siste 4-5 årene.

Hvor mye prosjekt det blir ut av bilen er jeg ikke sikker på enda, men satser på at det blir gjort litt på den i vinter.

Planene fremover blir vel først og fremst og montere "litt" stereo i bilen, har det meste liggende av anlegget men vurderer å kjøpe meg en monoblokk og kansje en sub til senere, men dette er ikke det jeg prioriterer mest nå.

Det som jeg rekner med å kjøpe i løpet av vinteren er:

-Effektanlegg. mest sannsynlig komplett JT-Superflow Twinpipe system

-Senkesett. Vet ikke hvor mye jeg skal senke ennå men tror det blir ett 60/40mm senkesett.

-Dumpventil. Har ikke tenkt over noe hvilket merke jeg skal ha, men det kommer.

-Nye felger. Skal ha nye felger til sommeren, så jeg rekner med jeg skal finne meg noen 18" eller 19" felger.

-Vurderer å kjøpe ny front på bilen, men det er heller ikke prioritert enda.

 

Her er noen bilder av bilen slik den er i dag:

850t5.jpg

 

interiort5.jpg

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morsomme de der. Tenk hadde Volvo bare hadd vettet til å fortsette med bakhjulstrekk! Menmen, så bra ut den:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Sinnsykt deilig bil du har. Jeg har faktisk sittet på i den, hehe. Du var i Ørsta en helg? På rust?

 

Iallefall rett antall sylindere :P

 

takk..kan nok stemme at jeg var på rust for noen uker siden..var på hellbillies konsert...

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk..kan nok stemme at jeg var på rust for noen uker siden..var på hellbillies konsert...

 

Ja nydeli bil du har, jeg også satt på en tur når du var i ørsta, hyggeli sjofør du hadde :p er bilen orginal ? eller har den chip?

 

men du? du må skaffe deg dump ventil,KN filter og effekt annlegg FORT!! da blir det øre-orgasme..hehe

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nydeli bil du har, jeg også satt på en tur når du var i ørsta, hyggeli sjofør du hadde :p er bilen orginal ? eller har den chip?

 

men du? du må skaffe deg dump ventil,KN filter og effekt annlegg FORT!! da blir det øre-orgasme..hehe

 

visst du leser første posten så står det at bilen er chippet hos Sam Steffanson..Med denne chippen skal bilen ha ca 275hk..

 

dumpventil har jeg kjøpt, skal montere den nå strax..kjøpte også ett JR konisk filter hos BCB, og det fikk jeg montere i går..

blir vel et effektanlegg også i vinter men vet ikke hvilket enda..

driver å leter etter felger akkurat nå..

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår