Gå til innhold

registrere golf 2

Ranger emnet


Reset

Anbefalte innlegg

jeg har en golf2 1,8sport.. nor jeg kjøpte den, leverte forige eigar inn skilta...

den skulle egentlig på eu-godkjenning like etter..

 

 

 

det jeg lurer på, er det mye bøg som skal til for og registrere?

hva er det jeg skal se grundig etter og hva jeg skal fikse før jeg skal registere? godkjenne..

 

 

Mvh Ole

Fotgjenger!

ca 4 uker igjenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en golf2 1,8sport.. nor jeg kjøpte den, leverte forige eigar inn skilta...

den skulle egentlig på eu-godkjenning like etter..

 

 

 

det jeg lurer på, er det mye bøg som skal til for og registrere?

hva er det jeg skal se grundig etter og hva jeg skal fikse før jeg skal registere? godkjenne..

 

 

Mvh Ole

 

er vel å få'n godkjent, finner de noen feil så må det rettes på. når det er fiksa må du vel betale omregistreringsavgift på 1400 sånn ca, såvidt jeg vet. + gebyr for å få ut skiltene igjen. om du henter de på samme plass som de ble levert altså, hvis ikke må du betale for å få lagd nye.

 

men ikke skyt meg om jeg tar veldig feil. :]

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg vet det.. Men, jeg mener, vet du om noen typiske feil på golf2?

er det mye som må til for og registere?

sånn feks, må begge seta gå an og vippe frem? fører stolen går ikke an og vippe på.. :S

 

 

Viss begge stolene i på en bil måtte kunne vippe frem for å bli Godkjent så hadde ingen av mine 4 golfer noen gang fått skilter

 

Vet ikke om en golf der denne vaieren ikke har røket!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over og fiks alt det som åpenbart ikke er bra (lys, frieksos, slappe bremser osv) og bruk så 500 penger på en EU-kontroll. Går den greit er det bare å betale omregistreingsavgift (1370kr) og skru på skilt. Går det ikke bra, reparerer du det som skal til (eller selger som delebil/skrap:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... lider man nøden, kan man like gjærne sparke fram seta... det gjorde min bror da bilen bynte og brann og han sat baki.. er alltid en mulighet for og få det fram..

 

forklar det til kontrolløren...

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt vanskelig for f.eks. en unge på 8-10 år å sparke fram setet.

 

Men jeg har hatt en wire på 1 sete på begge golfene som har vært ødelagt når jeg har godkjent dem. Ingen problemer. Det skal legges til at han jeg godkjenner hos er noe slurvete på ting som ikke har med bremser, styring, og "viktige" ting å gjøre.

Forrige golfen godkjente han med piggdekk (før det var tillatt), spukket frontlykt og litt småtteri.

Dagens Golf godkjente han med ødelagt motorfeste (ved girkassa) og eksoslekkasje, men han ga en 2'er feil på en drivakselmansjett (noe som er en 1'er feil).

 

Så det er forskjell på hvor du godkjenner..

 

Men for all del, stikk innom hoggeren og finn slike wirer, koster ikke mer enn 20-30 kroner stykket og de holder i det minste til kontrollen.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår