Gå til innhold

Vipe: BMW E36 Stereo-prosjekt

Ranger emnet


Vipe

Anbefalte innlegg

Tøft! Ser bra og velplassert ut, du har jo tilogmed god plass til bagasje!

 

Det eneste er kanskje at det ene elementet står mer "vridd" enn det andre, men dette er jo bare en bagatell. Forøvrig forøvrig fortjener de wooferne å stå med elementene ut, dvs. slik du har satt dem. :)

Begge elementene står med terminalene rett ned. Det er bare den bakerste plata over magnetene som er forskjellig montert av fabrikk, desverre.

Litt av målet med installasjonen var nettopp at jeg kunne ha med bagasje.

Den forrige monteringen var slik at dette var umulig, så ble fornøyd med den nye :)

 

Takker alle for positive tilbakemeldinger :D

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan prøve dette som du sier Hifonic.

Nå har ikke jeg egen amp til høyttalerne i frontsett og hattehylle, så er begrenset hva spilleren klare å levere av "kontroll" på elementene.

Slik det er satt opp nå, er HPF satt til 80Hz på spiller, og sub justert til ca 100hz.

Elementene forran er heller ikke av beste sort, så er vel kanskje ikke så rart jeg ikke har noe særlig med midbass. (Forran: Sony X-Plod 5.25", 1" diskant, bak: org.)

Har fadet lyden mest frem (hakk 4 av 15)

 

Skulle hatt en "ekspert" hit, og fått det justert inn slik at det ble best mulig :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerte anlegg i bilen til en kamerat her forleden dag. Dette tok vi da fra den andre bilen hans og monterte inn i den nye. Der var vel bassen delt cved 100hz cirka. Prøvde å spille med det sånn det stod, men bassen var treg og tumlete. Så skrudde jeg ned til kanskje 50-60 hz så ble bassen mye mer fast og den spilte mye kjappere.

 

Bare et lite tips kan du si ;)

 

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han har vært til god hjelp med byggingen av dette :) Og glad er jeg for det..!

 

Skal prøve å få tatt et bilde av skiluka.

Planen var å lage lys over og under den, men har ikke kommet noe lengere med det.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du gummiringene som fulgte med, med den tykkeste siden inn mot kassa?

Ja, benyttet meg av denne, men jeg har selvsagt tatt den av og snudd den. :boxing

Dette ble etter min mening betydelig mye mer penere enn å ikke ha de på i det hele tatt :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasser med bassporter og filt:

DSC00265.sized.jpg

 

Nå er ikke jeg på noen måte ekspert eller noe i nærheten, men er det ikke galt å ha bassportene på motsatt side av suben? Eller er det bare jeg som ikke har peiling i det hele tatt!

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er rett og galt finnes vel egentlig ingen fasitsvar på. Det er nok øret til hver enkelt som er nøkkelen her.

 

Det optimale er at bassport og element spiller i samme rom, og ikke blir delt som her. well

Teoriene og forklaring på dette kan sikkert andre gjøre bedre enn meg :crazysant

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer! Jeg syns detta blei bra! Hvordan er frekvensresponsen? Og rister bakluka? Jeg har E30 med cromfanger, og den rister det i enda..! Uansett, du har nå et bagasjerom som ser fett ut! :D også går det ann å dra på fjellet.. genialt!

Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000

Pioneer DEH77mp :-)

Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w

Seas Lotus Performance + DY 9410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår