Gå til innhold

Vipe: BMW E36 Stereo-prosjekt

Ranger emnet


Vipe

Anbefalte innlegg

ørjanva:

Tror det kan bli meget bra med bandbass i e36. Bilen er tett inn til kupé, så eneste veien å få lyd inn er via skiluken.

Du får opprette en egen prosjekttråd når du starter opp :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lite med updates fra min side her.

Det har sin naturlige forklaring i at jeg har måtte gjort andre ting med bilen enn stereo-bygge.

Skulle støvsuge bilen for en tid siden, og oppdaget da at det var vått under gulvtrekket i bilen. :shake

 

Da ble det bare å slite ut hele trekket (som er i én stor "bit"), og dette kom til syne: :puke

DSC00430.sized.jpg

 

Det viste seg etter mye "testing" med spyling på bilen at det kom inn vann via friskluftsviften i bilen.

Fikk så tettet dette og startet med å fjerne vann, samt pusset vekk overflaterusten som var kommet.

DSC00451.sized.jpg

 

Det kjedelige var at jeg gjorde akkurat samme prosedyre i fjor, da en av bunnpluggene var kommet opp.

Gulvtrekket var ca. 20kg tyngere enn hva det egentlig skal være grunnet alt vannet det hadde trukket til seg.

Dette ble lagt innomhus for å tørke, og ligger fremdes inne.

 

Jeg har så smurt på metall-beskyttelse etter at jeg hadde pusset ned rusten, samt lagt opp høyttalerkabler til frontsettet.

DSC00457.sized.jpg

DSC00458.sized.jpg

 

Håper dette er nok kraftige kabler til frontsettet: :D

DSC00459.sized.jpg

 

Så da er neste steg å få montert tilbake gultrekket, samt resten av interiøret i bilen igjen.

Det er vel ikke lenge igjen før jeg får kjøre opp (igjen), så forsterkerbudsjettet mitt går nok i sertifikat istedet.

Men men, må vel bli forsterker på meg en dag. :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøringer får man aldri nok av! ;)

 

Ser du har lagt begge kabla på venstre siden av bilen. bra, for da får ikke ene siden støy fra strømkabla. Jeg vurderer å legge alufolie rundt alle kabler. kansje noe å tenke på..

Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000

Pioneer DEH77mp :-)

Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w

Seas Lotus Performance + DY 9410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to kabelparene som ligger der er kunn til høyttalerne i førerdøra :D

Ligger to par til på høyresia.

 

Har fått i mesteparten av interiøret i bilen idag, kommer sikkert med et bilde eller to etterhvert ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Mini-update:

 

Påtide å komme med en liten update av "prosjektet".

Pioneer DVH-P5000MP'en er solgt

dynaBel DY9412 sub'ene er solgt

 

Men, har kjøpt inn litt andre ting istedet:

Pioneer DEH-P880RS headunit (ankommet og montert)

Phoenix Gold Titianum Elite 12d sub (betalt, venter på at den skal komme)

SoundStream Tarantula TRA680.4 forsterker (ankommet)

Dynamat Extreme bulk-pack med dempematter (betalt, venter på at de skal komme)

 

Hele bagasjerommet er nå demontert grunnet at jeg ble påkjørt av en fjott som kjørte i meg bakfra idét jeg ventet på en fotgjenger som skulle over veien. Har fått rettet opp alt og montert ny fanger av bilskadefirma her i byen (KAR), så bilen er 100% etter skaden.

 

Tarantula'en:

DSCF0667.sized.jpg

 

P880PRS'en:

DSCF0081.sized.jpg

 

Ti12d'en:

phoenix_gold_Ti12d_elite.jpg

 

Flere bilder kommer når byggeprosessen starter igjen, men får se hvor lysten jeg er på å stå i en kald garasje å montere ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal annse deg selv som veldig heldig med tanke på den rusta der altså! Er ikke mange ukene siden jeg gikk løs på gulvet mitt med vinkelsliper og sveiseaparat! ;)

 

Hva synes du om pioneeren? Har helt lik og synes virkelig det er en helt ram spiller! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal annse deg selv som veldig heldig med tanke på den rusta der altså! Er ikke mange ukene siden jeg gikk løs på gulvet mitt med vinkelsliper og sveiseaparat! ;)

 

Hva synes du om pioneeren? Har helt lik og synes virkelig det er en helt ram spiller! :D

Rusta var heldigvis kunn i overflaten, så gikk meget greit å fjerne.

Er meget fornøyd med spilleren, oser av kvalitet i alle ledd :D

 

Hehey, tilbake etter en lang pause! Har du fått igjen lappen nå. jeg har oppkjøring om en uke, etter 8 mnd i passasjer setet

Jepp har fått igjen lappen, og storkoser meg med det! :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det skjer lite med prosjektet for tiden.

Eneste som har skjedd er at sub'en er kommet, og at jeg har tatt av dørtrekkene for klargjøring av monteringen av frontsettene.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Skjer det noe her for tiden? Kanskje på tide med et bilde for å tilfredsstille publikumet?

Skjer absolutt ingenting for tiden. Holder på med innkjøp av motordeler for tiden, skal turbokonvertere.

Kan jo altids ta bilde av pappeskene utstyret kom i? :chairshot

Har ikke satt meg noen dato jeg skal være ferdig med installasjonen, men kommer garantert med bilder så snart jeg setter igang ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår