Gå til innhold

Hybrid: Toyota Corolla 96 sedan Prosjekt ombygging

Ranger emnet


hybrid

Anbefalte innlegg

Heihei

 

Jeg starter herved min prosjekt tråd på bilforumet cheers

Jeg har nå en Toyota corolla 96 modell med en 1.3 liter ståendes i. Denne skal nå byttes ut med en 1.6l Twin-cam 16v med ca 140hk.. en såkalt 4A-GE som er et ganske kjent navn for toyota mennesker.

 

Jeg hentet delebilen, en 91modell toyota corolla GTI, på strømmen i oslo. Kjørte den hjem, TIL VESTLANDET, nærmere sagt stavanger. Dette var en utrolig morsom tur, siden vi kjørte to biler, hvertfall hjem :)

 

Biler var utrolig sprek, og kjjørte faktisk fra en 2.0i 16v mitsubishi galant, noe jeg gnidde godt i fjeset på kompisen min:) det dumme var at han hentet en mitsubishi 3000gt helga etterpå :(

 

Men tilbake til saken, jeg har da planer om og flytte over motor, understell, oppheng og elektrisk fra gti'en til min corolla, jeg har undersøkt med toyota og de sa til meg at dette kom til og bli umulig og godkjenne:P men pytt pytt.. blir den ikke godkjent, så trimmer man mer og kjører på bane:) så kan jeg heller kjøpe meg en sterkere og flottere bil når jeg blir litt eldre.

 

Jeg har litt planer ang denne ombyggingen, jeg deler det inn i forskjellige kategorier her om dere ikke har noe i mot det:)

planer er som følgende(beklager ting jeg glemmer og slikt, klarer ikke alt i farta):

 

Motor:

-Motor skal totaloverhales, bytte alle slitedeler internt og eksternt på motor, simmer ringer, pakninger, ventiltettninger ventilfjærer, stempelringer, oljeringer, lager og diverse. dette koster da litt har jeg funnet ut helpme

 

-Trimkammer(om jeg får råd før våren er utenfor døra), chip, 2,5" selvbygd eksos, open-air filter

 

-Jeg har også planer om og utføre litt "detail work" oppi knotten, slipe topplokket og lage motiv i farger. lakkere beholdere og deksel, kanskje jeg tilogmed hiver på noen nye silikon slanger

 

-Turbo? .. ja, jeg er på jakt etter manifold nå i deler eller komplett, men dette er noe jeg kommer til og ta som det kommer, er så utrolig dyrt og sette oppi. Elektronikken koster jo skjorta også, så jeg får se hvordan det arter seg.

 

Understell:

-Flytte over hele understellet fra gti'en, slipe alt av akslinger og stag etter hva jeg kommer til og bruke, og kanskje male det rødt, eller blått, jeg får se hva jeg gjør. Men jeg tror det kommer til og bli fargerikt:)

Dette blir da og bygge om fra trommel til skivebrems bak, noe som krever litt grubling helpme

-Røde eller gule koni støtdempere på et 40 eller 60mm senkesett.

 

-Generelt bygge opp et ae92 understell på en e10 (fra 1000 til 1150kg) lurer på hvordan det kommer til og fungere:P går sikkert bra :magic

 

-Jeg har fått tak på EBC bremseskiver og greenstuff klosser, på originale kalippere, så jeg har nok bremsekraft i massevis.

 

interiør/styling/div:

-Jeg har bytta over stolene fra gti'en. hjemme mekka fester(SVEISING ER KULT)

-Lakkere det meste i bilens farge, noe jeg er delvis ferdig med.

-Nytt tachometer siden det jeg har ikke går lenger enn til 8k, og motoren sperrer på 8500:P

-oljetrykksmåler og diverse følere.

-Har for øyeblikket en pakfeifer front, så jeg er på jakt etter sideskjørt som jeg ikke må tilpasse altformye. hekken skal jeg lage selv har jeg bestemt meg for da jeg ikke finner noen jeg liker som passer til kjerra mi.

-Et lite stereoanlegg har jeg jo også da:P som er til salgs. ta kontakt.

Som om dere synest dette virket interresangt, så ikke nøl med og poste kommentarer.

 

Så her har dere prosjektet mitt, jeg har ikke satt noen tidsfrist til meg selv siden jeg bare bryter den hele tiden helpme , men nå skal jeg da få prøve og gjøre så mye som mulig så ofte så mulig, så blir den nok ferdig skal dere se:)

 

Om dere går på Hjemmesidekontoen min så ligger det nok litt bilder av bilen min der (SKAL PRØVE OG OPPDATERE OG TA BEDRE BILDER)

 

Men utenom det, så leter jeg etter råd, meninger(Gode OG dårlige) og generelt behjelpelige ting:)

 

Takk og lykke til.. Til meg selv

2003 Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDI 130hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Corolla laban :Den fangeren kjøpte jeg gjennom ast performance. http://www.astp.no eller så kan du gå på pakfeifer sin hjemmeside og titte der:) gav 5,5k betalte jeg. inklusiv alt:)

 

Corolla: Joda, har en del utfordringer framforbi meg. sånn som fester skal gå greit, tror jeg må flytte festet på girkassen noen cm, ellers er det bare og bygge over fra den andre motoren.. Den er litt mindre.. men så ekstremt mye tykkere stål er det faktisk ikke på GTI'en, så jeg tror akuratt det skal gå bra, ledningsnett er det jeg synest er kos, dessuten så trenger jeg ikke annet enn motorstyringa, og den er plug and play.. dessuten har jeg fullt ledningsnett fra den andre. Men det er sant det du sier ang. festene, de er forskjellige.. men vi tar ting så de kommer:)

 

Andreas_1[/]: Jeg gav 5000 for delebilen. kjøpte den av Nemi @ ts-ogn.no . Om du er på leit etter slikt, så kan du snakke med Egon på Motorimport i danmark eller TRS-autoteknikk.. Motoren kalles 4A-ge, du kan også søke på google veit du, du finner TONNEVIS der..

 

Sånn utenom det, så må dere ha tålmodighet til meg, jeg bor i stavanger, men bilen står hjemme på Fister(bondebygd), så jeg får somregel bare jobba i helgene.. men skal prøve og oppdatere så fort jeg har noe nytt og komme med.. MERK. skiver og klosser er kjøpt inn, så jeg KAN jo begynne konvertering av bremser på bilen så fort jeg får de delene der.. trenger bare noe i mellomtiden, en vinterbil kanskje?:) noen som har en eu-godkjent bil som de vil selge meg:)? BILLIG m'm

 

Dette tærer hardt på økonomien, så jeg skal nå flytte ut fra min nåværende leilighet, opp til en annen, der leien blir 66% billigere.. da får jeg litt ekstra og rukle med;) ca 2k blir b ra greier det

2003 Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDI 130hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår