Volvo240Turbo Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Det som er problet er at dysene spruter ikke noe bensin inn i insuget, hvis jeg måler på dysene får å sjekke impulsene får jeg ikke opp noen verdier, må jeg bruke et scoop?? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 skjekka dysereleet ditt? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 skjekka dysereleet ditt? Nei hvor i bilen er det a? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Dyserelè, den var ny :hammer Dysene får mating fra Jetronic-boksen, via forkoblingsmotstandet. Sjekk utgangen fra styreboksen, om det er noe liv der. Hade hellothere Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Det som er problet er at dysene spruter ikke noe bensin inn i insuget, hvis jeg måler på dysene får å sjekke impulsene får jeg ikke opp noen verdier, må jeg bruke et scoop?? Martin Er motorn og motorstyringa nyere enn -96? Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325i Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Er motorn og motorstyringa nyere enn -96? Jeg tar meg friheten å svare for deg jeg martin! Ja det er nyere, men hvis det er startsperre du tenker på så er den koblet vekk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Det som er problet er at dysene spruter ikke noe bensin inn i insuget, hvis jeg måler på dysene får å sjekke impulsene får jeg ikke opp noen verdier, må jeg bruke et scoop?? Martin Får styrenheten signal fra svinghjulsgiveren? Mål om giveren er iorden mellom kontakt 1 og 2 ipå det 3-polige kontaktstykket. ("Ohmmetern ska visa ca 240 Ω och maximalt 400 Ω respektive ca 170 Ω och maximalt 350 Ω vid varm motor".) Bensintrykk i brygga? + sjekk systemrele ifølge volvo håndbøker: "Systemreläet styrs från styrenheten och spänningssätter bränslepumparna, insprutningsventilerna, tomgångsventilen, kallstartsventilen, luftmassmätaren, lamdasondens förvärmningsmotstånd och vissa av styrenhetens funktioner". Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 er det ikke sånn at hjernen gir jordings signal til dysene, som gjør at de spruter.. Når jeg målte på dem som kom dt ikke noe signal, alt annet stemmer å er koblet til riktig, det kommer gnist men ikke sprut. Hva kan være galt???? VIL UT Å SLADDE..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Ingen som har noen svar?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Ingen som har noen svar?? Har dessverre ingen gode svar til deg... Alle jordinger er tilkoplet..? Det er styrenheten som jorder dysene internt, sånn jeg har forstått det. Denne motoren har akkurat byttet bil? eller har den gått i bilen før? Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 den har ikke vært i bilen før nei.. alt av jordinger skal være koblet til unntatt den som går fra toppdekselet til torpedoveggen! Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 dysene virker nå men den vil fortsatt ikke starte, tror det er svinghjulet som er satt feil... noen som vet hvordan det skal sitte?? Det var en som sa at der hvor det ikke er noen "hull" rundt kransen på svinghjulet skal sitte der hvor drevet til starteren kommer ut, og en enannen som sa at der hvor det ikke er noen hull skal sitte rett opp under impulsgiveren, sist nevnte har jeg ikke prøvd noen som vet det konkret?? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg