Per-Henrik Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Thenkte og sette inn nå motor i bilen min. og trenger hjelp til og finne ut av hvilken motor jeg skal velge? Motoren må være: -billig i innkjøp -gå billig -Trimes til 150-180 hk. Thenkte litt på en b230f motor. -chipe den -grenerør 2,5 eksos -åpent luft filter -annen kam aksel. noen som har oversikt over alle volvo motorer som finnes og hvilken effekt de har?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Er ikke 150-180hk litt lite?? Du skal jo faktisk flytte en stor firkanta TUNG murstein...!!! men hvis du ikke skal ut på motorveien, så går det kanskje...??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 200hk ut av en f motor da eller. hadde thenkt at det ikke skulle koste all verden. mursteien veier ikke så mye da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 kjøp deg en FK \ FT motor på 135 \ 165 hk. chip, still turbotrykk. osv. så har du en morsom motor på ca 180 - 200 hk. men husk at MYE VIL HA MER! Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Sett inn en B230FT motor. den har 157hk om jeg ikke husker feil. Setter inn en chip, så er du vel godt igang. B230ET har vel 182 hk? noen andre som kan bekrefte det? Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 B230ET har 186 hk :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 B230ET har 186 hk :) tror det er 182 ja... :wonder Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 det som er å anbefale er vel FT eller FK, hvis du skal en lett trimmet motor som bruker forholdsvis lite bensin... FK har 136HK mens FT har 165HK, begge er lette å trimme, hvis du skal oppnå 150-180HK, så er chip tingen... Disse motorene koster fra alt til 8000-15000,- alt ettersom hva du skal ha med og hvos du kjøper den... for deg vil det vel nesten lønne seg å sette inn en FK/FT, i stedet for å begynne å koste på F motor samt at det skal gjøres en del mods for at det uansett skal passe, så da kan det nesten likeså greit kostes på en komplett FK/FT motor, for hvis du har den type motoren som står i signaturen din, K motor, så er jo en del jobb med F motor (og FT/FK...) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 egentilg så er jeg ikke ute etter noen turbo motor ,det skal bare være en bruksbil. 2,5 toms simons eksos potte har jeg. det er bare en erstratning for 200k motoren. hvilken mods må kjøre for og få f fk/ft motor til å passe? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 ellers så har du en litt eldre motor, b23et fra 740'n som er på 185 hk originalt.. med litt chip og justering av turbo trykk å eksos så har du fort 230 hk.. denne motoren blir jo en del rimeligere i innkjøp enn ft motoren.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 200k motor ja.. hehe.. skjønner at du vil bytte, har den motoren i bruksbilen jeg oxo.. men skal sette i b23et i 242'n min, så tenkte jeg å bare sette i en b230e innsprut motor på 129 hk fra delebilen min.. blir jo no annet enn k motorn hvertfall.. hehe.. men hvis du vil ha mer hester å skal bytte motor er det jo like greit å bare sette i turbo med en gang.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 var på skroten og hørte. og de skulle bare ha 3000kr. for en f motor. og alt er bedre en 200k Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 var på skroten og hørte. og de skulle bare ha 3000kr. for en f motor. og alt er bedre en 200k Selvfølgelig er det billigere med F motor i innkjøp, men hvis du skal begynne å trimme den, så kan du sette deg ned å regne på hva som blir rimeligst på sikt med tanke på å bruke penger på trimming til en F motor, og prisen du må ut med for å få en FK/FT motor som er "ferdig" trimmet med sine 136/165 HK i forhold til en orginal F med 116 HK... men en F motor er jo en god motor, så er ikke det j mener, men påkost på en F motor for å få mellom 150-180HK blir fort like "dyrt" som en FK/FT motor... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Hvordan er det å bestille seg en motor fk/ft fra sverige? jønkøping f.eks? Toll og moms???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Selvfølgelig er det billigere med F motor i innkjøp, men hvis du skal begynne å trimme den, så kan du sette deg ned å regne på hva som blir rimeligst på sikt med tanke på å bruke penger på trimming til en F motor, og prisen du må ut med for å få en FK/FT motor som er "ferdig" trimmet med sine 136/165 HK i forhold til en orginal F med 116 HK... men en F motor er jo en god motor, så er ikke det j mener, men påkost på en F motor for å få mellom 150-180HK blir fort like "dyrt" som en FK/FT motor... åpen luft filer 2,5 tommers eksos chip kansje en annen kam burde vell holde i bruks bilen det. hvor mye sånn ca. effekt økning vill det bli da? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.