tohola Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Sikter på 4-500hk jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Du kan jo bare ta en diger jekk og jekke torpedoveggen innover til du får plass...det er faktisk godkjent hos biltilsynet så lenge torpedoveggen er hel, men man bør kansje begrense seg litt da....hvis ikke får man et rart dasjbord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Du kan jo bare ta en diger jekk og jekke torpedoveggen innover til du får plass...det er faktisk godkjent hos biltilsynet så lenge torpedoveggen er hel, men man bør kansje begrense seg litt da....hvis ikke får man et rart dasjbord ville heller ha gjort det orntlig..skjær opp, og sveis.. blir jo ikke noe bra å jule inn torpedoen,stygt... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Sikter på 4-500hk jeg. hmm, da må du senke komp! evnt. kan du jo gjøre det enkelt å hive i s80t6 motoren og litt større turboer. lurer på om du får tak i komplett t6 motor for ca. 40k SEK. 960 motoren får du vel 10-15k for ps. t6 = ODBII! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Har sjekka litt med JB, de skulle ha 22500SEK for ny T6 motor, helt ribba motor, kun blokk og topp med innmat. I tillegg kommer turbo/grenrør det skulle JB ha 8000SEK for et par for. (nye) Men jeg tenker på litt større turboer, vet ikke helt hvor mye de orginale er gode for. Innsprøytninga er vel ikke noe å tenke på å flytte over engang, S80 er et softwarehelvette av en bil, så jeg tenker å satse på datasprut istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Har sjekka litt med JB, de skulle ha 22500SEK for ny T6 motor, helt ribba motor, kun blokk og topp med innmat. I tillegg kommer turbo/grenrør det skulle JB ha 8000SEK for et par for. (nye) Men jeg tenker på litt større turboer, vet ikke helt hvor mye de orginale er gode for. Innsprøytninga er vel ikke noe å tenke på å flytte over engang, S80 er et softwarehelvette av en bil, så jeg tenker å satse på datasprut istedet. s80t6 turboene duger ikke for mer enn 320hk tror jeg. men motoren skal tåle en god del! BSR sin chip lover: Orig: 269Hp / 402Nm Steg 1: 321Hp / 456Nm kan godt være man kan vri litt mer ut, med skikkelig sprut. men, turbo'ene må nok byttes. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Har kommet fram til det samme jeg og, ser ut som at ingen chiper klarer så mye over 320hk, så regner med at begrensningene ligger i turboene. Er jo ganske små disse turboene, det er vel grunnen til den store krafta på lavt turtall. Vet du hva slags turboer som står på orginalt, og hvor stor turbo det går ann å få på det orginale grenøret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 hær har dokker nå å snakk om: fette rå eller hur? riv skinnet av pølsa den dær! trur pinadø pølsa ryk i samme slengen, å da e man faenmæ fucka! Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 selv om "den ikke hør heime dær... "sitat SLUTT" (æ bærre veit kommentaren kommer før eller seinare) Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 tøft var den iallefall happyhappy Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 lol.. 10 spenn til den som mekker et pent panser på den der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Har kommet fram til det samme jeg og, ser ut som at ingen chiper klarer så mye over 320hk, så regner med at begrensningene ligger i turboene. Er jo ganske små disse turboene, det er vel grunnen til den store krafta på lavt turtall. Vet du hva slags turboer som står på orginalt, og hvor stor turbo det går ann å få på det orginale grenøret? hmm, nei.. vet ikke så mye om det egentlig. men jeg har snakket med tuningfirmaer før og de har "disset" t6 turbo'ene. grunnen til små turboer, er vel at s80t6, som 960, er liksom volvo sitt svar på mercedes, så de er bygget for jevn effekt isteednfor ketchup effekt. var et firma som mente det beste ville være en stor singelturbo, men det kan vi sikkert sitte å diskutere her i en uke uten å bli enige alle mann. jeg har lyst å se kompressormatet motor.. litt pga. det er spesiellt, men også pga man slipper å gjøre noe med eksos-siden, mindre varme, effekt fra bunn.. man får ikke samme "peak" effekt, men så får man jo effekt på hele registeret. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Kompressor høres jo helt jævlig ut spør du meg. Enkelte er det en helt forferdelig kvinelyd i. Sånn som Hilmerssons Manta A med volvo motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Kompressor høres jo helt jævlig ut spør du meg. Enkelte er det en helt forferdelig kvinelyd i. Sånn som Hilmerssons Manta A med volvo motor. om de har tynne rør, blir det støy. På grund av den höga lufthastigheten blir ljudnivån hög om du inte använder tjockväggigt material i luftkanalerna till och från kompressorn, det bör vara ca 4 mm godstjocklek och gärna aluminium. Undvik skarvar med gummislangar i möjligaste mån. Ibland måste man men se till att spalten mellan rören är så liten som möjligt. Det bästa är när kompressorn kan monteras direkt på insugningsröret med en adepter. Rätt monterad hörs den inte. mao. hjelper å være litt fingernem! Les gjerne her om skrukompressor: http://www.enem.se/lysholm.asp ikke forveksl den med andre typer!! det er som natt og dag :) edit: tenk mercedes 200 kompressor, den har da ikke noe støy? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Nei nei, men så er det vell ikke snakk om så mye trykk på de Mercedesene heller? Nå lærte jeg noe nytt i dag og:D Men det blir jo forferdelig tungt med 4mm gods i ladeluft røra da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.