Gå til innhold

Aldri tut på eldre!

Ranger emnet


andrej1

Anbefalte innlegg

Det er selvsagt fake video ja for de som lurte :)

En airbag er tom igjen på noen tidels sekunder :)

 

Dessuten skal det "litt" mer til før den løser ut. Den løser ikke ut om ikke det ER en kollisjon. De som har hatt om airbagsystem på skolen vet hvorfor :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du treffer noe hardt, skyter airbaggen, du treffer airbaggen når den er på vei "ned" igjen, (og det tar ikke lang tid fra du sitter rett opp til du har trynet planta i rattet i en kollisjon, tro meg du vil ikke treffe en airbagg som er full av luft) det er et stort hull i airbaggen der lufta går ut igjen, her snakker vi 4-6cm i diameter stort hull, tar ikka lange tida for lufta å fyke ut igjen der.

 

En airbag fyrer KUN om man får et elektrisk og et signal fra den mekaniske utløseren samtidig, elektrisk fra de små sensorene som sitter i vanger og kanal/dør. Den mekaniske delen er en liten kule med en fjær, når bilen bråstopper vil denne kula prøve å fortsette framover, her sitter fjæra som holder igjen kula, er gkreftene såpass kraftig at kula overvinner fjæra, (så mye G får du bare fram ved kollisjon) og treffer "veggen" blir det kontakt og et elektrisk signal blir sendt til en styreenhet, får styreenhet signal fra kula OG en sensor samtidig smeller baggen. Det finnes et unntak, det er ved sidekollisjon. Her fyrer bagen kun med signal fra en av sensorene eller "satelitter" som de egentlig heter.

 

Og ja jeg har hatt mye om airbagger og ja jeg har fyrt av mange å sett selv :)

fyre av airbagger er konge :D

 

Det var vel airbag one on one :p

 

kan jo også se her:

http://auto.howstuffworks.com/airbag1.htm

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt sikkert en USA-produksjon....og "over there" er jo som sagt alt mulig. m'm

Men...jeg lo godt og lenge av den snutten!!! 1-0 til gamlemor der ja! :win

vist man ser på vei skilta så er vikeplikt skiltet rødt og gult og kor har man slike skilt??????fatality fatality

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja jeg har hatt mye om airbagger og ja jeg har fyrt av mange å sett selv :)

fyre av airbagger er konge :D

 

Det var vel airbag one on one :p

 

kan jo også se her:

http://auto.howstuffworks.com/airbag1.htm

 

 

Er det teoretisk mulig at en airbag kan holde på lufta? Har en kammerat som sier han ble fanga mellom airbagen og sete, og måtte stikke hull på den da den løste ut ved en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det teoretisk mulig at en airbag kan holde på lufta? Har en kammerat som sier han ble fanga mellom airbagen og sete, og måtte stikke hull på den da den løste ut ved en feil.

 

eg veit ikkje om da er forskjellig fra bil til bil.

mythbusters kara utløyste ein airbag og lufta forsvant fort utigjen meiner eg.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det teoretisk mulig at en airbag kan holde på lufta? Har en kammerat som sier han ble fanga mellom airbagen og sete, og måtte stikke hull på den da den løste ut ved en feil.

 

 

Det har jeg aldri vært borti, men de SKAL gå ned igjen med en gang.

Men er jo ikke alltid teori og praksis stemmer :(

 

Det smeller ganske greit å, sjekk denne videoen:

http://www.bilforumet.net/showpost.php?p=909104&postcount=51

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det teoretisk mulig at en airbag kan holde på lufta? Har en kammerat som sier han ble fanga mellom airbagen og sete, og måtte stikke hull på den da den løste ut ved en feil.

 

Hvis airbagen løste seg ut ved en feil så kan det jo hende at den også holdt seg oppblåst ved en feil... Men de gangene jeg har fått airbag i trynet har den vært tømt igjen før bilen engang hadde rukket å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår