Gå til innhold

Det STORE Vento prosjekt

Ranger emnet


SkogsUlk

Anbefalte innlegg

Sporer ikke jeg,funker flott på min Vento da,at han kompisen din sporer,kan ha mye med forstillingen å gjøre...........bestandig når man skifter til større dekk.dim på en bil eller senker den er det faktisk veldig viktig med 4-hjuls kontroll!Har selv tatt det hver gang jeg har byttet dekk,og tro meg de stiller seg RETT i OFFSIDE,hehe :drive2 bare et lite tips,hehe!

 

Har også veldig mye å si hva slags offset og bredde felgen har. På min Polo som er smalere enn gjennomsnittsbilen blir det mindre sporing med lavt offset, da den da går ned i sporene til vanlige biler, på normale biler blir det mer sporing når du øker sporvidden mye. Hvordan dekksidene og overgangen mellom dekksidene og mønsteret ser ut har også en god del å si.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder dekk dim å felg dim,så vet jeg at man får 225/40-R18 op en Vento,har hatt det selv på min.Kan å bruke 225/35-R18,kjører på det nå!

Håper å få se bilder av bilen snart da,spiller ingen rolle om det ikke er gjort noe med den,liker bilder uansett,så får man jo sett utgangspunktet,hehe!

 

Hvordan går det med rulleomkretsen her da? over 5% eller?

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå til f.eks photobucket.com registrer deg og kopier adressen til bildet, klikk på insertimage.gif denne knappen når du skriver en post og lim inn adressen..

 

evt du kan lese i signaturen min.,..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporer ikke jeg,funker flott på min Vento da,at han kompisen din sporer,kan ha mye med forstillingen å gjøre...........bestandig når man skifter til større dekk.dim på en bil eller senker den er det faktisk veldig viktig med 4-hjuls kontroll!Har selv tatt det hver gang jeg har byttet dekk,og tro meg de stiller seg RETT i OFFSIDE,hehe :drive2 bare et lite tips,hehe!

Sier meg helt enig i det. hver gang man endrer kjørehøyde eller bytter bøyde/slitte deleler på styringen eller lingnende så bør man absolutt ta 4 hjuls kontroll. ser du har litt peiling på dette jesse så spør deg om ikke inpresset også har en faktor om det går med 18" eller ikke? og hva mener du med går? vet om en fyr som mener det går med 22" på bilen sin men han må stoppe å rygge hvis det kommer for krappe svinger er det også slik å kjøre med 18" på vento? ta gjerne en titt på bilen min her: http://tbg-gatebil.com/v1/bilder/th...ls.php?album=11

har fått på angeleyes og satt inn ny cd spiller med Bluetooth handsfree(Pioneer DEH-P70BT) og skreddersydde gulvmatter med aluplater og vento logo på etter det. Har kjøpt el. crom M3 speil men fikk med blått glass så vil bytte di igjen. Gi meg gjerne noen meninger tilbake på min tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg helt enig i det. hver gang man endrer kjørehøyde eller bytter bøyde/slitte deleler på styringen eller lingnende så bør man absolutt ta 4 hjuls kontroll. ser du har litt peiling på dette jesse så spør deg om ikke inpresset også har en faktor om det går med 18" eller ikke? og hva mener du med går? vet om en fyr som mener det går med 22" på bilen sin men han må stoppe å rygge hvis det kommer for krappe svinger er det også slik å kjøre med 18" på vento? ta gjerne en titt på bilen min her: http://tbg-gatebil.com/v1/bilder/th...ls.php?album=11

har fått på angeleyes og satt inn ny cd spiller med Bluetooth handsfree(Pioneer DEH-P70BT) og skreddersydde gulvmatter med aluplater og vento logo på etter det. Har kjøpt el. crom M3 speil men fikk med blått glass så vil bytte di igjen. Gi meg gjerne noen meninger tilbake på min tråd.

Er rett det med inpress,men kjøre du med 36 i inpress eller mindre så går det,jeg tar ikke i når jeg rygger,klare det utmerket godt,hehe!Rulleomkretsen er akkurat innafor grensen,tror den ligger på 4,7% eller noe sånt!Jeg skulle få dette godkjent på min bil men i og med at jeg har spacere på min så gikk ikke dette,faens dritt!Originalt inpress som er 36 holder i massevis,da slipper man spacere!PS!!siden din er nede,så jeg får ikke sett på bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få 18" felg på en standard Vento? :wonder

Ta en titt på denne linken.

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=892547

 

Han har 18", men det er en GT...

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg nyskjerrig,, hva vil vento GT si?? interiør eller noe?? er jo helt lik som en standard.

 

 

Vil tro at det er litt annet interiør enn originalt, men kanskje et annet understell eller annet fjæringsoppsett?? Er ikke helt sikker... :wonder

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan jeg få godkjent 215/45/17 da,?? prøvde å regne på de prosent greiene men da hadde jeg ikke sjangs til å få det godkent. hvordan er formelen for dette egentlig?

Er ikke helt sikker på formelen,men når jeg med 225/35-18 kan få det godkjent så må nå du også kunne få det!Din 17"-er +45 profil utgjør ca det samme som min 18"-er å 35 profil!Så det bør jo gå greit.Har forsjåvidt breiere dekk enn deg å.....så vil tro at oddsen er på din side,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår