Gå til innhold

Det STORE Vento prosjekt

Ranger emnet


SkogsUlk

Anbefalte innlegg

Nå er jeg igang med et h....... prosjekt men først må jeg få noe ordning på tingene her

Har en vw vento 1,8cl 96 som skal fikses opp

 

og da lurte jeg på om det var noen som har hatt problemer med bensintiførsel?

den får rett og slett ikke bensin, jeg har et lite øye på bensinpumpa men er ikke sikker noen som vet om andre mulige løsninger til dette? det kommer en s..... hvit røyk ut av forgasseren og inn i filter boksen når jeg prøver og starte den.

 

bilen kosta 57.000 og har gått 190.000

 

 

Nå sitter det i bilen:

Rockford fostgate annleg (nytt) Pris ca 27.000nok

215\40 r16 felger og dekk (skal selges)

1,8cl motor (skal selges)

Og diverse deler skal selges på den;=)

Bare ta kontakt hvist noen trenger vento deler

 

Ting som skal gjøres:

bytte motor fra 1,8 til 2,8vr6

valse skjermene

på med 225\40 r18 felger

Nytt understell

Effektannlegg

Kompressor

styling

nytt ledningsnett

Diverse tuning

og selvfølgelig innvendig

 

TING SOM JEG HAR GJORDT HITTILS:

 

Stereo:

Sony Visualition cd spiller

2x 1400W rockford fostgate forsterkere

i bakdørene sitter det 2x 350w 3veis rockford fostgate Power høytallere

i front er det 2x 250w rockford fostgate punch mellom toner og diskanter oppe ved vinduet

og en 2x 12tommer 1200w rockford fostgate punch basskasse i titanium

(DETTE TRYKKER SÅ HINSIDES SINNSYKT )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

225/40-18 passer ikke på Vento, skal du absolut med i John Deer klubben uten å heve bilen, må du ha 215/35 eller 225/30-18.

 

Vento har innsprøytning, ikke forgasser.

 

Og husk: Less is more

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225/40-18 passer ikke på Vento, skal du absolut med i John Deer klubben uten å heve bilen, må du ha 215/35 eller 225/30-18.

 

Vento har innsprøytning, ikke forgasser.

 

Og husk: Less is more

 

 

sorry for 40 er ikke det jeg har bestillt engang hehe har bestillt 30 bare vært litt rar på tasten;=)

 

men hva er det som kan være galt? har du noe peil på det?

det kommer røyk som fyller hele filter bokser med hvit røyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225/40-18 passer ikke på Vento, skal du absolut med i John Deer klubben uten å heve bilen, må du ha 215/35 eller 225/30-18.

 

Vento har innsprøytning, ikke forgasser.

 

Og husk: Less is more

 

 

 

Høm... min Vento har da forgasser.. 92-modell...

Når det gjelder dekk er 215/45-17 å anbefale..

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for 40 er ikke det jeg har bestillt engang hehe har bestillt 30 bare vært litt rar på tasten;=)

 

men hva er det som kan være galt? har du noe peil på det?

det kommer røyk som fyller hele filter bokser med hvit røyk

Når det gjelder dekk dim å felg dim,så vet jeg at man får 225/40-R18 op en Vento,har hatt det selv på min.Kan å bruke 225/35-R18,kjører på det nå!

Håper å få se bilder av bilen snart da,spiller ingen rolle om det ikke er gjort noe med den,liker bilder uansett,så får man jo sett utgangspunktet,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du det på uten å valse hjulbuene bak Jesse?

Jepp,ingen valsing,men det er en knekk innover på skjermene,denne bør du knekke helt opp,om du skjønner,eller ta en Dremel multi å kutte vekk knekken.Ellers tar dekket i,og slites usannsynlig fort i ytterkant,hehe!Samme gjelder om du har skjermbreddere på bilen,de har også denne knekken på,for å få festet de bedre,liksom.Kapp vekk å du har masse plass,vet man får 225\30-R19 på en vento uten å valse,må bare trikse litt for å få det til å ikke ta i innerskjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,ingen valsing,men det er en knekk innover på skjermene,denne bør du knekke helt opp,om du skjønner,eller ta en Dremel multi å kutte vekk knekken.Ellers tar dekket i,og slites usannsynlig fort i ytterkant,hehe!Samme gjelder om du har skjermbreddere på bilen,de har også denne knekken på,for å få festet de bedre,liksom.Kapp vekk å du har masse plass,vet man får 225\30-R19 på en vento uten å valse,må bare trikse litt for å få det til å ikke ta i innerskjermen.

 

Ok, men når de valser er det ikke den knekken din bretter inn da a?

Den kanten går intill dekket mitt til og med noen ganger, og jeg har bare 205/45/16.

Så jeg har lyst til å få klemt inn denne slik at jeg kan få satt på noen spacere bak:)

Hvordan gjorde du med denne kanten Jesse?

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men når de valser er det ikke den knekken din bretter inn da a?

Den kanten går intill dekket mitt til og med noen ganger, og jeg har bare 205/45/16.

Så jeg har lyst til å få klemt inn denne slik at jeg kan få satt på noen spacere bak:)

Hvordan gjorde du med denne kanten Jesse?

Min er kappet bort,brukte dremel'n min!Ser at jeg må gjøre en liten opperasjon der nå å,da jeg ska senke den ennå mer!Men det er ikke nødvendig å valse,hehe!Mer du lurer på så er det bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høm... min Vento har da forgasser.. 92-modell...

Når det gjelder dekk er 215/45-17 å anbefale..

 

Ingen Vento har forgasser, alle har innsprøytning. De som har Mono-point injection har et spjeldhus med en stor dyse. Denne ser ved første øyekast ut som en forgasser

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dekk...

En ting er å presse på store dekk for utseende sitt skyld, men man skal jo kjøre me disse også da! :drive2 225-dekk sporer veldig mye. Man får jo kanskje et litt bedre grep, men man kan få noen veldig ubehagelige overraskelser. Er blitt anbefalt 205 dekk til min vento faktisk... Og det fra en kar som selv har kjørt med 225 på en vento.

 

Men ikke misforstå meg: Brede dekk = respekt :pray

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dekk...

En ting er å presse på store dekk for utseende sitt skyld, men man skal jo kjøre me disse også da! :drive2 225-dekk sporer veldig mye. Man får jo kanskje et litt bedre grep, men man kan få noen veldig ubehagelige overraskelser. Er blitt anbefalt 205 dekk til min vento faktisk... Og det fra en kar som selv har kjørt med 225 på en vento.

 

Men ikke misforstå meg: Brede dekk = respekt :pray

Sporer ikke jeg,funker flott på min Vento da,at han kompisen din sporer,kan ha mye med forstillingen å gjøre...........bestandig når man skifter til større dekk.dim på en bil eller senker den er det faktisk veldig viktig med 4-hjuls kontroll!Har selv tatt det hver gang jeg har byttet dekk,og tro meg de stiller seg RETT i OFFSIDE,hehe :drive2 bare et lite tips,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår