Gå til innhold

Det STORE Vento prosjekt

Ranger emnet


SkogsUlk

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke helt sikker på formelen,men når jeg med 225/35-18 kan få det godkjent så må nå du også kunne få det!Din 17"-er +45 profil utgjør ca det samme som min 18"-er å 35 profil!Så det bør jo gå greit.Har forsjåvidt breiere dekk enn deg å.....så vil tro at oddsen er på din side,hehe

så sant, så sant. hvor mye har du senka din forresten?? leste du freste bort den kanten for at den ikke skulle skjære i dekkene, men har du valsa eller brukt skjermbreddere for å få dekkene innenfor skjermen?? har du noen nærbilder av bakre hjulbue med de felgene i??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk denne til å regen ut rulleomkretsen dere, og visst man skal følge boken, så er det maks 5% rulleavik som er tilatt, visst ikke må man inn og få calibrert speedoen på nytt og godkjenne dette.

 

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk denne til å regen ut rulleomkretsen dere, og visst man skal følge boken, så er det maks 5% rulleavik som er tilatt, visst ikke må man inn og få calibrert speedoen på nytt og godkjenne dette.

 

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

da fikk jeg så mye som 8.3% i avvik, hvordan kan det stemme da a, jesse?? skulle vel hvert vanskelig å få det godkjent da????

 

glem det,, med dine dimensjoner så gikk det faktisk bedre,, 5,noe prosent..

 

må vel ha nye dekk til neste år så da kan jeg jo kjøpe lavere dekk eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så skal man jo kjøre med disse felgene åsså da.. bor langt oppe i nord der veikvaliteten er så som så.. Tenker da på komfort og levetiden på felgene. Når det gjelder valsing av hjulbuer.. Hvordan gjøres dette og hva koster det... sånn cirka?

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker en slags rulle som festes på navet, varmer opp metallet og legger kanten forsiktig opp ved å rulle frem og tilbake med passe press på valseverktøyet.

 

Prisen avhenger av hjulbuene, men koster ca 500,- pr bue +/-

 

Blir mindre sjanser for rust med valsing enn med kapping

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant, så sant. hvor mye har du senka din forresten?? leste du freste bort den kanten for at den ikke skulle skjære i dekkene, men har du valsa eller brukt skjermbreddere for å få dekkene innenfor skjermen?? har du noen nærbilder av bakre hjulbue med de felgene i??

Skermbreddere brukte jeg!Min er senket 60/40.....skal ta et par bilder av hjulbuen bak me felgene i.Se om ikke jeg får gjort det iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fikk jeg så mye som 8.3% i avvik, hvordan kan det stemme da a, jesse?? skulle vel hvert vanskelig å få det godkjent da????

 

glem det,, med dine dimensjoner så gikk det faktisk bedre,, 5,noe prosent..

 

må vel ha nye dekk til neste år så da kan jeg jo kjøpe lavere dekk eller noe..

Regna på det nå,ser at jeg har 5,4%!men det er når jeg har originale dekk som er 175/65-14 er ikke det som er originalt på min,står 185/65-14 i mitt vognkort,så da går det utmerket fint,har bare 3,1% da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna på det nå,ser at jeg har 5,4%!men det er når jeg har originale dekk som er 175/65-14 er ikke det som er originalt på min,står 185/65-14 i mitt vognkort,så da går det utmerket fint,har bare 3,1% da!

skal sjekke vognkortet mitt senere,, håper samme dim, gjelder meg også, for da får jeg 4.9%... hehe!!! krysse fingrene nå..

 

lurer på om jeg også skal gå for breddere, vil bare se resultatet på din først. venter på bilder=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår