Gå til innhold

Se hva Nor Cargo gjorde mot felgene mine

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok selger dreit seg ut når han ikke pakket inn her ja. Nor Cargo burde evt. ha sagt fra om dette, men selger MÅ pakke inn skikkelig. Det er å utrolig ytterst viktig at jeg kan jo ikke få sagt det engang...

 

Kjiiiipt :(

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Jeg har 10 dagers rett til å si ifra at jeg er misfornøyd og kreve tilbake penger fra selger. Ikke sant?

 

Du gjorde tabben i det du kvitterte på at du mottok varene.

 

Kjøpsloven, og angrefristloven gjelder ikke salg mellom privatpersoner, dersom du derimot handlet fra en selger som selger i næring, og han kontaktet deg for å selge det til deg er det en helt annen sak, og du kan heve kjøpet inntil 14 dager etter at du mottok varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Du gjorde tabben i det du kvitterte på at du mottok varene.

 

Kjøpsloven, og angrefristloven gjelder ikke salg mellom privatpersoner, dersom du derimot handlet fra en selger som selger i næring, og han kontaktet deg for å selge det til deg er det en helt annen sak, og du kan heve kjøpet inntil 14 dager etter at du mottok varen.

 

Du skal liksom være støttende her. :)

 

Jeg selger CRX. Kjøper meg en King Cab og kjører gjennom til den som er skyldig i at felgene ser ut som dem ser ut.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke i dette tilfellet ganske enkelt SENDERS feil?han har jo ganske enkelt driti seg ut? kan vel ikke tror at dem bruker masse penger og tid på å pakke hans sendinger? er vel bare for selger å ta av seg hatten å gi en GOD slant rabatt eller evnt. ta felgene tilbake..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

er det ikke i dette tilfellet ganske enkelt SENDERS feil?han har jo ganske enkelt driti seg ut? kan vel ikke tror at dem bruker masse penger og tid på å pakke hans sendinger? er vel bare for selger å ta av seg hatten å gi en GOD slant rabatt eller evnt. ta felgene tilbake..

 

Når han spør om de kan pakke de inn og de sier at de skal gjøre det "kan han vel tro det".

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Jobber deltid med varedistribusjon, og jeg kan garantere at erstatning får du aldri!!! Det må du ta opp med avsender.

 

Hva slags imbisiler sender f eks en motorsykkel uembalert, og forventer at den kommer helt skadefritt til mottaker??? Det er det faktisk utrolig mange som gjør.

 

De fleste utenforstående regner med at det selv i transportbransjen jobber folk som fortjener lønnen sin, men nå overbeviste du hvertfall meg om at så ikke er tilfelle. Gud bedre som jeg håper dere mister alt av arbeidsplasser og andre goder dere tydeligvis ikke har fortjent dersom dette er en generell holdning hos dere. Imbesillene er nok de som jobber i et firma som ikke har evner til å dekke kundens behov.

 

Det burde være et minstekrav at de ansatte i slike bedrifter hadde respekt nok for kundens eiendeler (han de lever av vet du:rolleyes: ) til at man kan stole på at det pakkes, stues og håndteres på en profesjonell måte slik at skader ikke oppstår. Dersom kundemottageren ser at en vare er uforsvarlig emballert ved overlevering fra kunde er det hans fordømte plikt som den profesjonelle part å rettlede kunden slik at det ikke oppstår problemer under frakten.

 

Biltilsynet fortjener jo utmerkelse for god service sammenlignet med dette her. doh

 

RacK:

 

Dere har en klar erstatningssak mot NorCargo, hvovidt dere får fullt medhold er noe usikkert. Dersom det stemmer at kundemottager har påtatt seg å sørge for forsvarlig emballering av felgene og ikke har gjort dette, har NorCargo et klart erstatningsansvar. Har de brutt en avtale og kunde har blitt skadelidende som følge av dette er de pliktig til å erstatte kundens tap. Av erfaring med dette firmaet tviler jeg egentlig på at de har tilbudt seg å pakke inn felgene well Dette blir i så fall opp til avsender å få bekreftet.

 

De er uansett forpliktet til å frakte varene på en slik måte at skader ikke skal oppstå. Det er ikke spesielt vanskelig å frakte slike felger på en mer forsvarlig måte enn slik det er forklart i denne saken.

 

Dere bør sende et velformulert klageskriv til kundeservice hos NorCargo med kopi til Forbrukerrådet og be om en uttalelse i saken fra begge disse. Om det er avsender eller mottager som bør gjøre dette er jeg usikker på, men siden du har signert for å ha mottat varene tror jeg det som mottager blir ditt problem. Det at du har signert på mottakspapiret kan også velte hele saken for dere om de er kjipe nok.

 

Gudd løkk :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

De fleste utenforstående regner med at det selv i transportbransjen jobber folk som fortjener lønnen sin, men nå overbeviste du hvertfall meg om at så ikke er tilfelle. Gud bedre som jeg håper dere mister alt av arbeidsplasser og andre goder dere tydeligvis ikke har fortjent dersom dette er en generell holdning hos dere. Imbesillene er nok de som jobber i et firma som ikke har evner til å dekke kundens behov.

 

Det burde være et minstekrav at de ansatte i slike bedrifter hadde respekt nok for kundens eiendeler (han de lever av vet du:rolleyes: ) til at man kan stole på at det pakkes, stues og håndteres på en profesjonell måte slik at skader ikke oppstår. Dersom kundemottageren ser at en vare er uforsvarlig emballert ved overlevering fra kunde er det hans fordømte plikt som den profesjonelle part å rettlede kunden slik at det ikke oppstår problemer under frakten.

 

Biltilsynet fortjener jo utmerkelse for god service sammenlignet med dette her. doh

 

RacK:

 

Dere har en klar erstatningssak mot NorCargo, hvovidt dere får fullt medhold er noe usikkert. Dersom det stemmer at kundemottager har påtatt seg å sørge for forsvarlig emballering av felgene og ikke har gjort dette, har NorCargo et klart erstatningsansvar. Har de brutt en avtale og kunde har blitt skadelidende som følge av dette er de pliktig til å erstatte kundens tap. Av erfaring med dette firmaet tviler jeg egentlig på at de har tilbudt seg å pakke inn felgene well Dette blir i så fall opp til avsender å få bekreftet.

 

De er uansett forpliktet til å frakte varene på en slik måte at skader ikke skal oppstå. Det er ikke spesielt vanskelig å frakte slike felger på en mer forsvarlig måte enn slik det er forklart i denne saken.

 

Dere bør sende et velformulert klageskriv til kundeservice hos NorCargo med kopi til Forbrukerrådet og be om en uttalelse i saken fra begge disse. Om det er avsender eller mottager som bør gjøre dette er jeg usikker på, men siden du har signert for å ha mottat varene tror jeg det som mottager blir ditt problem. Det at du har signert på mottakspapiret kan også velte hele saken for dere om de er kjipe nok.

 

Gudd løkk :)

 

Tenkte jeg skulle skrive noe lignenede, men så bestemte jeg meg for å vente på at du gjorde det sånn at jeg kunne quote deg :) :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

De fleste utenforstående regner med at det selv i transportbransjen jobber folk som fortjener lønnen sin, men nå overbeviste du hvertfall meg om at så ikke er tilfelle. Gud bedre som jeg håper dere mister alt av arbeidsplasser og andre goder dere tydeligvis ikke har fortjent dersom dette er en generell holdning hos dere. Imbesillene er nok de som jobber i et firma som ikke har evner til å dekke kundens behov.

 

Det burde være et minstekrav at de ansatte i slike bedrifter hadde respekt nok for kundens eiendeler (han de lever av vet du:rolleyes: ) til at man kan stole på at det pakkes, stues og håndteres på en profesjonell måte slik at skader ikke oppstår. Dersom kundemottageren ser at en vare er uforsvarlig emballert ved overlevering fra kunde er det hans fordømte plikt som den profesjonelle part å rettlede kunden slik at det ikke oppstår problemer under frakten.

 

Biltilsynet fortjener jo utmerkelse for god service sammenlignet med dette her. doh

 

RacK:

 

Dere har en klar erstatningssak mot NorCargo, hvovidt dere får fullt medhold er noe usikkert. Dersom det stemmer at kundemottager har påtatt seg å sørge for forsvarlig emballering av felgene og ikke har gjort dette, har NorCargo et klart erstatningsansvar. Har de brutt en avtale og kunde har blitt skadelidende som følge av dette er de pliktig til å erstatte kundens tap. Av erfaring med dette firmaet tviler jeg egentlig på at de har tilbudt seg å pakke inn felgene well Dette blir i så fall opp til avsender å få bekreftet.

 

De er uansett forpliktet til å frakte varene på en slik måte at skader ikke skal oppstå. Det er ikke spesielt vanskelig å frakte slike felger på en mer forsvarlig måte enn slik det er forklart i denne saken.

 

Dere bør sende et velformulert klageskriv til kundeservice hos NorCargo med kopi til Forbrukerrådet og be om en uttalelse i saken fra begge disse. Om det er avsender eller mottager som bør gjøre dette er jeg usikker på, men siden du har signert for å ha mottat varene tror jeg det som mottager blir ditt problem. Det at du har signert på mottakspapiret kan også velte hele saken for dere om de er kjipe nok.

 

Gudd løkk :)

 

Kan du skrive et slikt brev? Jeg poster gjerne jeg. :)

 

Jonte nekter å betale et rødt øre. :P wtf? wtf? wtf? wtf? wtf? anger2 anger2

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som legger et egg i en konvelutt å sender den å tror det kommer frem uskadd?? er det ikke normal å pakke inn noe når det sender det et sted?? blir like dumt så når jeg ser folk kaste golf baggene sinne på baggasje bånne å bare å kneppe på den hetta på toppen av baggen... når de kommer frem så lurer de på hvor alle køllene er :op :op

 

 

Jeg sier ikke at mitt firma ville ha mottatt dette uten å ha spurt sender hva han drev med men når det gjelder et så stor firma som Nor cargo så fikser mann papirene på et kontor å får beskjed om å legge varene på rampa så rekker det ikke å skrike til en eller annen som passerere at han må ta vare på felgene hans..

Nor Cargo har 99% firma kunder som er veldig klar over hvordan varer som skal sendes bør pakkes.

 

Bruk sunn fornuft så kommer dere langt :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rack: Når du signerte for varene så signerte du også for at de var i god stand. synd du ikke sjekket før du mottok de.. hadde du hatt en skademeldign på de så hadde du stått veldig mye sterkere.. for å si det sånn så hadde det vært helt avgjørende. nå er fra dems syndpunkt noe du selv har gjort med felgene å vil prøve å føre over på dem.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår