carleet Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Hei har en Audi TT 1,8TQ chipet til ca. 240hk. hjelper det å fjerne kat.? eller er det noen ulemper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortG Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Ikke annet enn at du sliter litt på en EU-kontroll...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carleet Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Ikke annet enn at du sliter litt på en EU-kontroll...? jamen slitasje på motor ?økt effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 jamen slitasje på motor ?økt effekt? Om du tar vekk katalysator vil du ikke slite noe mer på motoren, da dens hensikt er å rense eksosen for slemme avgasser som gjør at den stakkars jordkloden vår ikke er grønn på postkortene om 450 år. Effektmessig vil du tjene noe mellom 0 og 4-5 hestekrefter, alt ettersom hvor restriktiv den katalysatoren du har nå er. Uansett så tviler jeg på du vil merke noe, det blir eventuelt bare på papiret. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carleet Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Om du tar vekk katalysator vil du ikke slite noe mer på motoren, da dens hensikt er å rense eksosen for slemme avgasser som gjør at den stakkars jordkloden vår ikke er grønn på postkortene om 450 år. Effektmessig vil du tjene noe mellom 0 og 4-5 hestekrefter, alt ettersom hvor restriktiv den katalysatoren du har nå er. Uansett så tviler jeg på du vil merke noe, det blir eventuelt bare på papiret. Okey;) det var det jeg tenkte på. har effekt anlegg lurte litt på å kjøpe race kat. kan det lønne seg noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Okey;) det var det jeg tenkte på. har effekt anlegg lurte litt på å kjøpe race kat. kan det lønne seg noe? En race-kat er bare en katalysator med minimal restriksjon. åpent rør > race cat > standard cat Altså, åpent rør er best, men.. fremdeles marginalt Om noen finner noe feil med dette, så er dere veldig velkommen til å rette på meg. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 TT har vel dobble lambda sonder, og da vil motoren gå i nødmodus når den ikke kjenner forskjell mellom de lambda sondene (en før og en etter cat) Ergo får du 10-15 hk mindre, minst Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carleet Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 TT har vel dobble lambda sonder, og da vil motoren gå i nødmodus når den ikke kjenner forskjell mellom de lambda sondene (en før og en etter cat) Ergo får du 10-15 hk mindre, minst Smoood:) takk skal du ha!;) tenke på det... se hva jeg gjør:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carleet Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Smoood:) takk skal du ha!;) jeg har kun en landasonder den andre er fjernet. dragcar http://www.bilforumet.net/newreply.php?do=newreply&p=917184# dragcar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.