Gå til innhold

Rustbehandling - Brunox?

Ranger emnet


AC^

Anbefalte innlegg

Noen som veit om Brunox fungerer bra til rust på karrosseri og på sveisefuger etter sveising? Tenkte på å legge brunox rett på sveisefuga og legge en form for lakk over der igjen og deretter tectyl på toppen...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om Brunox fungerer bra til rust på karrosseri og på sveisefuger etter sveising? Tenkte på å legge brunox rett på sveisefuga og legge en form for lakk over der igjen og deretter tectyl på toppen...

 

Funker bra på min bil.. blir veldig hardt..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk fortsatt bruker skvip som Brunox.

 

Jeg mener helt ærlig at Rust Bullet, som jeg importerer er det beste.

 

Har småbokser til 95kr inkl. porto ved forskuddsbetaling, om du har lyst til å teste det. Evnt. større, se hjemmesiden min på http://www.rustbullet.no send meg en mail på adressen der, eller en PM her på forumet.

 

Om du ikke stoler på meg og ikke vil kjøpe Rust Bullet, så ta nå for guds skyld å kjøp noe annet en Brunox ihvertfall.. Por 15 f.eks. men vær obs på at du da trenger metal prep for påføring på bart metall, det gjør ikke Rust Bullet som jeg selger..

 

Brunox er dessuten kun til bruk der hvor det allerede er rust.

 

Rust Bullet m.fl. fester på bart metall også.

 

 

Selvfølgelig litt kinkig for min del å anbefale mine egne produkter, men prøv det, og du vil bli overrasket. Rust Bullet trenger ingen metal prep eller ligndende fosfatiske belegg for å feste på bart metall, lakk eller mal rett på, og det sitter som bare det.

 

Les gjerne mer på http://www.rustbullet.com om du vil vite mer om produktet.

 

EDIT: Rust Bullet er forresten også uv og kjemikalie motstandsdyktig, det fungere altså som lakk, det trenger ikke lakkes over, med mindre man vil ha en annen farge, da det kun kommer i metallic grå. Den kjemiske sammensetningen tillater ikke innblanding av farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk fortsatt bruker skvip som Brunox.

 

Et tips til deg som importør, er å ikke legge ut nedsettende komentarer om andre produkter.

Blir fort tatt useriøst da.

Har tenkt å prøve noe av produktet ditt snart, har faktisk litt tro på at det kan fungere bedre enn Brunox.

 

Men Brunox er uansett ikke noe skvip, har brukt det mye med godt hell selv!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til deg som importør, er å ikke legge ut nedsettende komentarer om andre produkter.

Blir fort tatt useriøst da.

Har tenkt å prøve noe av produktet ditt snart, har faktisk litt tro på at det kan fungere bedre enn Brunox.

 

Men Brunox er uansett ikke noe skvip, har brukt det mye med godt hell selv!

 

Var derfor jeg nevnte bl.a. Por 15 og, som ikke er noe jeg importerer.

 

Var ikke meningen å virke støtende, men jeg står fortsatt ved at Brunox ligger klart i bunn når det gjelder anti-rust produkter. Både slitestyrke, finish og overlakkbarhet gjør at det ihvertfall for min del vanskelig kan rettferdiggjøres å bruke brunox. Selv om det kanskje kan funke tilfredstillende på enkelte ting, er det andre produkter, inkl. mitt eget, som gjør alt brunox gjør, bedre og billigere. Brunox er for min del litt som å kjøpe lada til ferrari pris, var det jeg prøvde å få frem.

 

Er definitivt ingen guru innen markedsøring, er vel heller en ganske vanlig bil entusiast som leste om Rust Bullet på nettet i Usa, ville bestille, men de sendte ikke til Norge, begynte derfor å importere selv. Like mye fordi jeg ville ha det selv, som for å tilby andre.

 

Sier kanskje enkelte ting som ikke er helt korrekt formulert, men så er jeg vel heller ikke spesielt dreven som buisniss man ( Hvordan staves det egentlig?) . Lærer så lenge man lever :)

 

Ellers takk for tips, skal ta det til etteretning, men kommer vel fortsatt til å snakke litt mere rett fra levra enn hva som er vanlig blant firmaer, det får så være. Har ingen forhåpninger om å bli rik på dette. :D

 

Men uansett, jeg prøver ikke å rakke ned på andre produkter, har ingen problemer med å innrømme at f.eks. Por 15 og Wasser er bra produkter, men er også endel produkter jeg har lite til overs for, og da sier jeg det. Er jo en god del produkter som lever på gammelt rykte, og som faktisk var bra før, men som nå, etter masse miljøkrav, med dertil medfølgende fjerning av enkelte viktige ting i produktet, ikke er noe særlig tess lenger.

 

Selvfølgelig mener jeg at Rust Bullet er best, hvis ikke ville jeg ikke investert alle pengene mine i et ganske stort parti, og begynt selge. Men i bunn og grunn er det jo dere som forbrukere som bestemmer. Vet at hjemmesiden min ikke er særlig tess, vet og at jeg kanskje ikke er verdens beste selger, men jeg prøver å være ærlig, synes det er bedre enn å lure folk og selge mye. Håper bare at folk er villige til å prøve det, da det i mine øyne er alt som trengs for at det skal bli populært...

 

 

Huff, ble langt dette her. Uansett, takk for tips, skal prøve å dempe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Jeg har prøvd sink-grunning på 240'n og corroless på 740'n. Neste bil skal jeg prøve brunox på. Så ettervært skal jeg prøve to komponent syregrunning på en skikkelig bil som skal bli fin, med to komponent epoxygrunning utpå der igjen. skal også faktisk prøve hammerrite. Alt detta i fremtiden. Har ikke kjørt noe særlig med 240'n.. men det kommer. Her hvor jeg bor er jo nesten det værste stedet når det gjelder vintere. Dem salter og strør helt grenseløst. Opp til flere ganger om dagen. Så skal bli morro å finne ut av hva som funker og som ikke koster skjorta. På alle bilene så sandblåses all rusta bort, for så at vidundermidlene påføres oppå der, og grunning / lakk oppå der igjen!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer...

Så hva er konklusjonen her da? Er det Rust Bullet som er gull eller er det et tokomponent middel eller andre?

Trudde brunox funka tåle greit jeg men, kansje en skal prøve Rust Bullet isteden hvis det er bedre enn Por15 osv...

Kan det brukes direkte på rust, bart metall, sveisefuger på karosseri, understell osv? Må metallet være kaldt ved på føring eller kan en bare ta det på rett etter sveising?

Ser det er litt forskjellige produkter du har på sia di... Kansje du kunne ha sagt hva det forskjellige er, Six Shooter, Double Shot, Quart (9,7dl) osv? Og hva mener du er best?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer...

Så hva er konklusjonen her da? Er det Rust Bullet som er gull eller er det et tokomponent middel eller andre?

Trudde brunox funka tåle greit jeg men, kansje en skal prøve Rust Bullet isteden hvis det er bedre enn Por15 osv...

Kan det brukes direkte på rust, bart metall, sveisefuger på karosseri, understell osv? Må metallet være kaldt ved på føring eller kan en bare ta det på rett etter sveising?

Ser det er litt forskjellige produkter du har på sia di... Kansje du kunne ha sagt hva det forskjellige er, Six Shooter, Double Shot, Quart (9,7dl) osv? Og hva mener du er best?

 

Det kan brukes direkte på rust, bart metall, sveisefuger, understell og alt mulig annet ja.

 

Metallet bør være under 43 grader, så du bør nok vente litt etter du har sveiset.

 

Rust Bullet er i hovedsak to produkter, Rust Bullet Automotive og Vanlig Rust Bullet. Rust Bullet Automotive er litt mer flytende, kan bl.a. sprøytes, istedenfor å male. Vanlig Rust Bullet er litt mer tyktflytende, men tåler litt mere juling. Slik jeg skal gjøre det på min bil, blir det Vanlig Rust Bullet på understell, mens alt synlig på karosseri skal lakkes i Automotive.

 

 

Når det gjelder de forskjellige pakkene på siden min, så er double shot en pakke med 2 av de minste boksene, 2 pensler og 2 hansker.

 

Six shooter er 6 av de minste boksene, mixes som man vil mellom Vanlig og Automotive.

 

Ellers så er de andre bare størrelses forskjeller, prisene er de samme for vanlig og Automotive.

 

Vet ikke hvor mye du har tenkt til å dekke, men hvis du i første omgang bare vil prøve litt, er det kanskje greit med en double shot pakke, med en Automotive og en Vanlig oppi. De minste boksene dekker ca. 0,5m2 pr.stk. med 2 strøk. (Rust Bullet MÅ påføres med minst 2 strøk.)

 

Håper dette hjalp!

 

 

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår