Gallagher Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 cluet er at den motoren jeg har liggende på 90 hk kom på golf med nøyaktig det samme understellet.. finnes ikke en eneste forskjell.. så kan godt vise den til BT, ikke at de noen gang merker noe da men.. er uansett bare å vise den med de bremsene som er på nå og få 1,8 innskrevet i vognkortet hvis du har lyst til det.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 cluet er at den motoren jeg har liggende på 90 hk kom på golf med nøyaktig det samme understellet.. finnes ikke en eneste forskjell.. så kan godt vise den til BT, ikke at de noen gang merker noe da men.. er uansett bare å vise den med de bremsene som er på nå og få 1,8 innskrevet i vognkortet hvis du har lyst til det.. forskjeller på 1.6 og 1.8 er faktisk noen... kan nevne stabstag mangler foran på 1.6 literen.. de har heller ikke lastreguleringsventil.. noe alle 1.8 og opp har! :) sikkert noen andre smådetaljer og.. jo.. sånn som turteller i steden for klokke etc.. små detaljer Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 1,6 CL er trasige greier syns jeg :hammer Selv om det "bare" er 15hk mer i 1,8 merker man forskjell. gjorde iallfall jeg. Er 5trinns kasse org i 1,8 også. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 forskjeller på 1.6 og 1.8 er faktisk noen... kan nevne stabstag mangler foran på 1.6 literen.. de har heller ikke lastreguleringsventil.. noe alle 1.8 og opp har! :) sikkert noen andre smådetaljer og.. jo.. sånn som turteller i steden for klokke etc.. små detaljer Nei, her vet jeg godt hva jeg snakker om :) slettes ikke alle 1,8 som har lasteavhengighetsventil, faktisk ganske få.. vi har ikke funnet systemet der enda, men den ventilen er ikke noe møller setter som krav ved en 1,8, så er ikke noe de kom med fra fabrikken i stor grad.. har du det, er du mer unntaket enn regelen.. virker som om de kom med denne ventilen mer og mer på senere modeller.. akkurat det samme gjelder for stab staget foran.. på senere modeller kom dette også på 1,6 bilene, mens på eldre 1,8 er det ikke stab stag... Møller sine brev til ombygging til alle modeller f.eks til gti 16v, å står det i teksten over: ved ombygging til gti 16v fra 1,6/1,8... på samme måte fikk jeg et brev fra møller der det stod at det ikke måtte gjøres noe med forstilling eller bremser for å gå til 90hk fra 75.. Så disse stab-stag og bremselasteventil er mer gitt årsmodellen og typemodellen: cl, gl, pasadena, GT, Syncro, GT i, GTI, country osv... på det med turteller/klokke finne sdet og unntak, men der er det ofte som du sier.. derimot, så følger det med turteller intrument med denne bilen :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 forskjeller på 1.6 og 1.8 er faktisk noen... kan nevne stabstag mangler foran på 1.6 literen.. de har heller ikke lastreguleringsventil.. noe alle 1.8 og opp har! :) sikkert noen andre smådetaljer og.. jo.. sånn som turteller i steden for klokke etc.. små detaljer Nei, her vet jeg godt hva jeg snakker om :) slettes ikke alle 1,8 som har lasteavhengighetsventil, faktisk ganske få.. vi har ikke funnet systemet der enda, men den ventilen er ikke noe møller setter som krav ved en 1,8, så er ikke noe de kom med fra fabrikken i stor grad.. har du det, er du mer unntaket enn regelen.. virker som om de kom med denne ventilen mer og mer på senere modeller.. akkurat det samme gjelder for stab staget foran.. på senere modeller kom dette også på 1,6 bilene, mens på eldre 1,8 er det ikke stab stag... Møller sine brev til ombygging til alle modeller f.eks til gti 16v, å står det i teksten over: ved ombygging til gti 16v fra 1,6/1,8... på samme måte fikk jeg et brev fra møller der det stod at det ikke måtte gjøres noe med forstilling eller bremser for å gå til 90hk fra 75.. Så disse stab-stag og bremselasteventil er mer gitt årsmodellen og typemodellen: cl, gl, pasadena, GT, Syncro, GT i, GTI, D, GTD, country osv... på det med turteller/klokke finne sdet og unntak, men der er det ofte som du sier.. derimot, så følger det med turteller intrument med denne bilen :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Nei, her vet jeg godt hva jeg snakker om :) slettes ikke alle 1,8 som har lasteavhengighetsventil, faktisk ganske få.. vi har ikke funnet systemet der enda, men den ventilen er ikke noe møller setter som krav ved en 1,8, så er ikke noe de kom med fra fabrikken i stor grad.. har du det, er du mer unntaket enn regelen.. virker som om de kom med denne ventilen mer og mer på senere modeller.. akkurat det samme gjelder for stab staget foran.. på senere modeller kom dette også på 1,6 bilene, mens på eldre 1,8 er det ikke stab stag... Møller sine brev til ombygging til alle modeller f.eks til gti 16v, å står det i teksten over: ved ombygging til gti 16v fra 1,6/1,8... på samme måte fikk jeg et brev fra møller der det stod at det ikke måtte gjøres noe med forstilling eller bremser for å gå til 90hk fra 75.. Så disse stab-stag og bremselasteventil er mer gitt årsmodellen og typemodellen: cl, gl, pasadena, GT, Syncro, GT i, GTI, D, GTD, country osv... på det med turteller/klokke finne sdet og unntak, men der er det ofte som du sier.. derimot, så følger det med turteller intrument med denne bilen :) alle de golfene jeg har hatt som er 1.8 har lastventil... 88mod og 91 mod.. alle andre 1.8'r jeg har sett har det samme... ?? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 jeg har golf 1,6 gl i vongkortet . den går som en kanon kule mistenker det ikke er 1,6 >? hvordan finne dette ut ? har sett på blokka og der står der 2,0 ? kan det verre en 2 liter ? sidden den er lyn raske kan det neppe vere 1,6 ? klare 80 km/t på 2 giret uten noen problemer Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 jeg har golf 1,6 gl i vongkortet . den går som en kanon kule mistenker det ikke er 1,6 >? hvordan finne dette ut ? har sett på blokka og der står der 2,0 ? kan det verre en 2 liter ? sidden den er lyn raske kan det neppe vere 1,6 ? klare 80 km/t på 2 giret uten noen problemer ikke nødvendigvis... men alle 1.6 og 1.8 blokker står det 1.8 på ... min tar 100 på andre giret... så ingen uvanlighet.. og jeg har en vanlig 1.8L GL Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 ok, begynne fra en kant her :) husk at 88 og oppover er ganske nye golfer.. 85 eller 86 1,8 har ikke bremseavlastningsventil med mindre kunden har bedd om det ekstra slik at han kan laste mye baki.. Uansett, ikke påkrevd med lasteavhengihetsventil til trommelbrems på g2.. Står det 2.0 på blokka di bak oppe med eksosmanifolden, er det noe rart.. både 1,6 og 1,8 står det 1,8 på, da dette er identiske blokker med 81mm borring, men slaget fra veiva er redusert noen mm på 1,6 som fører til 200ccm mindre volum.. 2,0 bakpå har jeg til nå bare sett på 2,0 motorer med 82,5mm borring.. enkleste er da å lese av motorkoden din som står foran på blokka helt oppunder der blokka grenser mot toppen er det er flatt felt.. puss på det med sandpapir og to/tre bokstaver vil komme frem pluss en haug av tall.. kan muligens være en 2E blokk du har da.. 2 på andre går fint med 4 trinns, men med 5 trinns gjør det mye skade med motor og gir å presse den så høyt i turtall.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 *blablabla*2 på andre går fint med 4 trinns, men med 5 trinns gjør det mye skade med motor og gir å presse den så høyt i turtall.. 2 på andre ? tar ikke skade av 100 på andre gir, da jeg har turtallsperre på 6500rpm Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 var vel 100 på andre det skulle stå tenker jeg.. vel, vel.. spes godt av 6500 rpm har ikke den motoren din, men på en annen side så finnes det nok av motorer :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 var vel 100 på andre det skulle stå tenker jeg.. vel, vel.. spes godt av 6500 rpm har ikke den motoren din, men på en annen side så finnes det nok av motorer :) jepp... og jeg har en 16vKR liggende ;) som skal inn med tid og stunder.. bare kose litt me den først.. lakke den litt og overhale den ;) vinteren er tida for sånn arbeid Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 har ikke turteller (1,6 gl) men hvordan finner eg ut ka mortor der er i bilen ? Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 litt treg du ? :) 4 innlegg over skrev jeg hvordan du skal finni motorkoden på motoren din.. motorkoden sier hvilken type motor du har.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Jeg dro ABF'en min med GL kasse til 100km/t på andre giret, 160-170km/t på tredje og fjerde turte jeg aldri å prøve... Da gira jeg litt under turtallssperra, som ligger på 7500. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg