Gå til innhold

Taksenket amazon

Ranger emnet


TazDevil

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og vurderer hva slags bil jeg skal ha, så kom jeg over en taksenket amazon. Litt usikker på om den er registrert med lavere tak, men den ser helt rå ut. Jeg kan egentlig ikke noe om amazoner, men jeg har lyst til å lære så her kommer da spørsmålet: Hvordan få en amazon til å gå litt bedre? Enkle ting for å få dyret til å flytte seg litt... B20 m/trimkam og sterkere ventilløftere og ventiler?! Eller er det mulig å få på en turbo?! Uten å måtte gjøre for mye syke modifikasjoner?! Trenger hjelp...

 

Ting som må gjøres med den bilen jeg så på er å bli kvitt den forbanna "gangstercap'en", lakke den (ser ut som den er rullemalt med husmaling eller noe, matt er den i alle fall), fikse noe fett interiør (org, som skal trekkes om, evt annet kult), nye speil (chrome), anlegg (helt skjult m/unntak av skjermer), nye hjul og trimming. Dette er ting jeg kan fikse, bortsett fra den siste.

 

Håper dere gjør meg noe klokere! Takk på forhånd

---

TazDevil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ekspert på amazon, men en sånn front, med den grillen og de lyktene har nok aldri vært orginalt på amazon, dette er custom.

 

Det er ikke så vanskelig å få en b20 til å gå litt bedre, går ann å turbokonvertere disse å kjøre på dobbeltoppakning.

 

Da blir motoren seenes slik ut:

IMG_3589.gif

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er spesielt med denne fronten?! Jeg er som sagt ingen ekspert, men likte de doble lyktene... er det noen spesielle modeller eller utgaver av bilen som er levert sånn eller er den satt på i senere tid, i så fall hvor får man tak i en?!

 

---

TazDevil

 

Jeg er ikke noen ekspert heller , men for meg så ser det ut som de lyktene er tatt rett fra en amerikaner (som jeg ikke husker navnet på)

Men det jeg kan si helt sikkert er at den aldri ble levert sånn fra volvo fabrikken, både grill og lykter er betydelig ommbygget.

 

Stilig bil iallefall. har du flere bilder av den?

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-12982656612.jpg

 

Hva er spesielt med denne fronten?! Jeg er som sagt ingen ekspert, men likte de doble lyktene... er det noen spesielle modeller eller utgaver av bilen som er levert sånn eller er den satt på i senere tid, i så fall hvor får man tak i en?!

 

---

TazDevil

 

Dette er nok en Amazon som er oppstæsja av et svenskt raggarsvin på 80-tallet tenker jeg. Er nok mye som ikke er orgnalt på den der. Om du har lyst på en sånn front så må du vell bygge en selv, hvis du ikke er heldig å får tak i akkurat den bilen på bilde da.

Personlig synes jeg ikke den var fin, men smaken er jo forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ekspert på amazon, men en sånn front, med den grillen og de lyktene har nok aldri vært orginalt på amazon, dette er custom.

 

Det er ikke så vanskelig å få en b20 til å gå litt bedre, går ann å turbokonvertere disse å kjøre på dobbeltoppakning.

 

Da blir motoren seenes slik ut:

IMG_3589.gif

 

Hmmm, artig maskin skulle gjerne sett flere bilder og hatt mere detaljer om den .

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer info om den bilen her:

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=94280

 

Det panseret er også ganske custom på den amazonen, var aldri så "høyt" panser orginalt heller...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død link du la ut. Ellers vet jeg delvis hva som er gjort med bilen. Han har satt på en frontplate/grillplate fra en Volvo 164. Det "passer". Videre han byttet ut hovedlampene med noe av samme størrelse som org.ekstralampene på 164. Panseret vet jeg ikke riktig hva han har gjort med.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skal du trimme b20, må du ha en steg 4 topp ell no sånt, doble webere, grenrør og 2,5 tomm , borre motor'n til 2,2 og sette i strokerveiv... da har du mellom 180-200 gamp..

Og verdens råeste lyd!!!

Myyye grommere enn turbo...

Lykke til med bilkjøpet forresten...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår