Gå til innhold

Den nye Grombilen...

Ranger emnet


RCS

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ville bare legge inn et bilde av hvordan jeg ser for meg min 400ss skal bli når den er ferdig. Bildene er redigert i Photoshop og er ikke 100%, men gir en pekepinn :-)

 

Kom gjerne med komentarer og forslag...

 

choppa_400ss_small.jpg

 

Her er todelt lakk med sort oppe og trolig blir det rød nede. Felgene er (Skal være) 20" Ultra Revolution. Dekkdim er litt usikkert enda. Motoren skal trimmes og forsterkes og kompressor skal monteres. Håper også å få mulighet for NOS utenom... Bare for trusselens del :-)... 4 link, polyrethan foringer osv er en selvfølge... Senkingen er jeg usikker på, men den blir ihvertfall lavere en i dag. Innvendig blir det sportstoler og stor stereo med tv og dvd...

 

Så er det bare å få pengene til å strekke til :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg likte den øverste best.Meget pent! Kompressor opp av huven er jo alltid fett, men akk så upraktisk.Forøvrig er det vel såpass høyde i motorrommet at en SB med presse knapt stikker over kanten? Hjulene var for store.Størst er ikke best... Blir artig å se den ferdig.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den øverste best.Meget pent! Kompressor opp av huven er jo alltid fett, men akk så upraktisk.Forøvrig er det vel såpass høyde i motorrommet at en SB med presse knapt stikker over kanten? Hjulene var for store.Størst er ikke best... Blir artig å se den ferdig.

 

Bildet kan vel regnes som en "karikatur" av blivende prosjekt... Felgene er ikke i måleståkk (Blir 20".) og høyden er bare sånn ca...

 

Når det gjelder kompressor opp av panseret så stemmer det at der er masse plass før den eventuelt når over panser... Håper alikevel at jeg kan få dette til da jeg alltid har drømt om et rått filter som kommer opp av panseret :-)...

Men et scoop fungerer det også... Målet er å kunne tukte Forsd Lightning og kansje SR-10 på bane... Sikkert ikke lett, men mulig!

 

Når det kommer til lakk så tror jeg nok det blir den røde fargen... Siden den allerede er rød :-).... På det sorte vil der trolig også bli noe motivlakkert i en eller annen form... Laffen fra Haugseund skal intervjues og lages en artikkel om... Da bruker vi min bil som prosjekt.

 

Så får vi se om drømmene kan realiseres :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes den øveste var kulest,og prosjektet ser VELDIG gromt ut ellers,men en ting jeg lurer på!Når er denne bilen solgt i norge?for den komprresoren tiltrekker seg oppmerksomhet fort(inkl.polti og biltilsynet!)

 

Bra du nevner biltilsyn og politi... Ikke minst tollvesen for å legge til en instans til :-). Bilen er solgt ny i norge i 1999. Men på grunn av at denne er reg som "lastebil" er der "ingen" begrensning hva trimming angår. Da mener jeg at man må ikke betale HK avgift på effekten man tar ut :-)... Kan tro jeg ble glad da denne beskjeden kom fra biltilsynet.

 

Så for dere som vil ha noe spesielt og av nyere dato er dette tingen... Ellers kapper de av alle dine "økonomsike lemmer"... 300hk ekstra hadde ikke blitt billig... Kjenner en som monterte en 16v turbo i en 8v Calibra.. Deretter gikk han til biltilsynet og godkjente dritten... Fikk 60.000kr i avgiftspålegg for dette... Billig!?

 

Er ikke norge et bilvennlig land dere... :-) ?

 

Når det er sagt så snakket "saksbehandleren" på biltilsynet om et nytt "organ" som skal ta seg av trimmings og ombyggings saker fremmover slik at det blir noen lunde likt over hele landet. Så da skal alle være like "kjekke og greie" hva ombygging angår. De holder også på å gå gjennom reglene i Sverige som trolig vil bli "adobtert" i mer eller mindre grad. Så der er noe spennende på gang. Skal dekke dette nermere på Grombil.com etter hvert...

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal dere med masse hk i biler som dere ikke har lov til å kjøre i mere enn 80 med uansett?

 

Til og med i 100 soner må dere kjøre 80.. kjempegøy

 

:hammer Ja for du er så heldig og har lov til å kjøre i 100km\t hvis du finner en vei som har det!!! Jeg misunner deg voldsomt :-) 20km\t mer en "vi" har lov til.... For et rush!!!

 

Når det er sagt så er der ikke sperre på slike biler som blant annet den jeg har... så æ bæ. Men mener du virkelig at siden du har lov til å kjøre 20km\t mer så kan du trimme uanstendig mye... for du har det så mye morsommere en oss andre? Kansje du skal tenke gjennom komentarene før du legger de ut. Ikke alt som får en til å se smart ut her på forumet... Bare et tips :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal dere med masse hk i biler som dere ikke har lov til å kjøre i mere enn 80 med uansett?

 

Til og med i 100 soner må dere kjøre 80.. kjempegøy

 

Nesten samme som mor mi brukte og messe på dette :pray :pray

 

Og som kjent mødre har alltid rett.......

 

Men ho hadde jo bare en slik liten Golf konebil så ikke rart ho ikkje forstår dette.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig prosjekt! Håper du får fullført det!

 

Slik jeg har forstått deg er det nesten like mye "headturner effekten" som kreftene du liker med kompressor? Du har ikke vurdert Demon's såkalte six shooter package? 3 to-portere på rekke akkurat som gamle dagers sicpack's bare uten de justeringsprombleme de slet med etter en tid.

 

Det er tydeligvis skikkelig "in" i USA for tiden.

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=210026&prmenbr=361

 

http://chevyhiperformance.com/techarticles/0510ch_spot/

 

Slike grom-greier på en elleres trimmet motor gjør seg noe innmari, og når en vet at det driftsikkerheten er like bra som en enkel 4-porter blir det jo enda bedre!

 

Når det gjelder dette med hastighet/trimming: It's not about how fast you go, but how you go fast...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette med hastighet/trimming: It's not about how fast you go, but how you go fast...

 

Kunne ikke sagt det bedre selv :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en C1500 du har? Lurer litt på det der med lastebil, da må jo totalvekten være over 3500kg.

 

I utgangspunktet tror jeg nok dette er en C-1500. Men den er regga som lastebil med totalvekt over 3500kg. Denne er da 3501kg. Jeg har prøvd å oppdrive info om hvilke biler jeg skal se på når jeg kikker etter deler, men har aldrig fått noe skikkelig svar. Har sett identisk bil fra begynnelsen av 90-tallet som er personbil på grønne skilt (Da heter det kansje varebil.)

 

Uansett er det en stor fordel at bilen er registrert som lastebil. Da er reglene for lydnivå, trimming osv helt anderledes en med personbil. Så her er det bare å dure på :-) Slipper også avgift på de overskytende hestekreftene som eventuels kommer :-)

 

RCS

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte. J

eg antar at du da har en masse vekter som henger på bilen ett eller annet sted (under lasteplanet?), for å komme opp i totalvekt 3500. Jeg skjønner ikke dette riktig, tror jeg kan laste en 700 kg og bilen veier en 1800 det blir ca 2500 hvordan er det da mulig å komme opp i 3500?

 

Og hvis det er så at du har en masse ekstra kg på bilen din så er vell den beste måten å trimme på å fjerne disse? Men her må det være noe jeg ikke skjønner.

Ringte og sjekket om jeg kunde registrere min C1500 som lastebil å da var svaret at totalvekten da må være 35001 kg minst.

 

Min bil er en 90 model hvis jeg setter inn en 383 som er på 420hp trenger jeg ikke å betale noen ekstra avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte. J

eg antar at du da har en masse vekter som henger på bilen ett eller annet sted (under lasteplanet?), for å komme opp i totalvekt 3500. Jeg skjønner ikke dette riktig, tror jeg kan laste en 700 kg og bilen veier en 1800 det blir ca 2500 hvordan er det da mulig å komme opp i 3500?

 

Og hvis det er så at du har en masse ekstra kg på bilen din så er vell den beste måten å trimme på å fjerne disse? Men her må det være noe jeg ikke skjønner.

Ringte og sjekket om jeg kunde registrere min C1500 som lastebil å da var svaret at totalvekten da må være 35001 kg minst.

 

Min bil er en 90 model hvis jeg setter inn en 383 som er på 420hp trenger jeg ikke å betale noen ekstra avgifter.

 

Hei

 

Stemmer. Bilen din er såpass gammel at dette ikke utgjør noe problem.

 

Min bil veier 2.100kg... Henger ingen vekter rundtom. Har også sjekket under

og veiet den på lastebil vekt. Det er mulig at understellet er noe

oppgradert og at bakaksel er kraftigere?! Har hørt at man må se på c-3500

for å finne rette understells deler? men dette får ikke jeg heller til å

stemme.

 

PS! Totalvekten er ikke bilens vekt, men bilens vekt kombinert med laste evne. Disse lovene og reglene bygger ikke på fornuft. Jeg måtte ta nytt førerkort på lett lastebil for å kjøre denne. Hadde minibuss sertefikat som tillater betraktelig tyngre biler og mye mer ansvar. Det er kun penger til staten som alt dette bunner i. Norge er et "griskt" land!!!

 

Det er klart at reduksjon av vekt er beste måte å trimme. Det sammen med

utveksling osv kan gjøre under for en slik bil. Men er det like gromt? Neppe

:-) Det i kombinasjon med en skikkelig motor så snakker vi. Oppgraderte

bremser til skiver fremme og bak, polythan foringer, nye dempere osv osv...

DA snakker vi grombil.

 

Har du en rød som er senket med 20" felger? Traff en på Powermeet i

Fredrikstad i høst med en slik ser du :-). Han var også "uvitende" om 400SS...

http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster.

 

Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meg.

Men jeg har akkurat fått hjem en ny 383 på ca 420hp og 470fp (de glemte å sende med dynorapporten!!).

Renover hele fremvognen nye foringer, ball joints, nye dropspindler (de gamle var utslitte) hjullager, dempere, fjæring....

 

NOS:en hiver jeg ut lystgas er bare tull, kanskje på strippen.

 

20" felger leter jeg etter har ikke bestemt meg enda, men til våren er de på, må kjøpe nytt gummi uansett så hvorfor ikke nye felger :-).

 

Kassen er allerede forsterket å skulle holde for en 450 hp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår